2022-07-16, 15:02
Medlem
Daniel501s avatar
Inte så konstigt att Ukrainska Twitter brigaden skriker varg varje gång en "civil" byggnad bombas, de måste ju hålla upp charaden om deras "modiga" soldater;

https://t.me/intelslava/33257

🇷🇺🇺🇦 Another "valiant" detachment of Ukrainian Nazis, who settled in a residential building, complains about accurate arrivals from Russian artillery

De har ett och annat att lära sig av Ryssarna;

https://t.me/intelslava/33258

🇺🇦⚡Ukrainian anti-aircraft missile hit a residential building in Dnepropetrovsk

Another "success" of the Ukrainian air defense.

Terminator på vägen;

https://t.me/DonbassDevushka/14816

BMPT "Terminator" is sent to the front near Seversk
Citera
2022-07-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Väst har såklart varit inblandade i bombningar i Ukraina genom hjälp och bistånd med vapen...
Sen borde du inte lyssna så mycket på ukrainsk propaganda vilka den statistik du drog upp hörrör från...
Nu är du lite virrig !
VAR menar du att väst bombat i Ukraina !
Citera
2022-07-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hon(Ukraina) tog ju pengarna först...

Prova du det försvaret i en rättegång ang samtyckeslagen så kan du ju meddela sen om det var bra människor eller svin som hejade på dig.
Citera
2022-07-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Mearsheimer, tillsammans med Chomsky, är i princip helt ensamma inom akademien när det kommer till deras syn på Ukraina-kriget. Det går inte hitta många, om någon, av deras kollegor som håller med i deras analys.

Det är ganska viktigt att komma ihåg, eftersom att Mearsheimer är någon som rysstrollen konstant målar upp som ett orakel och sanningssägare.
Nej det är dom inte utan en hel del håller med. Problemet är att många inte vågar säga ifrån eller ta bladet från munnen. Dom som vågar blir ofta straffade av sina institutioner och universitet om dom ger sig utanför åsiktskorridoren. Det är trots allt bra att se att fler och fler nu öppnar munnen bland ekonomer, historiker, industriledare och andra även om det nu verkar för sent då så mycket skadaär gjord på vår ekonomi. Det är väl det där ni kallar "yttrandefrihet" och "demokrati".

Snart blir det för många för er att karaktärsdöda, dags att se sanningen snart eller hur?

Mearsheimer hade helt rätt och du ser det ju tydligt framför dig och han var inte ensam utan även en fd amerikansk ambassador (jag glömt namnet på) i Moskva varnade om liknade händelseutveckling.
Citera
2022-07-16, 15:14
Medlem
jack.danielss avatar
Ukraina får hela tiden mer material från väst, ett stort antal länder väljer att stödja dem med vapen, fascisterna verkar ha outtömliga lager? Men nån gång måste de sina och de har sina problem att tillverka nytt!

Kan kriget, förlåt, specialoperationen, sluta på annat sätt än nederlag för fascisterna? Och då räknar jag inte med nukleära vapen, för då förlorar alla!
Citera
2022-07-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej det är dom inte utan en hel del håller med. Problemet är att många inte vågar säga ifrån eller ta bladet från munnen. Dom som vågar blir ofta straffade av sina institutioner och universitet om dom ger sig utanför åsiktskorridoren. Det är trots allt bra att se att fler och fler nu öppnar munnen bland ekonomer, historiker, industriledare och andra även om det nu verkar för sent då så mycket skadaär gjord på vår ekonomi. Det är väl det där ni kallar "yttrandefrihet" och "demokrati".

Snart blir det för många för er att karaktärsdöda, dags att se sanningen snart eller hur?

Mearsheimer hade helt rätt och du ser det ju tydligt framför dig och han var inte ensam utan även en fd amerikansk ambassador (jag glömt namnet på) i Moskva varnade om liknade händelseutveckling.

Jag konstaterade att Mearsheimer hade fel när jag lyssnade på honom.
Citera
2022-07-16, 15:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
UKAF in action. Vet ej om denna video postats tidigare. Under videon finns intressanta kommentarer.

Su-27 intercepts a cruise missile during a missile attack in the city of Bila Tserkva in the Kyiv region

https://teddit.net/r/ukraine/comments/vzxvqo/su27_intercepts_a_cruise_missile_during_a_missile/
Citera
2022-07-16, 15:18
Medlem
Citat:
Nej det är dom inte utan en hel del håller med.

Jo, Chomsky och Mearsheimer är väldigt ensamma inom akademien i sin analys av Ukraina-kriget och du kan hitta extremt få av deras kollegor som håller med dom. Så är det bara - ren objektiv fakta och inget du kan göra åt saken.

Det är viktigt att komma ihåg, eftersom att ni rysstroll ständigt lyfter upp Mearsheimer som ett orakel och sanningssägare som ingen kan argumentera emot - så är inte fallet. Hans åsikter och analys är långt ifrån konsensus, och hans argument är tämligen enkla att plocka isär.

Du verkar besatt av mig för övrigt. Du sitter alltså och läser igenom min posthistorik och letar upp ett inlägg som är långt bak i tråden som du bestämmer dig att besvara. Har du min posthistorik som bokmärke eller?

Citat:
Problemet är att många inte vågar säga ifrån eller ta bladet från munnen. Dom som vågar blir ofta straffade av sina institutioner och universitet om dom ger sig utanför åsiktskorridoren. seutveckling.

Rena foliehattstramset. Chomsky och Mearsheimer är inte på något sätt marginaliserade, straffade och mobbade inom akademien, din åsna. Vet du ens vem Chomsky är och vad hans status är?

Jag håller inte med Chomsky i så mycket, men att påstå att han skulle vara en individ som blir marginaliserad och straffad av akademien är förmodligen det största nonsens du någonsin skrivit - och du har ta mig fan skrivit extremt mycket nonsens.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-16 kl. 15:35.
Citera
2022-07-16, 15:20
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Säga vad man vill om donken men hur ofta har du fått såser som gått ut eller mögligt, gammalt bröd?
Aldrig.
Snälla människa, säger det inte sig självt att en nyöppnad kedja som väljer att lösa problem genom att helt enkelt måla över mcdonalds-loggan med tusch är dömt att misslyckas?

Jag går väldigt ofta på Mc Donalds när jag är utomlands, förklaringen är inte att de har världens bästa burgare, utan de är pålitliga, blir aldrig magsjuk där, poängen e ju att de ska hålla samma kvalitet oavsett land.
Citera
2022-07-16, 15:21
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/vzxz8s/because_some_people_are_eager_to_ignore_all_the/

Citat:
Because some people are eager to ignore all the Nazi/Fascist/Third Positionist/Generally reactionary forces aligned with Russia in this conflict…

Verkligen ingen brist på naZZar i rySSland. Kina borde anfalla i öster för att avnazifiera rySSland.
Citera
2022-07-16, 15:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Attack från UAF på staden Donetsk. Står inte vad som var målet tyvärr.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1548295816841871361
Citera
2022-07-16, 15:30
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/vzxz8s/because_some_people_are_eager_to_ignore_all_the/

Verkligen ingen brist på naZZar i rySSland. Kina borde anfalla i öster för att avnazifiera rySSland.
Vad kommer sig att det är så mycket nazister i Ryssland? Man kunde ju ha trott den generella ryssen inte var så glad i de efter WWII. Är det lika facister leka bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in