2022-07-18, 13:18
Medlem
X3treams avatar
H&M lägger ner i Ryssland. 6000 berörs.

https://www.reuters.com/business/retail-consumer/hm-says-wind-down-russia-2022-07-18/
Citera
2022-07-18, 13:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "war monitor twitter" tycks Ukrainska styrkor ha segrat vid Bohorodichne eller i vart fall lyckats trycka tillbaka pedofilfascisterna.
Det tycks också som att Ukraina har segrat vid Dibrovne.
Vad har hänt med pedofilfascisterna? Något verkar fel.

Var ligger dessa orter?
Citera
2022-07-18, 13:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Varför undviker Du återigen att svara på om Du förstår innebörden av det ryska målet att avmilitarisera hela Ukraina?
Men självklart så är svaret ytterst moralpåverkande och det vill Du ju inte bidra med...
Är osäker på om jag förstår frågan. Den kan brytas ned i flera punkter. Varför man velat avmilitarisera hela Ukraina, om det egentligen betyder något annat eller vad det innebär i praktiken när man försöker göra det. Även vad det skulle innebära om man lyckas.

Den första punkten är "enklast" att ge ett svar på. Den andra mynnar ut i spekulation. Den tredje är ganska så enkel.

Slingrar jag mig nu? Jag tror att du är ute efter att svar i stil med "Ukraina ska inte få finnas kvar. Folkmord."
Citera
2022-07-18, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "war monitor twitter" tycks Ukrainska styrkor ha segrat vid Bohorodichne eller i vart fall lyckats trycka tillbaka pedofilfascisterna.

Det tycks också som att Ukraina har segrat vid Dibrovne.

Vad har hänt med pedofilfascisterna? Något verkar fel.

Ja, med enbart 2000 döda soldater sedan i februari, samtidigt som Ukrainarna har förlorat två tredjedelar av sina styrkor borde det vara rena rama autostradan.

Men dom är luriga dom där Ukrainarna.

Trots att det bara återstår spillror av dom, kanske ett par hundra max, utspridda längs med den 40 mil långa fronten, så spöar dom Ryzz-jävlarna gång på gång.

Men det beror ju på att den ryzka armén är inget annat än en tattarcirkus.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-18 kl. 13:41.
Citera
2022-07-18, 13:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var ligger dessa orter?
Det är fronten söder om Izyum. Hårda strider där hela tiden men Röda Armén kommer knappt nånstans vad det verkar.
Citera
2022-07-18, 13:25
Medlem
Daniel501s avatar
Modern precisioinsbombning, med stort P;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/11421

✈️Russian Aerospace Forces destroyed foreign mercenaries with a high-precision strike

High-precision air-launched missiles in Konstantinovka (territory of DPR, temporarily occupied by Ukraine) hit the point of temporary deployment of mercenaries of the so-called Ukrainian "foreign legion". Up to 250 foreign terrorists, seven armored vehicles, and 12 special vehicles were destroyed.
Citera
2022-07-18, 13:26
Medlem
Daniel501s avatar
Ryssarna börjar äntligen plocka dem innan de når slagfältet;

https://t.me/intelslava/33349

🇷🇺🇺🇦⚡More than 10 Ukrainian installations of the Grad MLRS and eight units of armored vehicles were destroyed by a strike at the place of unloading trains with military equipment near the Udachnoe railway station
Citera
2022-07-18, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Du verkar inte ha en aning om din omvärld och dess orsakssamband..
Tröttsamt att ens försöka ge folk insikter.

Korkade Petrij Oleg. Det var du som i en tråd om er ockupation av ett grannland tog oss ut på en bisarr rant om att ”Sveriges välstånd baserar sig på imperialism”, och för ändamålet tog upp felaktiga historiska exempel för ståndpunkten, så du är inte trött, du bara insåg att Kremls narrativ och vilseledande manövrar inte är helt genomarbetade och flyger dåligt i länder som Sverige.
Citera
2022-07-18, 13:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Återigen bara mer svammel, utgår ifrån att Du inte alls förstår innebörden då inget tyder på det.
Men prova gärna igen...
Vad tror du själv om innebörden av målet? Prova själv så får vi se vad jag anser om saken.
Citera
2022-07-18, 13:40
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vad tror du själv om innebörden av målet? Prova själv så får vi se vad jag anser om saken.
Ser ingen mening med att själv svara på min frågeställning till dig.
Inser att Du inte vill svara.
Citera
2022-07-18, 13:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja vad kan man säga om karma. Rysk familj i Irkutsk som sörjer död soldat avslöjas med kylskåp från Ukraina.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1548995974118477824
Citera
2022-07-18, 13:46
Avstängd
scips avatar
De Ukrainska Nazisterna ligger nu på en nivå av ck 20,000 förlorade soldater per månad det här då uppdelat på både stupade döda typ 6.1/2 tusen soldater samt alla sårade där några hinner att avlida på vägen och då slutligen de här inresta Wannabee - Nassarna till levande föda och som nu är krigsfångar i ryskt förvar och kommer att få svara inför Gud för sina illgärningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in