2022-07-13, 14:47
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://www.90min.com/posts/kalidou-koulibaly-confirms-chelsea-transfer-is-on-the-right-track

Fan jag älskar redan Todd Boehly och hans förmögenhet! Han har inte svikit sitt löfte om att Tuchel ska få de spelarna som han anser behövs för att konkurrera om titeln, och det ser ut till att bli över 1-2 miljarder spenderat i sommarfönstret.

Koulibaly till skillnad från Raphina har inte valt oss som sloppy seconds och vänta på Uefalona. Har inte läst detta i denna eller andra källor men Edouard Mendy har ju haft sitt att säga om att ta hit sin landsman till Stamford.

Är dock tveksam till Nathan Ake, Chelsea hade möjligheten till att aktivera en Buy Back Klausul för ca 40 miljoner euro, efter det har det mest blivit bänk i City för hans del. Men ser Tuchel något som han kan tillföra defensivt så är det inget fel med det ta hit han då så är försvaret löst i god tid. Finns säkert många i klubben som har bra koll på hans spelstil då det är en spelare som fostrats i vår akademi.

Nu jävlar ska bussen parkeras som i gamla goda tider!
Citera
2022-07-13, 16:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Men ditt uttalande om att Arsenal hade slutat fyra i tabellen med 130% säkerhet var inte för tidigt eller hur? LMFAO!

Och ditt påstående om att det var skadorna på Tierney och våldtäktsmuslimen som orsakade förnedringen mot Sp*rs och missat CL-gruppspel åldrades helt perfekt tydligen

Generalen har ju alltid rätt kvittar vad ett plastigt Chelseafan säger antar jag.
Yep. Jag är helt säker på att vi hade lätt tagit 4:e platsen om det inte vore för skador på våra två viktigaste spelare inför de allra sista omgångarna. Men nu är detta historia, och jag blickar alltid framåt istället för bakåt.

Jag förstår såklart att du försöker att provocera med det övriga som du ramsar upp i inlägget. Men tyvärr för dig, så har jag ett starkare psyke än som så. Bättre lycka nästa gång, lilla gubben

Dock så har du 100% rätt i Chelski är inget annat än en fejkad plastklubb med noll historia innan 2003.
Citera
2022-07-13, 16:44
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Yep. Jag är helt säker på att vi hade lätt tagit 4:e platsen om det inte vore för skador på våra två viktigaste spelare inför de allra sista omgångarna. Men nu är detta historia, och jag blickar alltid framåt istället för bakåt.

Dock så har du 100% rätt i Chelski är inget annat än en fejkad plastklubb med noll historia innan 2003.

Om du hade blickat framåt så hade du fortfarande inte gnällt och tjatat om hur fejkade och plastiga Chelsea är.

Fabrizo Romano har nu bekräftat att vi kommer värva Koulibaly, framtiden ser ljus ut för Londons största och mäktigaste klubb. Är man Blå så får man uppleva försvarare i världsklass samt Champions League spel, va synd att Anus FC supportrarna inte får vara med !
Citera
2022-07-13, 17:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Om du hade blickat framåt så hade du fortfarande inte gnällt och tjatat om hur fejkade och plastiga Chelsea är.

Fabrizo Romano har nu bekräftat att vi kommer värva Koulibaly, framtiden ser ljus ut för Londons största och mäktigaste klubb. Är man Blå så får man uppleva försvarare i världsklass samt Champions League spel, va synd att Anus FC supportrarna inte får vara med !
Jag gnäller inte, konstaterar bara fakta. Och saken är klar, Chelsea är en totalt historielös klubb som bildades först i 2003, och som ingen tar på allvar. ”Plast” blir det bästa sättet att beskriva Chelsea på.

Intressant att Chelsea värvar en 30+ årig spelare, som för ca 5 år sedan ansågs som för dålig för klubbar som Man City och Liverpool. Chelsea Londons mäktigaste klubb? Haha😂 Arsenal FC är fotbollskungarna av London. Och för varje Chelsea man hittar i London, så hittar man 100tals Arsenal-fans.

Arsenal = Ferrari.

Chelsea = Ngn el-bil med ett ”Made in China” stämpel.
Citera
2022-07-13, 17:43
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Jag gnäller inte, konstaterar bara fakta. Och saken är klar, Chelsea är en totalt historielös klubb som bildades först i 2003, och som ingen tar på allvar. ”Plast” blir det bästa sättet att beskriva Chelsea på.

Intressant att Chelsea värvar en 30+ årig spelare, som för ca 5 år sedan ansågs som för dålig för klubbar som Man City och Liverpool. Chelsea Londons mäktigaste klubb? Haha😂 Arsenal FC är fotbollskungarna av London. Och för varje Chelsea man hittar i London, så hittar man 100tals Arsenal-fans.

Arsenal = Ferrari.

Tycker du ska sätta dig ner i båten lite. Med tanke på Arsenals misslyckanden i ca 15 år ska man nog vara försiktig med att kasta ut påståenden som ”Fotbollskungarna”
Citera
2022-07-13, 17:45
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Tycker du ska sätta dig ner i båten lite. Med tanke på Arsenals misslyckanden i ca 15 år ska man nog vara försiktig med att kasta ut påståenden som ”Fotbollskungarna”

Ingen idé att försöka få honom att inse att Arsenal är bakom både Chelsea och Tottenham nuförtiden.
Citera
2022-07-13, 18:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Skillnaden är den att vi hade genom flera år ont med pengar, som en efterföljande av byggandet av Emirates. Medans Chelsea har varit en sönderdopad klubb i närmare 20 år nu.

Vad jag syftade på med att Arsenal är fotbollskungarna av London, är att vi är den Londonklubb som har tagit flest titlar, är den klubben i London med tyngst historia och vi är klubben som har flest medlemmar samt FC:n som drar flest fans/åskådare av samtliga PL-klubbar i London. Chelsea (eller ngn annan London klubb) är inte ens i närheten av ”The Gunners” här.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ingen idé att försöka få honom att inse att Arsenal är bakom både Chelsea och Tottenham nuförtiden.
Jaha..? Arsenal bakom både Chelsea och Tottenham? Lol.

Alltså, Chelsea har varit bättre än oss under de sista 15 åren eller så. Och visst, Tottenham har allt i allt varit snäppet bättre än oss under de sista 5-10 åren. Men vi andade Chelsea i nacken om 3:e platsen mot slutet av förra säsongen innan vi fick våra två nyckelspelare skadade, och om det inte var för detta, så vi (och inte Spurs) minst tagit fjärdeplatsen. That’s how it is.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-07-13 kl. 18:14.
Citera
2022-07-13, 18:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Skillnaden är den att vi hade genom flera år ont med pengar, som en efterföljande av byggandet av Emirates. Medans Chelsea har varit en sönderdopad klubb i närmare 20 år nu.

Vad jag syftade på med att Arsenal är fotbollskungarna av London, är att vi är den Londonklubb som har tagit flest titlar, är den klubben i London med tyngst historia och vi är klubben som har flest medlemmar samt FC:n som drar flest fans/åskådare av samtliga PL-klubbar i London. Chelsea (eller ngn annan London klubb) är inte ens i närheten av ”The Gunners” här.

Jaha..? Arsenal bakom både Chelsea och Tottenham? Lol.

Alltså, Chelsea har varit bättre än oss under de sista 15 åren eller så. Och visst, Tottenham har allt i allt varit snäppet bättre än oss under de sista 5-10 åren. Men vi andade Chelsea i nacken om 3:e platsen mot slutet av förra säsongen innan vi fick våra två nyckelspelare skadade, och om det inte var för detta, så vi (och inte Spurs) minst tagit fjärdeplatsen. That’s how it is.

Ni hade nog vunnit hela PL förra säsongen om inte era 2 världsstjärnor hade gått sönder. För ni är Englands största klubb utan någon som helst tvekan.
Citera
2022-07-13, 18:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
BREAKING NEWS: Liverpool fans were unfairly blamed for the chaos that surrounded last season's Champions League final in Paris to divert attention from the failure of the organisers, according to a French Senate report. https://t.co/Fk8UsISapu

https://twitter.com/SkySportsNews/status/1547174768595664896?t=CPkBnTJz0EyJmIDB0t-pvw&s=19
Citera
2022-07-13, 18:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ni hade nog vunnit hela PL förra säsongen om inte era 2 världsstjärnor hade gått sönder. För ni är Englands största klubb utan någon som helst tvekan.
Hehe.. Nej, det hade vi givetvis inte gjort. Men däremot så hade vi minst tagit fjärdeplats, eller kanske 3:e platsen.
Citera
2022-07-13, 19:04
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Glöm inte att Arsenal hade sopat banan med Real Madrid i CL finalen om man hade kvalat in och inte fått sina förbaskade skador på Tierney och Våldtäktsmannen som ej ska nämnas vid namn.

Generalens tattarfasoner kommer vi tyvärr få stå ut med i tråden 22/23 också men han får gärna ge oss några goda skratt.

Arsenal kommer mest troligt endast tillbaka om klubben köps upp av en Arabisk miljardär, för inom loppet av ca 5-10 år kommer Chelsea, City och Liverpool vara så långt före att man måste dopa klubben ekonomiskt för att någon gång i framtiden kunna upprepa sina forna glansdagar.

Citat:

Arsenal = Ferrari.

Om du på riktigt tror att Arsenal kan jämföras med en ferrari så har ni isåfall fått motorstopp varje säsong då elbilen Chelsea slutat före er i tabellen varje säsong sedan 16/17.

London is Blue!
Citera
2022-07-13, 19:48
Moderator
zanteras avatar
Om ändå folk slutade ge dåren uppmärksamhet så skulle ju nivån i trådarna öka rejält men istället är det pajkastning varje vecka kring samma ämnen och det var ju tröttsamt förra säsongen redan men folk verkar taggade på att fortsätta på samma spår in i nästa säsong. När man läser ett idiot-inlägg med logik som inte existerar kring hur Arsenal hade vunnit PL och CL om stjärnorna stod i rätt kurs mellan Pluto och Saturnus kan man ju reagera normalt och sucka, skaka på huvudet och tänka "herregud nu måste ju någon ringa psykanstalten snart" men istället går man in och försöker bryta ner den logiken med argument som kommer viftas bort med samma logik som det ursprungliga inlägget.

För övrigt så var det väl både oväntat men också kul med 4-0 mot Liverpool igår. Ja, jag är medveten om att Liverpool startade ett C-lag och det är försäsong så det spelar såklart ingen roll. Jag hade dock inga förväntningar och man var ju inställd på den obligatoriska förlusten och att läsa rubriker som "Ten Hag är nog inte rätt man för Man United ändå, räcker inte till mot Liverpool". Nu är det istället kritik mot Klopp som såklart är löjlig. I slutändan är ju Liverpool i bättre sits inför nästa säsong och bör sluta högre oavsett, men det är också ganska talande som Man Utd supporter just nu när man får glädjas åt vinster i träningsmatcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in