2022-07-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
2022 och man har hög rankade officerare på fronten?

Nej.

Basic opsec, samla aldrig högriskmål på ett och samma ställe, definitvt inte inom räckhåll för fiende artilleri/flyg. DEFINITIVT INTE när man har krypterade kommunikationskanaler och sist men inte minst, DEFINITVT INTE när man vet att fienden har satteliter (NATO).

Propaganda snubbarna på Twitter antar att Ryssens kommunikationer är avlyssnade likt Ukrainas (ändå får de kuk).

Ukrainas kommunikationer är dock avlyssnade så de är tvungna att sköta ordergivning i person, vilket lett till flera dråpliga baksmällar (bl a beskjutit sina egna).

Trolla på. VDV generalen ledde sin bataljon på landningen i hostomel. Det finns flera bevis på att högre ledning är frontnär. Ryssarna har ju inte kryptering utan i front har man ju kinesiska walkie talkies. Snäppet bättre ett nissen med flaggor under vk2
Citera
2022-07-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
En Trident är en en missil, utan en icbm med flera laddningar.
Jag vet men Moskva är stort…
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-11 kl. 22:15.
Citera
2022-07-11, 22:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Helsike vad ryssarna är korkade herregud. Nova Kakhovka är ju bombat flera gånger senaste dagarna och ändå ska de lasta in mer ammo där. Oklart om de som filmar överlevde här alltså WTF!!

https://twitter.com/Karb10dioksitt/status/1546586098918477830
Citera
2022-07-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ursäkta mig!
Jag rabblade bara upp den gängse retoriken från publiken.
När jag läser vad du skriver så är du saklig och påläst. Även om jag inte är säker på att ekonomin kommer att kollapsa. Det finns alltid utvägar visar det sig senare.
Vad gäller importen till Ryssland håller jag med om att det är den svaga länken. I synnerhet fordonsindustri och flyget, katastrof!
Exporten rullar på eftersom oljeindustrin är relativt intakt. Men vi såg ju nu vad som hände nyligen med turbinerna till Nordstream 1 ! Typexempel.
Folk tror att ryssarna stryper gas med avsikt när det faktiskt är ett resultat av sanktionerna.
Ursäkt godtagen!
Citera
2022-07-11, 22:12
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mera Kherson.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1546580726589554689

Finns det någon mer trovärdig, även lättillgänglig källa, som påstår samma saker som WarMonitor? Det skrävlarkontot lurade bland annat Sonnenwende att Lysychansk ej var på väg att falla, samt skrev att Ukraina fortfarande håller den sista biten av Luhansk (Bilohorivka) - vilket vem som helst kan förstå är gallimattias.
Citera
2022-07-11, 22:15
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Man kan inte nå Ryskt artilleri med HIMARS, men några högrankade officerare väljer att ta sig inom räckhåll?

Ukrainsk Twitter offensiv, here we go again..

Vad hände med Kherson offensiven?
Läste du ens länken i inlägget du svarade på? Det verkar gå strålande.
Citat:
The list of high ranking Russian officers killed in the HIMARS strike in Kherson:

• Major General Nasbulin
• Colonel Gorobets
• Colonel Kens
• Lieutenant Colonel Koval
• Lieutenant Colonel Gordeev
Bonus material: https://twitter.com/_ruskimir/status/1546581710233632768?s=20&t=reRvUb0gnhuE5zu7V9dSXg
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1546580726589554689?s=20&t=IuCCihZNFVI3O0tGcM1rIA
Senast redigerad av % 2022-07-11 kl. 22:19.
Citera
2022-07-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag vet men Moskva är stort…

Skärp dig. Er kära kinzal når (enligt uppgift) mach 12 och är enligt er osårbar. Ett antal stridsspetsar från trident har en terminal velocity på m 13-18, så jo det räcker med en missil. Varför tror du att kärnvapen är en så stark deterrent. Kan du nu snälla vara saklig eller tyst.
Citera
2022-07-11, 22:17
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag vet redan att dina inlägg håller en katastrofalt undermålig nivå rent intellektuellt. Det borde du försöka dölja och inte skylta med. Du är redan diskvalificerad som en seriös debattör. Försök åtminstone att höja nivån en aning om du kan.
Du är en lögnare. En patetisk lögnare. Jag kan höja min nivå i mina svar till dig men det är bortkastat på en som ljuger, ljuger, ljuger och ljuger.

Projektion är ryzzsvinens typiska debattredskap så du berättade precis för alla att du är intellektuellt undermålig samt oseriös som debatör.

En fråga bara, är du serb, ryzz eller vänsterpartist? Något annat kan du inte vara.
Citera
2022-07-11, 22:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkrumsromantiker
Finns det någon mer trovärdig, även lättillgänglig källa, som påstår samma saker som WarMonitor? Det skrävlarkontot lurade bland annat Sonnenwende att Lysychansk ej var på väg att falla, samt skrev att Ukraina fortfarande håller den sista biten av Luhansk (Bilohorivka) - vilket vem som helst kan förstå är gallimattias.

Ukraina hävdar ju att de fortfarande har kvar kontrollen över Bilohorivika.

Citat:
Clashes in Luhansk region ongoing near Bilohorivka and Verkhniokamianka - head of regional administration

https://liveuamap.com/en/2022/11-july-clashes-in-luhansk-region-ongoing-near-bilohorivka
Citera
2022-07-11, 22:19
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Jag läste faktiskt bara för några dagar sen att kineser är sämre sedda än amerikaner i Vietnam.
Det stämmer. Men de HATAR ryssar i Vietnam.

De som varit där vet att det är sant.
Citera
2022-07-11, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Yikes! Såg ut som en redig explosion det där. Undrar om Ukraina kört lite rope-a-dope och väntat in att depåerna ska fyllas innan de attackerade. Den senaste veckan har ju nästan enbart ammolager attackerats, vilket säger mig att de övervakat dessa en längre tid.

Klart. Ukrainarna är tillräckligt smarta för tre förstå att de ska avvakta tills depåerna är påfyllda - lite som att vänta på att dispensern ska bli påfylld på McDonalds.

Sen är det bara att trycka!
Citera
2022-07-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Skärp dig. Er kära kinzal når (enligt uppgift) mach 12 och är enligt er osårbar. Ett antal stridsspetsar från trident har en terminal velocity på m 13-18, så jo det räcker med en missil. Varför tror du att kärnvapen är en så stark deterrent. Kan du nu snälla vara saklig eller tyst.
Nu är ju inte jag ryss men det handlade ju om att hela Moskva skulle utraderas vilket såklart inte skulle ske med en Trident eller flera. Även om ingen nog skulle vilja bo där på ganska många år…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in