2022-07-15, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är inte dig jag siktar på att övertyga utan dem som läser dig, gubbe lilla.

Och det går bra, tycker du?

ÅHHAHAAHAaaahah….

😅😄😛
Citera
2022-07-15, 13:34
Medlem
Daniel501s avatar
"Foreign weapon suppliers" menar de Amerikaner?

https://t.me/asbmil/2992

⚡️⚡️⚡️ On July 13, Kalibr high-precision sea-based missiles hit the building of the garrison house of officers of the Armed Forces of Ukraine (the House of Officers) in the city of Vinnitsa, the Russian Defense Ministry reported.

According to the Ministry of Defense of the Russian Federation, a meeting with foreign suppliers and the command of the Armed Forces of Ukraine was held in the building of the officers' house in Vinnitsa — negotiating military aircraft supply to Ukraine. The participants were destroyed.
Citera
2022-07-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är inte dig jag siktar på att övertyga utan dem som läser dig, gubbe lilla.
Lyckas lika bra som S300 och S400.
Citera
2022-07-15, 13:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Dom är fantastiska Ukrainarna.

Trots att ryzzclownerna skjuter ihjäl mellan 5000 och 7000 ukrainska soldater varje dag så återuppstår dom dagen efter och tar emot nya artillerisalvor.

Kan Ukrainarna ha placerat ut dockor?

Och Kramatorsk. De värdelösa ryzzarna har ingen aning om vad de ska göra. 5 månader av krig och inte en meter närmare stadskärnan.

Ukraina förlorar omkring 1000 man per dygn, och de kan inte möta Rysslands totala övertag gällande antal artilleri. Hur länge har de råd med detta? Du inser väl själv att Rysslands territoriella framryckningar kommer efter veckolånga mattor av artilleri mot ukrainska ställningar? Ytterst inhumant att inte sätta sig vid förhandlingsbordet av Ukraina. Alla vet att UA inte är självständigt i detta beslut, utan det finns starka påtryckningar från Washington. Alla vapen från väst betyder bara att UA säljer ut sitt självbestämmande. Det finns ingen sådan sak som en gratis lunch.
Citera
2022-07-15, 13:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Här är hela samtalet med Igor Girkin(Strelkov):
https://wartranslated.com/summary-of-the-broadcast-with-igor-girkin-14-july-2022/

Girkin är 100% på Rysslands sida och vill se en rysk seger, men han är betydligt mer nykter i sin analys om hur det ser ut på slagfältet, så pass nykter att han rent av skäms för hur uselt den ryska armén har presterat. Intressant läsning.
Ja, jag vet. Jag läste diskussionen mellan dig och Erik.Blodyx i morse.

Jag är inte förtjust i lögner och överdrifter och anser att det är helt avgörande att våga se sanningen i vitögat om man ska kunna vinna någonting. Jag vill veta sanningen om Ukraina och Ryssland, om USA, om NATO, om alla de kända och okända faktorer som finns med i detta, om hur det faktiskt går i kriget och vad man gör på bägge sidor. Det är så klart omöjligt, men jag söker efter den. Sedan har jag mina egna ideal och önskningar. De påverkar dock inte utfallet. Jag vet också att jag är för snabb ibland att hugga på saker som stimulerar mig.
Citera
2022-07-15, 13:38
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ukraina förlorar omkring 1000 man per dygn, och de kan inte möta Rysslands totala övertag gällande antal artilleri. Hur länge har de råd med detta? Du inser väl själv att Ryssland territoriella framryckningar kommer efter veckolång matta av artilleri mot Ukrainska ställningar? Ytterst inhumant att inte sätta sig vid förhandlingsbordet av Ukraina. Alla vet att UA inte är självständigt i detta beslut, utan det finns starka påtryckningar från Washington. Alla vapen från väst betyder bara att UA säljer ut sitt självbestämmande. Det finns ingen sådan sak som en gratis lunch.

100 KIA per dygn har redan höjts till 500-700 KIA per dygn. Siffran är förmodligen högre, enligt Ryska MoD är det runt 75.000 KIA hos Ukraina, fångar är 15.000 häromdagen och skadade över 100.000 (Ukraina rapporterar inte deras skadade).

Desertörer? Gud vet hur många..
Citera
2022-07-15, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ukraina förlorar omkring 1000 man per dygn, och de kan inte möta Rysslands totala övertag gällande antal artilleri. Hur länge har de råd med detta? Du inser väl själv att Ryssland territoriella framryckningar kommer efter veckolång matta av artilleri mot Ukrainska ställningar? Ytterst inhumant att inte sätta sig vid förhandlingsbordet av Ukraina. Alla vet att UA inte är självständigt i detta beslut, utan det finns starka påtryckningar från Washington. Alla vapen från väst betyder bara att UA säljer ut sitt självbestämmande. Det finns ingen sådan sak som en gratis lunch.

Det måste ses som en förolämpning.

150 000 döda ukrainare hitintills. Och så måste nästan 300 000 satts ur spel.

Och Ryzz-patrasket gör inte bättre ifrån sig på slagfältet?

Totalt är stridslinjen 40 mil men ryzzarna klarar bara av att kraftsamla på ett 2,5 km brett område.

Ett ”totalt” övertag?

ÅHHÅHHåhahahhha….
Citera
2022-07-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
"Foreign weapon suppliers" menar de Amerikaner?

I verkligheten så dog det två flickor i denna, ur en strategisk synpunkt, helt meningslösa attack.

Att två flickor dör förvandlas i den ryska propagandan till att en hel kommandocentral bestående av "foreign suppliers" och "the command of the Armed Forces of Ukraine" slås ut.

Och nyttiga idioter som du för sedan propagandan vidare och skämmer ut dig.
Citera
2022-07-15, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
HepCat-X med över 20 000 inlägg reggad 2015 är ett troll säger någon fjant reggad 2022 med mest nonsens-inlägg.
Ja, jo...

Är det bättre med 20 000 nonsensinlägg menar du?

Eller dina 13 000 nonsensinlägg?

I min värld låter det som totalt slöseri med tid….!

😂😜😁
Citera
2022-07-15, 13:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
100 KIA per dygn har redan höjts till 500-700 KIA per dygn. Siffran är förmodligen högre, enligt Ryska MoD är det runt 75.000 KIA hos Ukraina, fångar är 15.000 häromdagen och skadade över 100.000 (Ukraina rapporterar inte deras skadade).

Desertörer? Gud vet hur många..

Det verkar som om Kraken Intelligence Brigade, den underrättelsebrigad som mördat ryska krigsfångar, är i totalt upplösningstillstånd. De är inträngde i en ficka öster om Kharkiv under hård artilleribeskjutning, och ryssarna är sannolikt ute efter blodshämnd.
Citera
2022-07-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ukraina förlorar omkring 1000 man per dygn, och de kan inte möta Rysslands totala övertag gällande antal artilleri. Hur länge har de råd med detta? Du inser väl själv att Rysslands territoriella framryckningar kommer efter veckolånga mattor av artilleri mot ukrainska ställningar? Ytterst inhumant att inte sätta sig vid förhandlingsbordet av Ukraina. Alla vet att UA inte är självständigt i detta beslut, utan det finns starka påtryckningar från Washington. Alla vapen från väst betyder bara att UA säljer ut sitt självbestämmande. Det finns ingen sådan sak som en gratis lunch.
Exakt. Många här resonerar som om det faktum att ett land en gång erkänts som en suverän stat,(oavsett när eller hur) fungerar som någon sorts trollkarlshjälm och ger frikort för landets ledning att göra vad som helst, ta vilka beslut som helst, utan att landet behover ta några konsekvenser av det, så länge man "gör affärer" eller formellt "följer internationell lag". Så är det naturligtvis inte. Suveränitet är en frihet under ansvar, den kan minskas eller spelas bort helt, även om landet formellt fortfarande finns kvar i kartböckerna och med egen flagga.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-07-15 kl. 13:48.
Citera
2022-07-15, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ni ägnar mer tid åt att diskutera de som inte delar era åsikter än att presentera fakta som styrker er egen version. Paranoida vanföreställningar om professionella rysstroll. Hur vore det om ni slutade upp med metadiskussionen och faktiskt försöker motbevisa att UA går mot ett oundvikigt nederlag?

Det behöver man inte göra.

Bara att titta på de ryzzka framgångarna på slagfältet.

Ett Borlänge per månad är ingen indikation på att ett oundvikligt nederlag stundar.

Att Ukrainarna kan bomba sönder 10-tals ryzzka vapendepåer är heller ingen bra indikation på ett nära förestående nederlag.

Bristen på luftherravälde?

Bevisbördan ligger snarare hos den som påstår något som det inte finns några indikationer på i realiteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in