Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
En del saker????
Förstår du inte att för en stats överlevnad måste man importera mer än ”en del saker”.
Eftersom den ryska importen är nära noll har regimen beslutat att inte redovisa några importsiffror.
Det är ju bristen på import som så snabbt har fått Rysslands industri att gå på knäna. Allt Ryssland tillverkar är beroende av import från väst.
När sedan tillverkningsindustrin får brist på delar till maskiner duger inte din och Niburus 3D-skrivare, då kommer det att bli ännu värre.
Vad är det du har svårt att förstå? Fråga gärna om Rysslands industri så kan både jag och andra hjälpa dig att inse att Rysslands industri ligger förbannat illa till.
Du är ju mer än lovligt okunnig men ägna åtminstone någon timme per dag av sommarlovet till att förkovra dig, med lite tur kanske du kommer till större insikt
Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
'
'
Du kan lägga ner ordmärkeriet, jag kan utan vidare säga "man importerar en del saker" även om det skulle handla om belopp motsvarande hundra miljarder dollar. Ordvalet där är inget du har att göra med. Här på FB är ordvalen aldrig lika exakta som i en juridisk rapport.
Du begriper väl att jag inte har gett mig in i någon verklig diskussion med dig, stumpen?
Ge fan i att klippa i citat. Du är extremt okunnig och förmodligen lågbegåvad. Läs vad jag skriver. Ryssland importerar inte för ”hundratals miljarder” det är nästan noll!
Ryssland sitter upp till armhålorna i skit.
Ryssland sitter i skiten på riktigt! Du du kommer med fjantiga- och barnsliga- smileys om att andra länder har en statsskuld och tror att det är negativt.
Läs på under sommarlovet, jag kommer att bevaka dina framsteg och ge betyg på relevanta inlägg.
Pluggar du på ordentligt så kan du kanske återfå någon slags heder du så här långt du inte har förtjänat i den här tråden. Lycka till!