2022-07-18, 15:14
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Var står det att hon gruppmisshandlat någon, blandar du inte ihop det med en annan tjej på samma adress?
Läste det här så har det inte bekräftat. Dock står det i pressen att hon har historia av våld.
Citera
2022-07-18, 15:16
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Stod att det hörts dunsar från lägenheten dagen det skedde. Kanske våld mot huvud som inte var synligt till att börja med. Och att dottern fått vård veckan innan. Kanske min teori med nyinsatta mediciner och lite vansinnesutbrott som biverkning stämmer.

Kan dottern ha autism kanske.
Jag vill inte mansplaina men jag måste. Jag tror inte man sätter in mediciner om det finns risk för att de gör henne mer felknullad i huvudet. Jag vet att opiater med olika styrka används men fan vet om något sådant är potent nog för att göra henne mindre farlig. Oxy tog bort mer av min ångest än min värk när jag gick på det.

På tal om inget så kan man ju som vissa gör här och fundera över om hon gjorde vad hon gjorde på grund av familjen. Vissa lägger fram hypoteser om att lillebror eller någon annan förgripit sig på henne. Då kan man undra över hur isolerad hon var i en farlig miljö och vi får bara fler och fler familjer som på sin höjd umgås med andra i klanen eller med rätt åsikter om sagofarbröder. Det som talar emot detta är att soc ändå kände till henne och att hon uppmärksammats som farlig.

Jag är som sagt skeptisk till detta men parallellt med mordutredningen pågår en utredning om vad myndigheterna gjort. Vi får se.
Citera
2022-07-18, 15:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag vill inte mansplaina men jag måste. Jag tror inte man sätter in mediciner om det finns risk för att de gör henne mer felknullad i huvudet. .

Det är inte min erfarenhet av psykvården. Min erfarenhet är att de godtyckligt sätter in vad som helst, även om det inte fungerat tidigare, särskilt i samband med byte av läkare.
Citera
2022-07-18, 15:18
Medlem
DontWantWars avatar
Varför har alla tidigare surrat om att de var svarta, finns det svarta i Khazakstan?
Citera
2022-07-18, 15:21
Medlem
f30malmos avatar
I vilket fall hittar jag några med namn på den angivna adressen vars namn verkar härstamma från Kirgizistan och Uzbekistan, tillräckligt nära?
Citera
2022-07-18, 15:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Varför har alla tidigare surrat om att de var svarta, finns det svarta i Khazakstan?
Det är inte konstigt att tro att det kan ha vara svarta som ligger bakom när barn dödar barn men nu verkar det inte vara så i detta fall
Tror det är glest med negrer i Kazak
Citera
2022-07-18, 15:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det är inte min erfarenhet av psykvården. Min erfarenhet är att de godtyckligt sätter in vad som helst, även om det inte fungerat tidigare, särskilt i samband med byte av läkare.
Okej, räknades du som våldsam då? Jag vet att de leker lite friare med deprimerade och liknande tillstånd om de inte anser att någon är självskadebenägen (meningslösa samtal om vikten av rätt träning och diet till exempel). En vän till mig fick rådet att skärpa sig och utreddes för IBS.
Citera
2022-07-18, 15:24
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Det är inte konstigt att tro att det kan ha vara svarta som ligger bakom när barn dödar barn men nu verkar det inte vara så i detta fall
Tror det är glest med negrer i Kazak

När har svarta syskon tidigare mördat varandra i Sverige? Detta är ju inte direkt vanligt oavsett vart man kommer ifrån.
Citera
2022-07-18, 15:26
Avstängd
Unobosss avatar
Tar tillbaka det jag sa om modern. Stackars kvinna att få en ond unge.

"– Pojken tyckte mycket om att rita och brukade göra skisser som föreställde olika actionhjältar.

Familjens tidigare juridiska ombud berättar att mamman mår fruktansvärt dåligt över det som hänt.

– Hon har kämpat väldigt hårt för sina barn."
Citera
2022-07-18, 15:28
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Tar tillbaka det jag sa om modern. Stackars kvinna att få en ond unge.

"– Pojken tyckte mycket om att rita och brukade göra skisser som föreställde olika actionhjältar.

Familjens tidigare juridiska ombud berättar att mamman mår fruktansvärt dåligt över det som hänt.

– Hon har kämpat väldigt hårt för sina barn."

Ja fan man undrar ju verkligen vad som har gått så pass snett för dottern. Har dottern blivit utsatt i hemlandet eller vet man om de har bott i Sverige hela tiden?
Citera
2022-07-18, 15:29
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Okej, räknades du som våldsam då? Jag vet att de leker lite friare med deprimerade och liknande tillstånd om de inte anser att någon är självskadebenägen (meningslösa samtal om vikten av rätt träning och diet till exempel). En vän till mig fick rådet att skärpa sig och utreddes för IBS.

Jag har ju jobbat med rättpsykpatienter, så man får väl säga de är våldsamma eller potentiellt kan bli.

Förklaringen kan ju vara att det verkade osannolikt för dem att hon verkligen skulle utföra det hon hotade med och att hon för närvarande dessutom verkade lugn och stabil, men inte var det.

Lite utanför topic, men de leker fritt med patienter som är självskadebenägna med, det ska inte vara såhär, men psykvården är i många fall så överbelastad att jag tror att de förlorat kontrollen på sina håll i landet. Det jag upplevt både genom arbete, som anhörig till personer med psykisk ohälsa och genom det jag själv råkat ut för inom psykvården så tror jag det behövs en stor förändring. Bara det att hon ens fått vård tyder på att hon var mycket dålig, de flesta får inte ens vård som behöver det på BUP.
Citera
2022-07-18, 15:29
Medlem
Mamman har ensam vårdnaden av barnen pga beslut. Då kan man fantisera om hur pappan är och i vilket skick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in