2022-07-14, 15:01
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Ok så en budget på 2 procent de är lugnt och inget försvar?
Så Ryssland är det enda hotet i världen för oss? hur dom nu är ett hot bortsett ukraina då.
Nato kommer inte ha nån önskan om att vi ska ha militär tror du eller att vi ska tillhandahålla soldater som är tränade i Sverige tex våra kustjägare, fjälljägare osv då våra förband är mera vältränade mera effektiva än många andra länders?

Nä men bort med Ryssen den farlige hemska Ryssen så kan vi sova lugnt utan militär och kasnke en enhörning som styr allt och sköter vårt sönderfallande land.

Hur är Ryssland inte ett hot mot Sverige? Ryssland har storhetsvansinne och ska kriga sig till ett nytt Sovjet. De ljuger och hotar stup i kvarten. Ryssland är tillsammans med Nordkorea, de enda landet som öppet hotat med kärnvapen.

Man hotar inte med kärnvapen, man har kärnvapen i avskräckande syfte! Så fort den saken ändras och kärnvapen finns i en legitim arsenal, då är vi körda.

Ryssland är ett hot mot hela Europa. Väst kommer inte tillåta Ryssland att erövra Ukraina så just nu gräver ryssen bara ett djupt hål att försöka ta sig ur, samtidigt som man helt i onödan dödar sina bröder i Ukraina.
Citera
2022-07-14, 15:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ingen vet vad som kommer att hända ett ekonomiskt och politiskt vingklippt Ryssland.
Glöm inte att ett Ruinerat Ryssland som slits i sönder av inbördeskrig och flyktingströmmar till höger och vänster, detta kan bli en mardröm värre än kriget i Ukraina!

Så är det. I starten av kriget hoppades jag att Putin skulle få en kula (skriv in det i säpo-registret Squirtbank), och kriget skulle ta slut efter det och den som tog över skyllde på Putin. Men efter att ha tänkt lite mer på det tror jag riskerna med ett sönderfallande Ryssland är större. Kärnvapen på vift, konflikter mellan f d ryska delstater som NATO naturligtvis inte kan låta bli att lägga sig i, global terrorism...vem vet.
Citera
2022-07-14, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssarna har ju själva erkänt att de planerar folkmord på ukrainarna:
Så något en stollig individ skrivit är helt plötsligt Putins Masterplan.

Hur fick du till det?
Citera
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Hur är Ryssland inte ett hot mot Sverige? Ryssland har storhetsvansinne och ska kriga sig till ett nytt Sovjet. De ljuger och hotar stup i kvarten. Ryssland är tillsammans med Nordkorea, de enda landet som öppet hotat med kärnvapen.

Man hotar inte med kärnvapen, man har kärnvapen i avskräckande syfte! Så fort den saken ändras och kärnvapen finns i en legitim arsenal, då är vi körda.

Ryssland är ett hot mot hela Europa. Väst kommer inte tillåta Ryssland att erövra Ukraina så just nu gräver ryssen bara ett djupt hål att försöka ta sig ur, samtidigt som man helt i onödan dödar sina bröder i Ukraina.

Hotat med kärnvapen ja den delen är dumt och rent idiotiskt MEN hur skulle Ryssen va ett hot mot oss i Sverige om du bortser invasionen av Ukraina och allt som hänt nu.
De är ju inte direkt så Nordkorea sagt att vi ska bomba Sverige.
Jag förstår tanken men Ryssen är inte vår fiende på det sätt som sägs en fiende har nåt emot oss eller otalt med oss de har hade dom ej.
Ryssland var inte ett hot mot Europa och EU innan vi la oss i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ingen vet vad som kommer att hända ett ekonomiskt och politiskt vingklippt Ryssland.
Glöm inte att ett Ruinerat Ryssland som slits i sönder av inbördeskrig och flyktingströmmar till höger och vänster, detta kan bli en mardröm värre än kriget i Ukraina!
Det finns många som tror att efter Rysslands ekonomiska kollaps så kommer även federationen att falla samman.

Det republiker som t.o.m. motarbetar Rysslands anfallskrig genom att uppmuntra sina invånare att inte ta värvning i armén.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Decision-making centers are being targeted now (video):
Russia just hit the city centre of Vinnitsa. The building filled with high ranking Ukrops, Officers was destroyed.
https://t.me/asbmil/2936

So, they've finally upped the ante!

Ah, här kommer de första lögnerna.

Ja, Ukraina saknar som bekant radar i hela landet och ser inte inkommande missiler. Flyglarmet gick sönder häromdagen och "high ranking Ukrops" satt ovetandes i ett höghus och fattade beslut när en missil träffade mitt i prick och dödade 700 generaler och 15 000 soldater.

Lol.

Genomskinligt... Bisarrt och skrämmande.

Ryssland är ett riktigt pajasland.
Citera
2022-07-14, 15:14
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Hotat med kärnvapen ja den delen är dumt och rent idiotiskt MEN hur skulle Ryssen va ett hot mot oss i Sverige om du bortser invasionen av Ukraina och allt som hänt nu.
De är ju inte direkt så Nordkorea sagt att vi ska bomba Sverige.
Jag förstår tanken men Ryssen är inte vår fiende på det sätt som sägs en fiende har nåt emot oss eller otalt med oss de har hade dom ej.
Ryssland var inte ett hot mot Europa och EU innan vi la oss i detta.

Innan vi la oss i? Självklart lägger vi oss i ett erövringskrig som pågår i Europa då vi bor i Europa. Om vi måste så kommer vi behöva kriga mot Ryssland som förvisso blir ett kort krig med tanken på övertaget vi har i väst.

Om Ryssland fritt ska gå på erövringståg så kan Kina göra det så kan Iran göra det så kan Nordkorea göra det... Det kan vi inte tolerera helt enkelt.

Men visst, om det blir världskrig så blir det väl erövring som gäller och då känner jag mig trygg i att väst går segrande ur det, även om merparten av livet på jorden dör, kanske (förmodligen) även jag själv.

Ryssland kommer aldrig tillåtas vinna ett skit på sitt krig, det ska kosta och göra jävligt ont och Kina ska titta noggrant och dra lärdom av det.
Citera
2022-07-14, 15:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så något en stollig individ skrivit är helt plötsligt Putins Masterplan.

Hur fick du till det?

Det är olika personer. Och en av dem är ju inte mindre än Dmitrij Medvedev, tidigare rysk president och vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet:

Citat:
Den tidigare ryske presidenten Dmitrij Medvedev, i dag vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet, hotar det ukrainska folket med ett ideologiskt betingat folkmord.

– Det är bland det värsta jag sett från någon europeisk makthavare efter andra världskriget.

https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/
Citera
2022-07-14, 15:15
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Så Ryssland är det enda hotet i världen för oss?
Svar : ja. När det gäller militära hot alltså. Men du kanske har andra förslag? Nordkorea?
Citera
2022-07-14, 15:17
Moderator
-Info-s avatar
https://twitter.com/nexta_tv/status/1547526038867132416

Till bilden av ett nyss mördat litet barn svarar du med en smilie:

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501

Men jag antar att det är så man är när man är en rysk nazist.
Citera
2022-07-14, 15:20
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna vill inte se på ryska biofilmer. Biobranschen krisar. https://www.youtube.com/watch?v=vlqv4oAE6BU
Ja vem fan vill gå på bio och se nån ryskproducerad skitfilm.
Inte ens ryssarna...
Citera
2022-07-14, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är olika personer. Och en av dem är ju inte mindre än Dmitrij Medvedev, tidigare rysk president och vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet:
Och du tror på allt Expressen publicerar om Ukraina?
/.../Den tidigare ryske presidenten Dmitrij Medvedev, i dag vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet, hotar det ukrainska folket med ett ideologiskt betingat folkmord.

Det säger Anders Westholm, professor emeritus i statskunskap vid Uppsala universitet, som översatt ex-presidentens senaste uttalande via meddelandetjänsten Telegram.

– Det är bland det värsta jag sett från någon europeisk makthavare efter andra världskriget.
https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/

Så vad exakt sa han då? Eller är det som jag tror att du inte har en susning om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in