Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Ormen långe lever flera år bakåt i tiden och har noll koll eftersom han enbart följer lögnmedierna i väst, liksom dig.
Användaren som hade fel om österrikes NATO medlemskap hade rätt om allt annat, så du borde verkligen kolla runt lite mer, så du inte missar verrkligheten genom dimman.
Jaså, det borde jag? Du borde verkligen gå om skolan. Då kan du passa på att lägga lite extra fokus på källkritik, stavning och grammatik. Det vore skönt att slippa använda chiffernyckel när man försöker förstå vad du skriver.
För övrigt får du gärna peka på vad som var var fel med det Ormen långe skrev. Nu när du tydligen sitter på så mycket oöverträffat vetande genom dina flitiga studier av vad som skrivs i all denna engelskspråkiga media som vi tydligen inte läser. För det var ju uppenbart att det han skrev var hämtat från Aftonbladet (ursprunget för allt som är fel med Sverige och världen) och inte från omfattande kunskap inom ämnet (som man med fördel får från din specialmedia, kanske indisk och arabisk sådan om man får tro han som tydligen hade rätt om allt annat, och alla deras djuplodande artiklar om ballistiska robotar). Det är underligt att folk som du aldrig kan backa upp det ni skriver med annat än högljutt hojtande om att alla andra ljuger, men att ni minsann genomskådat världskonspirationen.
Och nej. Han som hade fel om Österrike och NATO hade inte rätt om allt annat. Han hade precis lika fel i övrigt.
Rysslands hypersoniska robotar finns. Men att de skulle leva upp till Rysslands hyperbola uttalanden ter sig, ska vi säga osannolikt? Vi får se vad USA lyckas få till med sin, enligt trådstarten, överdrivna budget. Blir skillnaden lika stor som den är inom vapenslag som artilleri och flygvapen skulle jag säga att USA:s satsning varit avsevärt mer lönsam.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Knappast, Ukraina hade gett upp för längesen om de hade tvingats stå på egna ben. De "proppas upp" av hela NATO i hundratals miljarder dollar i stöd till att fortsätta, för att inte nämna alla de vapenleveranser de skänks. Ändå blir de sakta krossade av Ryssland. En tragisk historia, men den är åtminstone sann.
Jag vet inte vilka medier du blir lurad av, men det jag märkt är att många av de som tror som du brukar vara väldigt dåliga på engelska, och håller sig därför till svenska medier. Som ljuger.
Så du menar att stödet från väst var så mäktigt att det fick Ryssland att glömma att man måste tanka fordon för att de ska fortsätta rulla? Var det därför en flera mil lång kolonn av stridsfordon blev stående utanför Kiev i flera dagar?
Hur går det förresten med krossandet? Jag tycker att hammarslagen börjat lätta lite de sista dagarna. Är det en ny mästerlig plan av überstrategen i Kreml? Lura Ukraina att skjuta bort en massa ammunition och ledningsplatser? Illslugt... Som att parera med näsan.
Jag vet inte varför du låter dig luras av rösterna i ditt eget huvud, men det jag märkt är att många som skriver samma trams som du brukar vara väldigt dåliga på svenska och därför håller ni er till era egna vanföreställningar. Som ljuger.