2022-07-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna har bombat 17300 civila mål och ca 300 militära. Väst har bombat NOLL mål i Ukraina.
.
Väst har såklart varit inblandade i bombningar i Ukraina genom hjälp och bistånd med vapen...
Sen borde du inte lyssna så mycket på ukrainsk propaganda vilka den statistik du drog upp hörrör från...
Citera
2022-07-16, 14:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dom säger väl att omvärlden är beroende av storryssland så kedjorna kommer snart öppna igen om inte väst ska gå under...
Tänk vad pengar det kostar för ett stort varumärke att packa ihop och dra från ett land, släcka ner allting.
Detta är hur Putins Ryssland kommer se ut i framtiden.

Ja du... något jag insett till fullo det senaste året är att de där små varelserna kan vräka ur sig precis vad som helst utan rodna det minsta. Ingen lögn är för liten. Ingen fantasi är för pinsam. Blir dom överbevisade och utskrattade (vilket de blir hela tiden) så försvinner de bara från tråden någon dag eller två. Sen återvänder de glatt som inget hade hänt och postar exakt samma skit igen som utan att bekymra sig det minsta för att de blev totalt bortgjorde och utskrattade några sidor bak i tråden. Du kan lika gärna diskutera med en tom toalettrulle.

Det man ser i videon är ju ganska tydligt. De här affärskedjorna har inte stängt tillfälligt. Loggor skrapas bort och ljudsystem monteras ner. De har packat ihop och dragit för gott. Ska de öppna igen någon gång i framtiden lär det vara en process som tar åratal. Det finns också ett symbolvärde i att de här västliga varumärkena drar sig undan som är svårt att bortse ifrån. Jämför med när Mcdonalds öppnade precis i början av 90talet, då var det stora rubriker i nyhetsmedia. Nu går det åt andra hållet.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2022-07-16 kl. 14:36.
Citera
2022-07-16, 14:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Kherson är väldigt Ukrainskt. Troligtvis därför man planerar sin stora motoffensiv mot just Kherson. För att få hjälp av femte kolonnen. Kherson hade aldrig fallit om det inte skulle ha varit för en handfull köpta landsförädare i stadsstyrelsen. Tror inte ryzzland kommer att klara att hålla området långsiktigt.
Motståndet internt i Kherson har ju också vara massivt bland civilbefolkningen (i den mån dom kan göra motstånd).
Men ändå har ryssarna bitit sig fast relativt bra och bjuder hårt motstånd och tycks vara förbereda på en rejäl strid om staden.
Nej, jag blir inte klok på den här konflikten, det mest meningslösa kriget i modern tid...
Citera
2022-07-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det är mer lönsamt att fixa alla ryzztrolls adress och namn. Jag får ca 20.000 för mina listor. Säljer till militära säkerhetstjänsten, Mi6 och Polen. Funfact en användare som satt i Polen sitter idag i rullstol och dregglar.
Lol, påminner mig om Östtyskland och stasi men det är väl där vi är nu, vi i den "fria världen" med "rätt" värdegrund. Stackare, vad är det egentligen som gör dig så arg? Det var ju EU och USA som satte dessa sanktioner mot Ryssland som snart gör dig fattig och kanske arbetslös. Åk ner till Ukraina och gör en insats så kanske ni vinner över Ryssland och vi kan fortsätta att dominera världen.
Citera
2022-07-16, 14:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja du... något jag insett till fullo det senaste året är att de där små varelserna kan vräka ur sig precis vad som helst utan rodna det minsta. Ingen lögn är för liten. Ingen fantasi är för pinsam. Blir dom överbevisade och utskrattade (vilket de blir hela tiden) så försvinner de bara från tråden någon dag eller två. Sen återvänder de glatt som inget hade hänt och postar exakt samma skit igen som om inget hänt. Du kan lika gärna diskutera med en tom toalettrulle.

Det man ser i videon är ju ganska tydligt. De här affärskedjorna har inte stängt tillfälligt. Loggor skrapas bort och ljudsystem monteras ner. De har packat ihop och dragit för gott. Ska de öppna igen någon gång i framtiden lär det vara en process som tar åratal. Det finns också ett symbolvärde i att de här västliga varumärkena drar sig undan som är svårt att bortse ifrån. Jämför med när Mcdonalds öppnade precis i början av 90talet, då var det stora rubriker i nyhetsmedia. Nu går det åt andra hållet.
https://www.youtube.com/watch?v=ckbfS99N6jY&t=58s
Titta här när Mcdonalds öppnade i Moskva.
Det var hutlöst dyrt, vissa tyckte om maten och vissa inte men folk stod minsann och köade.
Det är så sorgligt, Ryssland hade alla förutsättningar att bli som ett utvecklat europiskt land.
Nu har dom slängt allt på soptippen, och för vad?
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-07-16 kl. 14:38.
Citera
2022-07-16, 14:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnybrooksve
Om McDonalds är samhällets höjdpunkt, då är du - idiot.
Men din tomte, det handlar inte om McDonalds i sig, jag har inte ätit på donken på flera år.
Men vet du vad? Jag kan.
Citera
2022-07-16, 14:42
Medlem
Vad tyst det blev bland Ryzztrollen.
För info så har jag uppgifter att det kommer att behövas Visum för Ryzzar från nästa år för att besöka Väst.Balt staterna förbereder omförflyttning av Ryska invånare till Ryzzland för att undvika samma öde som Ukraina. Estland är redan färdiga med sina listor på vilka som skall få återvända till fäderhetslandet,, Vilken vinst för Ryssland. Införsel av Elektronik blir förbjudet över gränserna i Baltstaterna.
Rälsen mot Ryssland kommer att ändras för att motsvara Eu mott.
Citera
2022-07-16, 14:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ocg vad vill du då säga? Varför behöver Ryssland McDonald's?
Därför att det är en enormt etablerad kedja även i Ryssland som man nu har ersatt med en skitkedja där det redan börjar hagla in klagomål på såser som gått ut och mögligt bröd.
Du måste ju fatta att det är i ett större sammanhang.
Den nya generationen i Ryssland har växt upp med dom varumärken som du och jag tar för givet, hundratals.
Och nu är dom borta.
Citera
2022-07-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lol, påminner mig om Östtyskland och stasi men det är väl där vi är nu, vi i den "fria världen" med "rätt" värdegrund. Stackare, vad är det egentligen som gör dig så arg? Det var ju EU och USA som satte dessa sanktioner mot Ryssland som snart gör dig fattig och kanske arbetslös. Åk ner till Ukraina och gör en insats så kanske ni vinner över Ryssland och vi kan fortsätta att dominera världen.
Arg?
Jag tjänar bra pengar på några timmar på helgen. Jag är glad. Mer Ryzxtroll jag vill ha en ny Båt..
Citera
2022-07-16, 14:45
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här kan du se det vita "ariska" Kraken slå ut och tillfångata "rasfrämmande" ryska mongoler:

Du ser en tillfångatagen ryskasiatisk mongol vid ca 2:00.

Du som är både putlerist och nazist på samma gång. Samt en antinazistisk nazist. Och som vill "bevara den vita rasen". Var detta bra eller dåligt?
Om man vill bo i ett Eurasien under rysk överhöghet a la Alexandr Duganins visoner är man inte nazist utan en nationabolsjevikisk cuck som vill leva som invånarna i rysk ockuperade Donbass gör.
En slav åt slaver.
Patetiskt.
Citera
2022-07-16, 14:46
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ocg vad vill du då säga? Varför behöver Ryssland McDonald's?

Handlar inte om vad någon ”behöver” utan om vad de vill ha. Sovjet brakade inte enbart samman pga av ohållbar kapprustning med väst. Undersåtarnas törst efter blåjeans och rock’n’roll spelade också in.
Citera
2022-07-16, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ny bild på människor som vill besegra Ryssland:
https://www.mk.ru/amp/social/2022/07/16/v-seti-poyavilas-fotografiya-transgendernogo-admirala-ssha-reychel-levin.html

Där saknar dessa lokala böggar: -Info-, Invektiv72, Leland1979, Trolltestet, slö och Clay Allison... och många andra kända svenskar

Är det nån som fattar varför samtliga Ryzz-troll stavar och skriver som om de precis blev utsparkade från särskolan för att de inte klarade undervisningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in