2022-07-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Om det händer så sällan att jag måste googla för att kunna se det ser jag inte riktigt problemet. Om de hade bett för att visa sin (obefintliga) makt för att få folk att darra hade det nog funnits bättre sätt. Kanske vill de bara bli respekterade? Var inte så rädd.

Jag är inte rädd, tycker bara att det är ett vidrigt beteende av ett folk som inte har här att göra, precis som jag tycker att offentlig halalslakt på stranden är vidrigt. Eller att halalslakt över lag är vidrigt.
Du måste inte googla för att det sker sällan, utan för att sätta saker i perspektiv. I Frankrike är det riktigt illa.

Om du vill leva efter islamska lagar och regler så råder jag dig att flytta till ett muslimskt land och se hur bra du trivs. Jag vill inte att mina barnbarn ska växa upp i ett kalifat, jag tror det svenska samhället är bättre att växa upp i än ett muslimskt kalifat.
Citera
2022-07-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag är inte rädd, tycker bara att det är ett vidrigt beteende av ett folk som inte har här att göra, precis som jag tycker att offentlig halalslakt på stranden är vidrigt. Eller att halalslakt över lag är vidrigt.
Du måste inte googla för att det sker sällan, utan för att sätta saker i perspektiv. I Frankrike är det riktigt illa.

Om du vill leva efter islamska lagar och regler så råder jag dig att flytta till ett muslimskt land och se hur bra du trivs. Jag vill inte att mina barnbarn ska växa upp i ett kalifat, jag tror det svenska samhället är bättre att växa upp i än ett muslimskt kalifat.
Du får flytta till Antarktis om du vill bo där det bara finns människor som delar din uppfattning om världen.
Citera
2022-07-15, 00:22
Medlem
Citat:
Du får flytta till Antarktis om du vill bo där det bara finns människor som delar din uppfattning om världen.

Det gör de inte. Jag är svensk, och delar svenska uppfattningar och värderingar.
Citera
2022-07-15, 00:22
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Föregå med gott exempel? Vi kan ju knappast vänta på att diktaturerna ska leda oss genom etniska frågor.
Vi pratar om vettiga länder. Det finns få diktaturer i världen.
Citera
2022-07-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det gör de inte. Jag är svensk, och delar svenska uppfattningar och värderingar.
Den vanligaste uppfattningen bland svenska folket är att det går att göra något för någon annan utan att nödvändigtvis få något tillbaka.
Citera
2022-07-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Vi pratar om vettiga länder. Det finns få diktaturer i världen.
Okej, ursäkta, trodde du syftade på att muslimska länder inte ger utrymme för kristna högtider.

I vilket fall som helst är det alltid någon som måste vara först.
Citera
2022-07-15, 02:50
Medlem
Citat:
Du tror inte att bibeln tillåter våldtäkter? Här ska du få ett intressant citat från denna bok (nej, det är inte taget ur sammanhang):
"Innan de hade lagt sig omringades huset av männen i staden, Sodoms män, både unga och gamla, allt folket utan undantag. De ropade på Lot och sade till honom: 'Var är männen som kom till dig i natt? Skicka ut dem till oss så att vi får ligga med dem.'
Då gick Lot ut till dem i porten, stängde dörren efter sig och sade: 'Mina bröder, gör inte så illa! Jag har två döttrar som aldrig har legat med någon man. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har kommit i skydd under mitt tak."

Vad Lot, "hjälten", tänkte göra var alltså att skicka ut sina båda oskulder till döttrar så att hela staden skulle få våldta dem. Anledningen till att gud senare dränkte staden i aska var att männen som bodde där var homosexuella, inte att de var våldtäktsmän (vilket de också var men det hörde uppenbarligen inte till historien).

Googlade och det går uppenbarligen att hitta bevis för att jorden är platt: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/de-tror-att-jorden-ar-platt-rorelsen-sprids-over-varlden
Även om bevisen är svåra att tro på för de flesta människor verkar de lika självklara för en del som det verkar för andra att vissa människor föds med något inbyggt fel och bör behandlas därefter. Som jag tidigare skrivit: Även om vissa grupper av människor var dummare, skulle du då inte ändå velat hjälpa dem?

Är Qatar ett lyckat land enligt dig? Mäter du då hur lyckliga de i landet är eller vad är ett lyckat land för dig?

Fortfarande: Varför är det så viktigt för dig att vara bäst?

Du verkar inte riktigt förstå vad just Sodom och Gomorra är. Sodom ödelades för att det var så mycket undermänniskor där, men vi importerar de istället till Sverige.

Qatar, till skillnad från övriga Afrika och Mellanöstern har en hög levnadsstandard. Alla människor är inte ointelligenta bönder, utan det finns infrastruktur och välbetalda jobb. Givetvis finns det inga lyckade länder där det finns stora delar muslimer, det är lite av bieffekten av att ha en såpass stor mängd idioter på en och samma plats.

Jag hjälper gärna dumma svenskar, men inte alla världens dumma människor. Dumma somalier och dumma araber får gärna få hjälp av smartare somalier och araber, i Somalia och mellanöstern. Vi behöver inte ha hit intellektuellt funktionsnedsatta analfabeter som aldrig kommer kunna ha ett simpelt jobb.

De passar bra där de hör hemma, i öknen och i bergen.
Citera
2022-07-15, 08:46
Medlem
Citat:
Den vanligaste uppfattningen bland svenska folket är att det går att göra något för någon annan utan att nödvändigtvis få något tillbaka.

Absolut. Vanligaste uppfattning bland svenskar är inte muslimska värderingar.
Citera
2022-07-15, 11:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Hur fan kan du vara så naiv? Det där är sådant folk har tutat i dig för att de inte har någon självkänsla. Fattar du inte det???

Ingen självkänsla?
Det är egenskaper att vara stolt över.
Var de inte flitig o disciplinerad så svalt o frös man garanterat till döds. Solidariteten i det nordiska bondesamhället var hög. Man var stundom tvungna att hjälpas åt för att överleva. Detta har inget med den ”solidaritet” som vänstern uppvisar mot hundratusentals importerade socialfall. Tvärtom så skulle dessa ha fördrivits.

Ser man till inovationsförmåga så kan det lilla o glesbefolkade landet uppvisa en rad betydande uppfinningar. Mycket pga genetiska betingelser. Men också att folk lärt sig skriva o räkna. En annan faktor är att vi i senare tid förskonats från att ha religionen som en våt filt över våra huvuden.

Att införa en ny antivetenskaplig, anti demokratisk, kvinnoförtryckande religion är direkt kontraproduktivt. Speciellt som dess anhängare är både fanatiska o våldsbejakande.
Citera
2022-07-15, 11:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du menar att du har dåligt med mat? Då är det ju tur att du bor i Sverige där staten kan hjälpa dig om du svälter. Hade du bott i ett land som var längre åt höger i politiken, däremot, hade du säkert fått svälta.

Om barnet hade mått så pass dåligt av sina föräldrar att det hade övergett allting och tagit sig den långa livsfarliga vägen över medelhavet in till mitt hus lämnar jag det nog inte i sticket nej.

Jaså du. Säg det till alla fattigpensionärer som inte har råd med mat utan måste äta kattmat.

Om det inte var över medelhavet då utan bara tvärs över gatan? Och du svarade inte på ifall du varit beredd att låta dina barn få mindre mat för att mata grannens barn.
Citera
2022-07-15, 12:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Sverige var ett förjävligt land att leva i under en väldig massa hundra år. Vi hade häxjakt och slavhandel och tyranniska kungar och all möjlig skit. I takt med att Sverige blev bättre trappade folket ned på sin tro och numera är landat ganska sekulariserat. Det "nya" testamentet skrevs långt innan islam som religion ens uppstod och det gamla är fortfarande en viktig del av religionen för många. I sin grund är kristendomen och islam precis lika hemska.
Kristendomens profet är en snickare som förespråkar fred och frihet, Islams profet är en krigsherre och pedofil. Kristendomen hade sina korståg på typ 1200-talet, ISIS körde sitt korståg nyligen.
Jag skulle säga att den ena religionen är mer förenlig med moderna värderingar.
Citera
2022-07-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Du verkar inte riktigt förstå vad just Sodom och Gomorra är. Sodom ödelades för att det var så mycket undermänniskor där, men vi importerar de istället till Sverige.

Qatar, till skillnad från övriga Afrika och Mellanöstern har en hög levnadsstandard. Alla människor är inte ointelligenta bönder, utan det finns infrastruktur och välbetalda jobb. Givetvis finns det inga lyckade länder där det finns stora delar muslimer, det är lite av bieffekten av att ha en såpass stor mängd idioter på en och samma plats.

Jag hjälper gärna dumma svenskar, men inte alla världens dumma människor. Dumma somalier och dumma araber får gärna få hjälp av smartare somalier och araber, i Somalia och mellanöstern. Vi behöver inte ha hit intellektuellt funktionsnedsatta analfabeter som aldrig kommer kunna ha ett simpelt jobb.

De passar bra där de hör hemma, i öknen och i bergen.
S[g du inte citatet i förra inlägget? Läs det igen! Sodom och Gomorra ödelades för att männen var homosexuella och gud tycktes inte ha något emot våldtäkt.

Att se det som en självklarhet att du får bo här men inte låta andra göra det är bara dubbelmoral. Sverige är ett bättre land att bo i än de flesta länder och de som föddes här hade tur. Ett liv som infödd svensk blir oftast ändå bättre än ett liv som flykting som flyr till Sverige och får stanna. Att Araber och Somalier inte kan jobba stämmer inte och det är en jävligt dålig ursäkt. Om du är girig och vill ha dina pengar kvar utan att dela med dig till folk som har det värre så skriv bara det i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in