Citat:
Ursprungligen postat av
nonamealltheway
Hotat med kärnvapen ja den delen är dumt och rent idiotiskt MEN hur skulle Ryssen va ett hot mot oss i Sverige om du bortser invasionen av Ukraina och allt som hänt nu.
De är ju inte direkt så Nordkorea sagt att vi ska bomba Sverige.
Jag förstår tanken men Ryssen är inte vår fiende på det sätt som sägs en fiende har nåt emot oss eller otalt med oss de har hade dom ej.
Ryssland var inte ett hot mot Europa och EU innan vi la oss i detta.
Innan vi la oss i? Självklart lägger vi oss i ett erövringskrig som pågår i Europa då vi bor i Europa. Om vi måste så kommer vi behöva kriga mot Ryssland som förvisso blir ett kort krig med tanken på övertaget vi har i väst.
Om Ryssland fritt ska gå på erövringståg så kan Kina göra det så kan Iran göra det så kan Nordkorea göra det... Det kan vi inte tolerera helt enkelt.
Men visst, om det blir världskrig så blir det väl erövring som gäller och då känner jag mig trygg i att väst går segrande ur det, även om merparten av livet på jorden dör, kanske (förmodligen) även jag själv.
Ryssland kommer aldrig tillåtas vinna ett skit på sitt krig, det ska kosta och göra jävligt ont och Kina ska titta noggrant och dra lärdom av det.