Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Fortfarande har du absolut inga möjligheter att belägga dina påståenden utan det blir det vanliga "rysstroll" och annat irrelevant. Ryssarna offrar knappast tre Kalibr-missiler på danslokaler.
Varför inte? Är det inte samma misstag som du alltid gör, utgår ifrån att ryssen är precis som andra?
Och nu är det ju precis vad ryssen gjorde, hyreshus dans/koncerlokal. Bara civila offer, ink småbarn.
Citat:
Något har dock förändrats i ryssarnas strategi här. Jag vet att man alltid haft en överenskommelse med USA att undvika mål som riskerar att skada medborgare därifrån. I alla fall de med någon officiell kapacitet. Med det som hände nu i Nikolaev och sedan här så verkar man ha frångått detta. Attacken utfördes också på dagtid.
Det har naturligtvis terrorbombats dag som natt, oftast är den enklaste förklaringen den korrekta.
Citat:
Jag tror att utlänningar med samröre med Kiev nu går osäkra oavsett om de t.ex. har diplomatisk statur eller inte.
Terror skiljer inte på människor.
Citat:
Jag tror därför att vi kommer att se flera liknande attacker framöver.
Ja, förmodligen, kanske inte ”fler” (ryssen har ju siktat på allt från bagerier till förskolor sen sa 1 av invasionen) men de kommer sticka ut mer i takt med att förmågan till manöverkrigsförimg och ww1 doctrinen (spräng och infanteriflod) minskar…
Citat:
Jag tror att man träffade något väsentligt i och med att man mitt på dagen i centrala Vinnitsa slog till med tre Kalibr-missiler med uppenbar risk att skada civila mål. Ett ändrat MO som tyder på att man agerade utifrån mycket färsk intel om ett högprioriterat mål.
Tror några sköts ner oxo, och inget pekar på att syftet var något annat än terror (möjligen att någon hyser personligt agg mot artisten som skulle spela)
Citat:
Men säkert gjorde man detta så uppenbart för att skada civila mål och döda små barn.
Det är i linje med rysk eldledning och uppsnappad kommunikation (hela vägen tillbaks till 2014 faktiskt)
Det är naturligtvis en usel strategi rent militärt, men även det är ju i linje med vad ryssen visat up än sålänge.