Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Här är videon som de klipt bilden ur....
https://www.youtube.com/watch?v=SQndQ3c_ZlM&ab_channel=Itapirkanmaa2
Civila ja. det är därför man benämner det som terrorbombning.
Proryskt Twitter men här är en dödsruna:
AZ 🛰🌏🌍🌎
@AZmilitary1
The results of the missile strike of the Armed Forces of the Russian Federation on the House of Officers in Vinnitsa begin to emerge
Obituaries on the dead soldiers began to slowly leak into the Ukrainian media. 👇👇👇
https://twitter.com/AZmilitary1/status/1547972203433537537?s=20&t=pMQx86LU_wmYyUtl-5nJhQ
SÅ om du nu lägger ihop 1+1,
(1) rysstroll är källan + (1) Ingen källa anges =
Det förstår jag , men du behöver ju först hitta en solid grund att spekulera utifrån.
Men troligtvis så räknar man med ytterligare terrorbomningar från ryssens sida, långt från militära mål och frontlinjer.
Det är förmodligen målet för ryssen,
1. deras förmåga till manöverkrigsföring kolapsade
2. deras förmåga att med arteleri smula sönder och avancera kollapsar utan trygg logestik (och det finns ju inte sen Himars började arbeta)
3.terrorbombning
Jo, men det är inte "krig" när man avsiktligt angriper civila i syfte att nå en militär seger, det är terror.
Ett par veckor av handlingsförlamade ryssar som terrorbombar civila kommer innebära ytterligare generationer av ryssar som får leva med konsekvenserna.
Fortfarande har du absolut inga möjligheter att belägga dina påståenden utan det blir det vanliga "rysstroll" och annat irrelevant. Ryssarna offrar knappast tre Kalibr-missiler på danslokaler.
Något har dock förändrats i ryssarnas strategi här. Jag vet att man alltid haft en överenskommelse med USA att undvika mål som riskerar att skada medborgare därifrån. I alla fall de med någon officiell kapacitet. Med det som hände nu i Nikolaev och sedan här så verkar man ha frångått detta. Attacken utfördes också på dagtid.
Jag tror att utlänningar med samröre med Kiev nu går osäkra oavsett om de t.ex. har diplomatisk statur eller inte.
Jag tror därför att vi kommer att se flera liknande attacker framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Vad tror du själv, om vi bortser ifrån vad du önskar?
Jag tror att man träffade något väsentligt i och med att man mitt på dagen i centrala Vinnitsa slog till med tre Kalibr-missiler med uppenbar risk att skada civila mål. Ett ändrat MO som tyder på att man agerade utifrån mycket färsk intel om ett högprioriterat mål.
Men säkert gjorde man detta så uppenbart för att skada civila mål och döda små barn.