Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Nej det är dom inte utan en hel del håller med.
Jo, Chomsky och Mearsheimer är väldigt ensamma inom akademien i sin analys av Ukraina-kriget och du kan hitta extremt få av deras kollegor som håller med dom. Så är det bara - ren objektiv fakta och inget du kan göra åt saken.
Det är viktigt att komma ihåg, eftersom att ni rysstroll ständigt lyfter upp Mearsheimer som ett orakel och sanningssägare som ingen kan argumentera emot - så är inte fallet. Hans åsikter och analys är långt ifrån konsensus, och hans argument är tämligen enkla att plocka isär.
Du verkar besatt av mig för övrigt. Du sitter alltså och läser igenom min posthistorik och letar upp ett inlägg som är långt bak i tråden som du bestämmer dig att besvara. Har du min posthistorik som bokmärke eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Problemet är att många inte vågar säga ifrån eller ta bladet från munnen. Dom som vågar blir ofta straffade av sina institutioner och universitet om dom ger sig utanför åsiktskorridoren. seutveckling.
Rena foliehattstramset. Chomsky och Mearsheimer är inte på något sätt marginaliserade, straffade och mobbade inom akademien, din åsna. Vet du ens vem Chomsky är och vad hans status är?
Jag håller inte med Chomsky i så mycket, men att påstå att han skulle vara en individ som blir marginaliserad och straffad av akademien är förmodligen
det största nonsens du någonsin skrivit - och du har ta mig fan skrivit extremt mycket nonsens.