2022-07-17, 18:46
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag ska inte säga att du har fel, för jag har själv ingen aning. Men varför skulle bara ett hyreshus ha gröna dörrar? Det brukar väl göras större upphandlingar när dörrar ska monteras eller bytas?

Jamen det huset i just det området? Om nu skribenten verkligen har lokalkännedom, men det är en annan fråga som jag inte kan trolighetsbedöma
Citera
2022-07-17, 18:47
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Förövare som är 15-17 år gamla (ibland äldre än så) döms normalt till ungdomstjänst eller ungdomsvård/sluten ungdomsvård. Det sistnämnda kan liknas vid ett ungdomsfängelse.

Den lag du förmodligen refererar till benämns LVU.

https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/pafoljder-for-unga/

Inte LVU (det har jag)

LSU heter det i detta fall.
Citera
2022-07-17, 18:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa02
Dina spekulationer duger skit. Så fel

Det är möjligt, därför det heter "spekulationer", vilket betyder "gissa", fast det är ett finare ord.

Vad har du själv bidragit med?

Det står dig fritt att RÄTTA mins spekulationer!
Citera
2022-07-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
enligt sthlmnews på instagram kom det initialt in som hjärtstopp vilket förklarar varför brandkår och polis även var på plats (SALSA projektet). det skall ha skett inomhus och BO hade "allvarliga skador". jag får inte riktigt allt att gå ihop för om du precis flugigt från en balkong eller varit i knivslagsmål eller dragit en gjutjärnspanna i huvudet på nån så ringer man väl inte 112 och säger "ääh jag vet inte hon föll bara ihop och nu andas hon inte".
så som expressen/aftonbladet beskriver det låter det som att uppgifter framkom efter hand som gjorde man misstänkte mord så borde ju inte vara några uppenbara yttre skador iallafafall. skulle väl vara om man drog den där gjutjärnspannan och sen släpade in BO i duschen och hävdar hon halkade eller nått men hur jävla trolig är den storyn på en skala 1-10 liksom

Om GM är 15 år och BO är säg 3 år så hade det ju kunnat vara någon form utav drunkningsolycka?

Detta hade kunnat förklara det samtalet men när sedan räddningstjänsten kom på plats kanske man kunde hitta indikationer på att drunkningen föranleddes av någon handgemäng, blåmärken och dylikt?

Jag vet inte exakt men allt beror ju på hur ung BO är.
Citera
2022-07-17, 18:53
Bannlyst
Hur är skadeläget? Vad kan sägas om området? Har svenska polisen upprättat en trygghetsinsats på plats?
Citera
2022-07-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlygerIGolfR
Hur är skadeläget? Vad kan sägas om området? Har svenska polisen upprättat en trygghetsinsats på plats?

Död. Det är lägenheter. Vet ej.
Citera
2022-07-17, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om GM är 15 år och BO är säg 3 år så hade det ju kunnat vara någon form utav drunkningsolycka?

Detta hade kunnat förklara det samtalet men när sedan räddningstjänsten kom på plats kanske man kunde hitta indikationer på att drunkningen föranleddes av någon handgemäng, blåmärken och dylikt?

Tror du har helt rätt
Låter som det är ett småsyskon och ditt scenario är mest troligt av allt här
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag ska inte säga att du har fel, för jag har själv ingen aning. Men varför skulle bara ett hyreshus (eller om det är bostadsrätter. Strunt samma) ha gröna dörrar? Det brukar väl göras större upphandlingar när dörrar ska monteras eller bytas?

Nu vet jag inte så mycket om denna sida av stan, men jag är stockholmare, men det var ett bra tag sedan jag var "hemma".

Men en del äldre ex hyreshus kan vara rätt slitna, med ojämna reparationer, bytt en dörr här, en annan där, målat om lite varstans, och/eller att olika trappuppgångar har olika färg i trapphusen (så man känner igen sig direkt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
enligt sthlmnews på instagram kom det initialt in som hjärtstopp vilket förklarar varför brandkår och polis även var på plats (SALSA projektet). det skall ha skett inomhus och BO hade "allvarliga skador". jag får inte riktigt allt att gå ihop för om du precis flugigt från en balkong eller varit i knivslagsmål eller dragit en gjutjärnspanna i huvudet på nån så ringer man väl inte 112 och säger "ääh jag vet inte hon föll bara ihop och nu andas hon inte".
så som expressen/aftonbladet beskriver det låter det som att uppgifter framkom efter hand som gjorde man misstänkte mord så borde ju inte vara några uppenbara yttre skador iallafafall. skulle väl vara om man drog den där gjutjärnspannan och sen släpade in BO i duschen och hävdar hon halkade eller nått men hur jävla trolig är den storyn på en skala 1-10 liksom
Går det att ha allvarliga skador på insidan av kroppen?
Citera
2022-07-17, 19:00
Medlem
Jacke1010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Går det att ha allvarliga skador på insidan av kroppen?

Är du efterbliven eller? det är väl klart att du kan ha allvarliga skador överallt?
Citera
2022-07-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Man trodde ”sjukdomsfall” först. Hade det varit en olycka hade det nog stått så
Citera
2022-07-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacke1010
Är du efterbliven eller? det är väl klart att du kan ha allvarliga skador överallt?
Exakt. Allvarligt skadad behöver inte vara skador som är synliga.

"Både polis, ambulans, akutläkare och räddningstjänsten ryckte ut på larmet och påbörjande livräddande insatser på målsägaren. Personen flögs till sjukhus i ambulanshelikopter.

Misstankarna ändrades senare till mordförsök på lördagen. Den misstänkta greps på lördagskvällen, i anslutning till brottsplatsen, enligt polisen."

Något har ju upptäckts på sjukhuset som gjort att misstankarna ändrades från sjukdomsfall till mordförsök.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lV6pPA/minderarig-anhallen-for-mordforsok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in