Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandareutannamn
Du tror inte att bibeln tillåter våldtäkter? Här ska du få ett intressant citat från denna bok (nej, det är inte taget ur sammanhang):
"Innan de hade lagt sig omringades huset av männen i staden, Sodoms män, både unga och gamla, allt folket utan undantag. De ropade på Lot och sade till honom: 'Var är männen som kom till dig i natt? Skicka ut dem till oss så att vi får ligga med dem.'
Då gick Lot ut till dem i porten, stängde dörren efter sig och sade: 'Mina bröder, gör inte så illa! Jag har två döttrar som aldrig har legat med någon man.
Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har kommit i skydd under mitt tak."
Vad Lot, "hjälten", tänkte göra var alltså att skicka ut sina båda oskulder till döttrar så att hela staden skulle få våldta dem. Anledningen till att gud senare dränkte staden i aska var att männen som bodde där var homosexuella, inte att de var våldtäktsmän (vilket de också var men det hörde uppenbarligen inte till historien).
Googlade och det går uppenbarligen att hitta bevis för att jorden är platt:
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/de-tror-att-jorden-ar-platt-rorelsen-sprids-over-varlden
Även om bevisen är svåra att tro på för de flesta människor verkar de lika självklara för en del som det verkar för andra att vissa människor föds med något inbyggt fel och bör behandlas därefter. Som jag tidigare skrivit: Även om vissa grupper av människor var dummare, skulle du då inte ändå velat hjälpa dem?
Är Qatar ett lyckat land enligt dig? Mäter du då hur lyckliga de i landet är eller vad är ett lyckat land för dig?
Fortfarande: Varför är det så viktigt för dig att vara bäst?
Du verkar inte riktigt förstå vad just Sodom och Gomorra är. Sodom ödelades för att det var så mycket undermänniskor där, men vi importerar de istället till Sverige.
Qatar, till skillnad från övriga Afrika och Mellanöstern har en hög levnadsstandard. Alla människor är inte ointelligenta bönder, utan det finns infrastruktur och välbetalda jobb. Givetvis finns det inga lyckade länder där det finns stora delar muslimer, det är lite av bieffekten av att ha en såpass stor mängd idioter på en och samma plats.
Jag hjälper gärna dumma svenskar, men inte alla världens dumma människor. Dumma somalier och dumma araber får gärna få hjälp av smartare somalier och araber, i Somalia och mellanöstern. Vi behöver inte ha hit intellektuellt funktionsnedsatta analfabeter som aldrig kommer kunna ha ett simpelt jobb.
De passar bra där de hör hemma, i öknen och i bergen.