2022-07-12, 10:21
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Orcherna fortsätter med sin sedvanliga taktik och strategi, bombar sjukhus för att orsaka maximal skada på de civila.

https://liveuamap.com/en/2022/12-july-mykolaiv-was-attacked-by-russian-missiles-tonight

Precis som i Syrien, helt makalöst hur de kan sova på natten. Kommer ihåg när ryssarna tog fel på baser i Syrien och började attackera en amerikansk postering, slutade med 300 döda ryssar om jag inte minns fel, 0 amerikanska förluster.

https://www.theguardian.com/world/2018/feb/13/russian-mercenaries-killed-us-airstrikes-syria

Det går aldrig bra för ryssarna när de möter kompetent motstånd, så det kanske inte är så konstigt att de riktar in sig på mål som inte skjuter tillbaka.

Ryssarna bör lägga ner militären helt och satsa på något vettigt istället, låta stormakterna sköta säkerheten istället.
Citera
2022-07-12, 10:22
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Förvisso, men nu tar ryssmongolerna i med hårdhandskarna och skickar sina elitstyrkor, de allra hårdaste och hårigaste våldtäktsmännen och mördarna. Du hörde väl Putlers senaste uttalande? De har knappt börjat i Ukraina.

Putler kanske skickar alla homosexuella våldtäktsmän nu?
Citera
2022-07-12, 10:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba

ryssland är ingen motvikt mot USA. Det har de inte varit sedan Sovjets kollaps.
Försök acceptera detta: ryssland är inget i världen förutom en kärnvapenmakt och opålitligt.
Kina är motkraften, ryssland behövs inte i världen på något vis alls.

Mvh

Jag menade inte Ryssland ensamt som en motvikt, men Kina+Ryssland. Håller inte med om resten, men det ligger en del i vad du säger ovan. Men Kina kan skaffa sig andra allierade också, eller alliera sig med de små stater som skulle uppstå vid ett ryskt sönderfall.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många ryssar är kritiska nu, de är inte nöjda med ryska arméns förmåga. https://wartranslated.com/russians-react-to-nova-kakhovka-explosion/
Ryska patrioter som stödjer kriget i sak kan nog vara missnöjda och tycka att det är pinsamt att se hur arméledningen gör billiga misstag eller rena idiotgrejer. Visst, ryska armén "vinner" kanske kriget på slagfältet vad det lider, men det är inte någon ärorik, förkrossande seger...
Citera
Medlem
Hur många dödsfall tror ni ryssen är uppe i nu? 30.000?
Citera
2022-07-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Precis som i Syrien, helt makalöst hur de kan sova på natten. Kommer ihåg när ryssarna tog fel på baser i Syrien och började attackera en amerikansk postering, slutade med 300 döda ryssar om jag inte minns fel, 0 amerikanska förluster.
Vad nu USA har i Syrien att göra. De har bombat civila, försökt spränga Syriens största damm osv.
Citat:
Ryssarna bör lägga ner militären helt och satsa på något vettigt istället, låta stormakterna sköta säkerheten istället.
Vore väl bra om *alla* länder taggade ned lite med militära satsningar.
Citera
2022-07-12, 10:38
Medlem
Litauen skänker 10 milliarder euros till Ukraina. Nej det är inte draget ur röven, jag såg bara rubriken och jag antar att det är långsiktigt och inte allt på ett bräde.

Dom baltiska länderna är humana.
Citera
2022-07-12, 10:39
Medlem
Putin gently launches the process of unification of Russia and Ukraine, — Deputy from United Russia Yevgeny Fedorov

Yesterday, Russian President Vladimir Putin signed a decree allowing all citizens of Ukraine to obtain Russian passports in a simplified manner.

https://t.me/intelslava/32868
Jag misstänker att rysslands beslut att samtliga ukrainska medborgare har rätt att ansöka om ryskt medborgarskap är för att försvåra för ukraina att "strida till sista man"; ryska medborgare kan inte strida för Ukraina.
Citera
2022-07-12, 10:41
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad nu USA har i Syrien att göra. De har bombat civila, försökt spränga Syriens största damm osv.

Vore väl bra om *alla* länder taggade ned lite med militära satsningar.

Jag kan inte svara på vad USA gör i Syrien, förmodligen sin del i proxykriget... Dödar ryssar gör de i varje fall (legosoldater).

Ja, det vore bra om alla la ner sina vapen. Men det kommer ta lång tid innan vi når dit, det skulle behövas ett krig mot utomjordningar för att ena planeten.

Men Ryssland vill jag inte ha som en militärmakt, de är för instabila i psyket och har på tok för mycket mindervärdeskomplex för planetens säkerhet. Ska du ha vapen så ska du vara självsäker, annars går det oftast åt helvete.
Citera
2022-07-12, 10:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ryska patrioter som stödjer kriget i sak kan nog vara missnöjda och tycka att det är pinsamt att se hur arméledningen gör billiga misstag eller rena idiotgrejer. Visst, ryska armén "vinner" kanske kriget på slagfältet vad det lider, men det är inte någon ärorik, förkrossande seger...

Som jag har förstått det är vissa ryska hardliners oroliga för en "liten rysk seger" i Ukraina, t ex Krim erkänns och Donbass blir självständigt. De vill rent faktiskt se tsar-Ryssland återupprättat. Därför tjatar de om mobilisering, "det går inte tillräckligt fort, se hur mycket vapen som flödar in". Det är samma problematik som i alla konflikter, där är galningar på bägge sidor som kräver total seger.
Citera
2022-07-12, 10:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Putin gently launches the process of unification of Russia and Ukraine, — Deputy from United Russia Yevgeny Fedorov

Yesterday, Russian President Vladimir Putin signed a decree allowing all citizens of Ukraine to obtain Russian passports in a simplified manner.

https://t.me/intelslava/32868
Jag misstänker att rysslands beslut att samtliga ukrainska medborgare har rätt att ansöka om ryskt medborgarskap är för att försvåra för ukraina att "strida till sista man"; ryska medborgare kan inte strida för Ukraina.

Genialt drag!
Citera
2022-07-12, 10:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Men snälla, du! Har du glömt redan att dina förfäder i Sovjet gjorde samma sak under WWII? Dvs släppte ut alla fångar som ville kriga mot tysken?

Ryssarna gör samma sak även nu:

Citat:
Russian Prisoners Offered Freedom If They Join Fight Against Ukraine

https://www.newsweek.com/russian-prisoners-offered-freedom-amnesty-join-ukraine-war-donbas-wagner-group-1721695
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in