2022-07-18, 01:33
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Du underskattar nog hur mycket folk avskyr såna här personer.
Nej, det gör jag inte. Jag är fullt medveten om att vuxna som söker sex med ungdomar är bland de mest illa sedda i samhället, men det innebär inte att människor är beredda att lägga ner tid på att ta reda på vilka de är. Vi pratar om att de inte ens är beredda att öppna en ny flik i webbläsaren.

Som sagt, det är ett misstag att tro att den genomsnittlige människan sitter här på Flashback och läser domstolshandlingar. Tänk dig istället någon som läser på Aftonbladet, ser en rubrik angående en stämning mot Dumpen, och därefter scrollar vidare till att läsa om mello. Ungefär så.
Citera
2022-07-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, det gör jag inte. Jag är fullt medveten om att vuxna som söker sex med ungdomar är bland de mest illa sedda i samhället, men det innebär inte att människor är beredda att lägga ner tid på att ta reda på vilka de är. Vi pratar om att de inte ens är beredda att öppna en ny flik i webbläsaren.

Som sagt, det är ett misstag att tro att den genomsnittlige människan sitter här på Flashback och läser domstolshandlingar. Tänk dig istället någon som läser på Aftonbladet, ser en rubrik angående en stämning mot Dumpen, och därefter scrollar vidare till att läsa om mello. Ungefär så.

Där har du en poäng. Men det skulle ändå spridas något enormt om en gädda försökte sig på en stämning. Han skulle bli ännu mer ökänd än den genomsnittliga gäddan. Facebook och tiktok är en garanti för det. Tänk att bli känd för som "pedofilen som stämmer dumpen"
Citera
2022-07-18, 01:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Där har du en poäng. Men det skulle ändå spridas något enormt om en gädda försökte sig på en stämning. Han skulle bli ännu mer ökänd än den genomsnittliga gäddan. Facebook och tiktok är en garanti för det. Tänk att bli känd för som "pedofilen som stämmer dumpen"
Du har en poäng i att han skulle bli mer ökänd än andra som har hängts ut. Bland människor som redan följer Dumpen.
Citera
2022-07-18, 02:06
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpad2022
nej.

jag är "gädda 120" och 1.06 gäller även pm

Många innan dig har provat det tricket. Det går tyvärr inte hem, och nu är du busted.
Citera
2022-07-18, 02:11
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
#120 Rebus

Förnamn:
På hebreiska betyder hans namn = Gud är min domare

efternamn
En svensk skidåkare vann guld i längdåkning 1988 i calgary

Har samma yrke som Silbersky

Bravo! Vilken stad rör vi oss i?
Citera
2022-07-18, 02:19
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Du har en poäng i att han skulle bli mer ökänd än andra som har hängts ut. Bland människor som redan följer Dumpen.

Eftersom han är en del av en relativt liten ”bransch” skulle desss rykten spridas än mer även denna bransch . Speciellt om han är drivande i ett mål med sig själv som målsägare.
Citera
2022-07-18, 02:31
Medlem
sandyhells avatar
Senaste gäddan är nog ingen vidare jurist. Han har ju inte ens fixat damage control hos sin arbetsgivare, utan är fortfarande högst googlings-bar för bildverifikation. Istället vaknar han till sent om sider och väljer då att köra "jurist-knep" här på flashback utan att förstå att han inte ens begriper flashback-reglerna. Om det nu är han. Hahaaa, vilken underhållning detta blev! Och sen att han vill vara diskret och uppger sitt föregående yrke/position i chatten. Detta är humor på hög nivå! Å andra sidan kanske han kan köra en "Gäddor United", och samla ihop barnknullarna för en gemensam stämning. Han är ju ändå fucked for life liksom.
Senast redigerad av sandyhell 2022-07-18 kl. 02:43.
Citera
2022-07-18, 02:33
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Eftersom han är en del av en relativt liten ”bransch” skulle desss rykten spridas än mer även denna bransch . Speciellt om han är drivande i ett mål med sig själv som målsägare.
Förvisso, men i den branschen så är det inte särskilt många från livets hårda skola verksamma. Tvärtom så brukar man i den branschen vara kritisk och ifrågasättande till anklagelser.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-07-18 kl. 02:51.
Citera
2022-07-18, 02:35
Medlem
Har ni också problem med fullscreen?
Citera
2022-07-18, 03:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Förvisso, men i den branschen så är det inte särskilt många från livets hårda skola verksamma. Tvärtom så brukar man i den branschen vara kritisk och ifrågasättande till anklagelser.

Du antyder att man måste vara nån sorts white trash av den typ som flockas kring Dumpen-parets facebooktrådar för att bry sig om eller beröras av att en kollega bevisligen ertappats som barnknullare?
Det tror inte jag.

Jag gillar inte dumpen och har aldrig gjort. Jag bryr mig inte om de flesta av deras texter. och vet inget om de patetiska figurer som åkt dit förut. Men är övertygad om att det nått mig via omvägar om det varit en person i min hemstad, eller i min bransch.

Jag ser också det självklara i att om någon av de ertappade går vidare och processar , och det skapas ett mål kring detta och de blir drivande i en process mot denna uppmärkssammad sajt - så kommer ju deras chattloggar och det de gjort uppmärksammas i än högre grad. Den självklarheten verkar inte du se dock.
Senast redigerad av st33r 2022-07-18 kl. 03:16.
Citera
2022-07-18, 03:24
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du antyder att man måste vara nån sorts white trash av den typ som flockas kring Dumpen-parets facebooktrådar för att bry sig om eller beröras av att en kollega bevisligen ertappats som barnknullare?
Det tror inte jag.

Jag gillar inte dumpen och har aldrig gjort. Jag bara påpekar det självklara i att om någon av de ertappade går vidare , och det skapas ett mål kring detta och de blir drivande i en process mot en uppmärkssammad sajt - så kommer de själva uppmärksammas i än högre grad. Den självklarheten verkar inte du se dock.
Den/de som driver målet blir tusenfalt uppmärksammade, ja. Om Dumpen vill undgå stämning, så borde de avpublicera efter ett år eller så. Så länge gäddorna är publicerade i all evighet, har de ju inget att förlora på att stämma dumpen dock. Ponera att gäddorna flyttar från byhåla till byhåla i ett försök att vara anonyma, men att hela det nya grannskapet med ett enkelt klick kan visa resten av grannskapet att han är ett äckel. Då har ju äcklet faktiskt inget att förlora på att stämma dumpen. Vore dumpen smarta, så skulle de avpublicera efter en tid. Internet glömmer ju aldrig ändå, så de är evigt uthängda ändå.
Citera
2022-07-18, 03:24
Medlem
Finns det verkligen folk som tror att Dumpen gör skillnad? Kommer bli intressant när vi tittar på färsk statistik om cirka 5 år. Jag slår vad om att Dumpens trams inte kommer ha levererat. Vem sätter emot? Inte en chans att Dumpen kommer lyckas vända trenden eller få trenden att markant försvagas.

Att hänga ut pedofiler och få dem dömda har låg betydelse eftersom vi vet att väldigt få av de dömda återfaller. Att hänga ut dessa gör att man hakar upp sig på en specifik målgrupp och missar att övergrepp snarare begås av ''nya'' icke-dömda pedofiler.

Vill man lösa problemet måste man titta bredare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in