2022-07-14, 18:39
Medlem
Daniel501s avatar
Ukraina blir debunkat, igen;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7338

Fake news:
The Russian Armed Forces have hit a maternity hospital and a medical center in Vinnytsia. Volodymyr Zelensky and the Ukrainian media claim this.

The fact:
The missiles struck the Officers' Club, converted into a temporary military accommodation facility under martial law. The missiles struck two wings of the building and the landing points are clearly visible in the pictures from different angles. The central part of the building, where the hall for entertainment events is located, was not damaged.

Damage to the medical center, which the Ukrainian side has positioned as one of the targets of the attack, was caused by the spread of the blast wave and flying shrapnel. The building contained MRI and X-ray equipment. Combined with disinfectants, they caused a major fire. A direct hit would have left the medical center with no walls. Photos show bent metal structures and pieces of mineral wool, that most certainly were a factor in the fire, can be seen in the car park next to the building.

The first videos and photos clearly show a big crowd of people in military uniforms, including men armed with automatic rifles. This serves evidence that refutes the Ukrainian side's claim about the Officers' Club being used solely as a civilian facility.

The building housed the barracks of the Ukrainian Armed Forces and the Air Force command. Foreign mercenaries were also trained there. Journalist Oleksandr Stolyarov from Vinnytsia wrote about it. On his page in social networks, he asks a direct question - why the Ukrainian media and Telegram channels write about the strikes in the medical center and consumer services center "Jubilee", but overlook the information about the direct hit in two wings of the House of Officers. And he wonders why the military infrastructure is located directly in the center of the city, populated by civilians.
Citera
2022-07-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Ja många saker är jag men retarderad NEJ låg begåvad NEJ.
Ukraina var inte en del av EU när invaderingen inleddes.
Dina NEJ, NEJ ,,,bör bytas till JA, JA.

Anledningen är att du lurar ingen att du är svensk,,,lyser Ryssblatte om dig , språkbruket , aggressiviteten, bristen på moral m.m.
Citera
2022-07-14, 18:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför visar du inte hur modig du är genom att flytta dit?
Sverige är mitt land. Jag vill hellre att Sverige blir fritt igen. Det var inte länge sen Sverige ändå var ett land som vågade gå emot ZOG i olika frågor. Det totala förräderiet är ganska nytt, och dessutom fortfarande "under uppbyggnad".
Citera
2022-07-14, 18:42
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland håller inte på med krigsbrott tillnärmelsevis på samma nivå som Ukraina. Det som kan beklagas från rysk sida är att det ibland blir civila offer för deras attacker mot militära anläggningar, särskilt som Ukraina gärna lägger sina militära enheter mitt inne i bebyggelse. Ukraina skickar sina bomber rakt in i städerna, långt ifrån närmaste ryska soldat, för de njuter av att se lemlästade barn och pensionärer.
Jodå, varje sekund sedan invasionen startade + ytterligare 8år som de verkat på icke rysk mark.
Citera
2022-07-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Orcherna bombar en grisfarm. Troligen vara alla grisar nazister ;-)

https://t.me/ukrainian_videos/23435

Ryssar har aldrig accepterat konkurrens.
Citera
2022-07-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hahaha den glömde jag men säkert inte Kim jung-un,s buddy Putin. Kanske Kim kan låta den förlja med på en missitest så dom inte riskerar någon snokar efter (psykiska?) sjukdomar i Putins skit DNA och hänger ut honom som den han är.
Han sitter isolerad sin bunker och följer nervöst misstaget att anfalla på Ukraina knackiga blinkande skärmar

Kan nästan se framför mig hur Kim och Putin gnabbas som ett gammalt gift par över om den där bajsväskan verkligen måste vara med överallt.
- Kan du inte lämna den hemma åtminstone vid det här missiltestet? Du lovade faktisk att försöka gå på den vanliga toaletten vid uppskjutningsrampen…det är ju t.o.m. en vattentoalett…en av de få vi har installerade här i Nordkorea.
Citera
2022-07-14, 18:45
Medlem
Citat:
Det handlar om att stå på rätt sida av historien. Nu ska den här sataniska judiska kolossen vältas över ända, och de länder som tidigt placerar sig på frihetens sida kommer att bli dem som får störst inflytande i den nya världsordningen. Jag beundrar dessa friska, modiga, självständiga länder som redan nu placerar sig rätt, de förtjänar givetvis så mycket mer "cred" efter segern än fega inställsamma B-nationer som Sverige.
B nationer?

Nordkorea är världsledande på att tillverka halvledare?

Ryssland är världsledande på att tillverka bilar?
Citera
2022-07-14, 18:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Jodå, varje sekund sedan invasionen startade + ytterligare 8år som de verkat på icke rysk mark.
Det är inte krigsbrott att gå in militärt och försvara folkfränder som blir utsatta för folkmord. Sätter finnarna igång med bombraider över Åland och Åbo har Sverige inte bara en rättighet utan vad jag menar en skyldighet att gå in och sätta stopp för mongolerna.
Citera
2022-07-14, 18:46
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men först ska det gå åt helvete i Europa tycker du?

Någon sa att det primära målet för Washington var inte en militär seger för Ukraina. Sanktioner av nukleär grad var det primära och de skulle kunna motiveras med att Ryssland gick in i Ukraina. Ukraina har hela tiden varit sekundärt. Man nästan hoppades att landet skulle kapitulera snabbt. Det var målet. Man hade kommit undan billigt då om man inte längre behöver skicka in vapen och stå för resten av ekonomin om ryssarna tog över.

Tyvärr håller ukrainarna ut och sanktionerna mot Ryssland har visat sig tandlösa.

Ryzztrollen hittar alltid nya lögner och sätt att förvränga verkligheten.
Men de blir matade av de mest förljugna, patologiska och hjärntvättade individer denna jord skådat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ryssland håller inte på med krigsbrott tillnärmelsevis på samma nivå som Ukraina. Det som kan beklagas från rysk sida är att det ibland blir civila offer för deras attacker mot militära anläggningar, särskilt som Ukraina gärna lägger sina militära enheter mitt inne i bebyggelse. Ukraina skickar sina bomber rakt in i städerna, långt ifrån närmaste ryska soldat, för de njuter av att se lemlästade barn och pensionärer.

Klart som fan att Ryssland är de regerande världsmästarna på krigsbrott. De bombar och torterar civila samt våldtar kvinnor och barn. Att kräk såsom du själv försvarar denna kloak till nation är för mig en gåta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Snart HIMARS time! Vilka orcher blir grillade ikväll/natt?

Kan du svara på det? Har ju minskat enormt från första dagarna. Antingen är himars utslaget eller så har man slut på ammunition
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har gått rykte några dagar att Khersons nytillsatte borgmästare Saldo ligger på intensiven. Nu ryktas det att han har avlidit. Inget bekräftat än alltså.

https://twitter.com/delangeleo/status/1547614126528090112

Hmm, var det inte honom de klippte med en bilbomb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in