2022-07-15, 21:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
3000 ton. Minst.

60 000 granater.

På ett gränsavsnitt som är 2,5 km långt.

3 MT, per dag, det motsvarar en Hiroshima bomb var femte dag!

Men är inget mot de 1,5 miljoner granater som skickades emot de tyska skyttegravarna på Somme fronten 1916 av britterna. Innan de stormade, och misslyckades ändå!

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-07-15 kl. 21:39.
Citera
2022-07-15, 21:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Inte första gången;

https://t.me/intelslava/27096

🇷🇺🇺🇦 Hitler's book "Mein Kampf" was found in Mariupol at the Nazi base "Azov".

Mein kampf finns på mitt stadsbibliotek. Hoppas inre ryssfascisterna börjar bomba här nu också..

Putins rådgivare Alexandr Dugin som står bakom Putins folkmordsplan är tvättäkta nazist:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Dugin
Senast redigerad av raskens 2022-07-15 kl. 21:48.
Citera
2022-07-15, 21:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Striderna verkar sedan (i synnerhet) några dygn tillbaka verkligen varit och vara skoningslösa i öst. Det viittnas om ren och skär stalinistisk krigföring, fåg för våg, på konton med ukrainsk slagsida likt https://twitter.com/WarMonitor3. som om och om igen slås tillbaka.

De har dock kallat en spade för en spade vid upprepade tillfällen tidigare när ukrainska hjältarna helt enkelt inte kunnat stå emot terrorn längre och jag börjar av någon anledning nu bli orolig för att en sådan stund snart är kommen igen med senast postade "Heavy fighting continues around Bilohorivka" utan tillägget "but they were repelled".
Citera
2022-07-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
För kommande VM i penningtvätt i Ukraina, eller?
FriidrottsVM pågår nu .
Vet ryssarna om det ?, eller är det censurerat ? Visas det på rysk TV

Mycket som ryssen missar , inte bara smör ,potatis, utan även sport ( som jag tror är viktigt för medel-Ivan)

Allt för att Putinhelvetet inte kunde hålla sig innanför gränsen mot Ukraina
Han har förstört livet för många ( även i Ryssland)
Citera
2022-07-15, 21:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Om du inte försvarar dina intressen kommer någon att äta upp din lunch eller i värsta fall kommer en björn och äter upp dig. Det är något som ukrainarna nu får erfara i realtid. När Donbas är taget kommer ryssarna ge Zelenskyj och hans finansiärer i Washington DC ett erbjudande och säger de nej (vilket de kommer göra eftersom de inte bryr sig om ukrainska liv) kommer ryssarna kriga (om de måste) hela vägen till den polska gränsen.Världen är som sagt inte rättvis och i slutändan bär du själv ansvar för vad du gör och det gäller i synnerhet ukrainarna. Jag har dock respekt för ukrainarna eftersom är villiga att upplösa delar eller hela sitt nationella territorium för att inte tala om att de offrar sina liv i drivor för amerikanska intressens skull. Jag hade inte fattat ett sådant beslut själv eftersom jag tror på en försiktig utrikespolitik och diplomati men detta är den väg ukrainarna valt att vandra.
Min fetmarkering: Antar att du har den serbiske presidentens uttalande i åtanke? En intressant tolkning som är, får jag ändå säga, mindre dramatisk än den jag gjorde. Det är ju tänkbart att Putin frågar om de är beredda att sluta fred omedelbart mot att Ryssland behåller Donbass samt Kherson-regionen med landremsan längs Azovska sjön — ryssarna skulle sannolikt kräva formella garantier på det, förslagsvis gentemot Washington. Nix, det går Kiev och Washington inte med på. Då är frågan om Ryssland har möjlighet att skövla sig igenom resten av Ukraina. Kanske blir vi överraskade på samma sätt som många blev det när Ryssland misslyckades under krigets första fas, fast tvärtom. Vem vet. Lätt att säga att, "ingen chans, för nu har vi sett vad ryssarna går för. De kan inte bättre!"
Citat:
Tja, jag gör ju analyserna många år innan WSJ. Jag antar att jag ligger i framkant. Folk kunde räkna ut med rumpan att svensk invandringspolitik skulle gå åt helvete. Hur länge tog det innan frågan lyftes upp? Kritiken började 1965 och den lyftes upp 2015 med undantag för några år under det tidiga 1990-talet när Ny Demokrati satt i riksdagen.

Jag vet inte om jag skulle kalla västvärlden för nykoloniala eller det kanske är en korrekt beskrivning. Hela världen skall ju stöpas om till en USA-styrd pro-israelisk liberalt mähe-värld där folk inte skall ha rätt till ett ekonomiskt, socialt och kulturellt drägligt liv. Jag antar att fördelen med den spännande liberala världsordningen är vi kanske snart får rätten att ha ett könsneutralt pass där det står "hen"
Det är framför allt de fulaste skotten som skjutit fram ur det amerikanska frihetsträdet som går på export. Vi får all skit. Jag är benägen att se det som en sorts nykolonialism, eller snarare imperialism.
Citera
2022-07-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Direkta bilder innebär mycket större risk för att det ska kkunna luskas fram sidoinfirmation - vem? var? vilket förband? osv - hos främmande spooks än om man bara slöpper en textupdate.

Ni som vet hur fungerar det i ryska förband. Tappar man bort en dylik pjäs och bara skriver en AFSE, hoppsan vi tappade bort en raketavfyrningsramp, jag har svårt att förstå hur någon kan vara så dum så att dom överhuvudtaget kan tro på något sådant. Hur många personer tror ni man måste muta för att genomföra en sådan operation och hur levererar man genom en krigszon. Hur stor är möjligheten att ingen person som berörs rapporterar till överordnade att nu kör vår livförsäkring iväg. I Ryssland är det kanske möjligt men inte i en av världens mest motiverade arméer - Ukrainas.
Citera
2022-07-15, 21:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UglySeabear
Det är svårt att se hur Putin den patetiske inte kommer dömas.

Han kan hålla sig undan. Då slipper han dom:

Citat:
David Crane ser samma scenario för Putin. Som kan utredas och åtalas utan att själv vara närvarande, men som måste vara på plats under själva rättegången.

– Det finns ingen preskriptionstid för ett sådant åtal. Han kommer att vara en åtalad krigsförbrytare för resten av sitt liv. Han kan inte resa, till slut kanske det uppstår en politisk rörelse i Ryssland som lämnar ut honom, säger han och fortsätter:

https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-tanker-falla-putin-for-krigsbrott-vi-kan-gora-det-igen/

Däremot kommer han att vara en efterlyst och åtalad krigsförbrytare hela sitt liv. Och sätter han sin fot i väst, då grips han direkt, som en vanlig brottsling.
Citera
2022-07-15, 21:55
Medlem
Opaques avatar
" Russia’s parliament on Wednesday rushed through two bills imposing strict controls on the economy, requiring businesses to supply goods to the armed forces and obliging employees at some firms to work overtime.

[...allow the government to introduce “special economic measures” during what the Kremlin calls its “special military operation” in Ukraine...]

Ryssland tar till regeringens rätt att beordra företag att tillverka,serva och administrera krigsmateriel. Sånt stater gjorde under de senaste två världskrigen . Alltså tvångsarbete och betalning som staten Ryssland anser lämpligt.

https://english.alarabiya.net/News/world/2022/07/06/Russia-s-parliament-passes-bills-to-allow-sweeping-wartime-economic-controls
Citera
2022-07-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ni som vet hur fungerar det i ryska förband. Tappar man bort en dylik pjäs och bara skriver en AFSE, hoppsan vi tappade bort en raketavfyrningsramp, jag har svårt att förstå hur någon kan vara så dum så att dom överhuvudtaget kan tro på något sådant. Hur många personer tror ni man måste muta för att genomföra en sådan operation och hur levererar man genom en krigszon. Hur stor är möjligheten att ingen person som berörs rapporterar till överordnade att nu kör vår livförsäkring iväg. I Ryssland är det kanske möjligt men inte i en av världens mest motiverade arméer - Ukrainas.
Du kanske har missat att det är ukrainarnas personal (soldater, officerare eller diverse byråkrater) som säljer allt möjligt svart? Men så är det inte heller ukrainsktillverkade saker, utan sådant som bara har skeppats in i mängder från utlandet och släppts i knät på ukrainarna, utan någon ordentlig eskort av NATOpersonal fram till fronten. De ser alltså inget verkligt ansvar för grejorna.
Citera
2022-07-15, 22:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
" Russia’s parliament on Wednesday rushed through two bills imposing strict controls on the economy, requiring businesses to supply goods to the armed forces and obliging employees at some firms to work overtime.

[...allow the government to introduce “special economic measures” during what the Kremlin calls its “special military operation” in Ukraine...]

Ryssland tar till regeringens rätt att beordra företag att tillverka,serva och administrera krigsmateriel. Sånt stater gjorde under de senaste två världskrigen . Alltså tvångsarbete och betalning som staten Ryssland anser lämpligt.

https://english.alarabiya.net/News/world/2022/07/06/Russia-s-parliament-passes-bills-to-allow-sweeping-wartime-economic-controls

Surrealistikt. På samma område så kom det tidigare idag rapporter om att lönen för att utföra smutsgörat åt terrorväldet höjs till $4000. "Kontrakt". Tidskontext har jag ingen aning om.
Citera
2022-07-15, 22:04
Medlem
Det finns ingen potentiell utbrytarrepublik som vill skilja sig från Ryssland? Kunde ju bli lite intressant med tanke på att ryska trupper är upptagna en bra tid framöver. Putin skulle behöva två bajsväskor isf
Citera
2022-07-15, 22:09
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Ryssarna har utvidgat sitt operativa område. Nu senast har ryssen slagit till mot Dnipropetrovsk. Är det början på den eskalering av ryskt militärt våld jag tidigare talat om i denna helt urspårade tråd; tillika tillhåll för de allra mest hjärntvättade individer som står att finna bland det svenska folket.

Länk: https://twitter.com/arisroussinos/status/1548034493780357125
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in