2022-07-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det som talar emot det är ju att SOC ska ha kontaktats vid tidigare tillfälle då syster uttryckt att hon vill döda lillebror om jag förstått det rätt

Jo, men att hojta "jag ska döda dig" hit och dit till föräldrar och syskon är nog vanligt hos barn och ungdomar med aggressionsproblem...men oftast är det förstås att det är käften som bara går...att det inte är på allvar!
Citera
2022-07-18, 00:18
Medlem
Kan någon sammanfatta faktan i tråden?

Ed. Nähä, det fanns ingen.
Citera
2022-07-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Ja det låter ju jättetroligt. Häxkonst

Det var väl precis av den anledningen farsan i Hässelby hivade ut sina små barn från 20 våningen eller vad det var? Mycket vanligt i vissa delar av Afrika. Psykfall tänker inte som oss förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Det här var väl muslimer? Den lilla gruppen afrikaner som håller på med häxutdrivningar på barn är väl företrädelsevis kristna?

Jag har inte sett det bekräftat att det är muslimer någonstans, bara från den där tweeten som husnegern och ”nationalkonservativa” Farbod postade och det tar jag med en knytnäve salt.
Citera
2022-07-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jo, men att hojta "jag ska döda dig" hit och dit till föräldrar och syskon är nog vanligt hos barn och ungdomar med aggressionsproblem...men oftast är det förstås att det är käften som bara går...att det inte är på allvar!

Men nu har det uppfattats allvarligt nog att göra flera orosanmälningar om. Hade det varit vanligt ”tonårsgnabb” så hade det nog inte varit fallet tror jag
Citera
2022-07-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Ja, lite för vilt. Det leder ingenstans att sitta och gissa ihop att tjejen tagit en lsdtripp och hallucinerade att hennes bror var hennes tre år tillbaka döda katt som sprutade eld ur nosen, hade lila/svarta vingar och 10cm långa klor.

Men min fantasi är inte mer osannolik än det ni fantiserar ihop om man utgår ifrån det lilla vi faktiskt vet.

Dessa fantasier leder inte framåt.
De gör tråden rörig och missvisande,
Och det får nytillkomna läsare att tro att det framkommit saker som det inte alls finns några belägg för.
Visst...men då kan den här tråden bara läggas ner tills vidare..
Citera
2022-07-18, 00:22
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Det här var väl muslimer? Den lilla gruppen afrikaner som håller på med häxutdrivningar på barn är väl företrädelsevis kristna?

Ja det stämmer är kristna som håller på med sånt. Men har även sett något enstaka klipp där muslimer också gör det.
Citera
2022-07-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men nu har det uppfattats allvarligt nog att göra flera orosanmälningar om. Hade det varit vanligt ”tonårsgnabb” så hade det nog inte varit fallet tror jag

Man kan bara konstatera att det är en fasansfull tragedi, att inte tillräckligt gjorts för att förhindra detta...flickan kommer säkert att hålla med, tror jag...ens nära och kära är det viktigaste man har...i alla fall borde det vara det!
Citera
2022-07-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Resultatet till att Somalier skaffar 5-10 barn, staten borde hindra att man skaffar mer än 3.
Det är uppenbart att dessa idioter inte kan ta hand om sina barn.

Nej det är bara svenskar som kan ta hand om barn på denna planet och fostra dem till fina damer och herrar.
Citera
2022-07-18, 00:31
Medlem
Försöker du med logik och vett förklara något för flashbacks SD mobb. Alla brott som begås av invandrare är ju just för blattar är knas. Alla brott som begås av svenskar bottnar däremot i trauman och psykisk ohälsa. De kan inte se längre än näsans längd.

Hon har ju säkerligen varit psykiskt sjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Psykiska problem är inte ovanligt bland ungdomar, flyktingar har ofta trauman som ingen klarar av att ta hand om, PTSD tex psykvården är underbemanad och att få hjälp är väldigt svårt, så om GM har mått dåligt och inte fått hjälp så är det extra tragiskt.

Ursprung kan ha betydelse om de kommer med nedärvt trauma eller har upplevt trauma som vi inte kan sätta oss in i tror knappast man vet hur krig kan drabba.

Skolskjutare mår även de piss men folk missar varningssignalerna och sen händer det. Eller så är de psykopater.. vad fan vet jag..
Det jag iaf inbillar mig är att varningssignalerna borde tagits på allvar och hon borde fått vård.

Tragiskt i vilket fall som helst vilken färg de än hade.
Senast redigerad av vaporizee 2022-07-18 kl. 00:33.
Citera
2022-07-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaporizee
Försöker du med logik och vett förklara något för flashbacks SD mobb. Alla brott som begås av invandrare är ju just för blattar är knas. Alla brott som begås av svenskar bottnar däremot i trauman och psykisk ohälsa. De kan inte se längre än näsans längd.

Hon har ju säkerligen varit psykiskt sjuk.
Du menar att invandrare inte är knas?
Varför dödar dom varandra då?
Citera
2022-07-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
?
När hon blir äldre och mognare kan hon själv inse vidden av tragedin...att hon mördade sin lillebror för en småsak!
Citera
2022-07-18, 00:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggans
Usch vad tragiskt, vilken ångest tjejen ska ha efteråt, dödat sin lillebror, tror inte det går att fortsätta leva med det. 😢
Jag tror hon blev glad. Enligt media så hade hon ju länge velat ta livet av lillebror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in