Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Okej, räknades du som våldsam då? Jag vet att de leker lite friare med deprimerade och liknande tillstånd om de inte anser att någon är självskadebenägen (meningslösa samtal om vikten av rätt träning och diet till exempel). En vän till mig fick rådet att skärpa sig och utreddes för IBS.
Jag har ju jobbat med rättpsykpatienter, så man får väl säga de är våldsamma eller potentiellt kan bli.
Förklaringen kan ju vara att det verkade osannolikt för dem att hon verkligen skulle utföra det hon hotade med och att hon för närvarande dessutom verkade lugn och stabil, men inte var det.
Lite utanför topic, men de leker fritt med patienter som är självskadebenägna med, det ska inte vara såhär, men psykvården är i många fall så överbelastad att jag tror att de förlorat kontrollen på sina håll i landet. Det jag upplevt både genom arbete, som anhörig till personer med psykisk ohälsa och genom det jag själv råkat ut för inom psykvården så tror jag det behövs en stor förändring. Bara det att hon ens fått vård tyder på att hon var mycket dålig, de flesta får inte ens vård som behöver det på BUP.