Citat:
Ursprungligen postat av
TuffBakomTangenten
Jag gör mycket hembesök hos folk i tjänsten och köper även saker på Blocket etc.
Ofta gör man upp om en tid och så får man en adress, sen kommer man dit och upptäcker att det är kod så ska man jaga reda på kunden eller säljaren för att få koden.
Om ni bor i lägenhet och t ex ska sälja något och uppger adressen till köparen, tänker ni inte då på att ni har kod och ska skriva den???
Jag som bor i hus kan ju t ex skriva ”jag kan ställa ut varan om du vill ifall du swishar innan sen kan du hämta när som” men folk i lägenhet verkar inte alls tänka på att andra inte kan komma in i deras fastigheter hur som helst.
Jag märker att äldre personer är bättre på att skriva till t ex ”Koden är 1334 sen är det 2 trappor upp” medan yngre typ bara skriver adressen
Sjukt irriterande tycker jag det är
Många hyresvärdar lämnar inte ut kod numera. Detta eftersom det missbrukas och leder till att man lika gärna kan ha olåst med påföljande brottslighet.
Jag förstår inte problemet, om de vill sälja en vara så är de väl hemma överenskommen tid. Ring dom på deras nummer eller porttelefonen.
Ska du dit och utföra ett arbete men ej får tillgång får de väl betala besöket iaf.