2022-07-11, 19:38
Medlem
Zinovjevs avatar
Har inte blattingar "betald ledighet", typ hela tiden?
Citera
2022-07-11, 19:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

Julen ligger bra, och heter bra, i Sverige. Den ska inte ändras. Engelskspråkiga länder däremot borde dock lämna Kristus ur julen.

Vi kan så klart ändra annat i våra kalendrar här. Istället för att fira Jesus himlafärd, skulle vi istället kunna fira Krister Fugelsangs himlafärd, som faktiskt är ett mirakel, på riktigt, och inte ett påhittat sådant.

Men vi ska inte ändra något överhuvudtaget för att muslimer vill det. De ska givetvis inte tillåtas påverka vårt samhälle. Detta är viktigt, då om vi ändrar en sak, kan det uppmana fler till att komma hit, och det kan uppmuntra dem att kämpa för fler förändringar. Vi måste ha nolltolerans här tror jag för att inte riskera att våra länder blir som deras. Vi måste hålla vårt land så obekvämt som möjligt för dom, så de istället väljer att stanna i länder som är anpassade för dom.
Citera
2022-07-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
För att det är en del av islamiseringen och att mer islam alltid är av ondo?
Om du var ett barn uppväxt i en muslimsk familj skulle du säkert tröttna på att alla kristna ungar alltid fick vara lediga på sina dagar och du alltid tvingades fira deras högtider i skolan trots att de inte behövde fira dina. Visst är det möjligt att konvertera men då säger man upp en del av sin identitet och allt man tror på. Vad är det som är så fel med islam? Visst finns det dåliga saker med religionen men i kristendomen finns det också en jävla massa skit så om man tänker så kan den också dra åt helvete och då spelar det ingen roll vilka dagar vi firar. Religionen behöver hänga med sin tid men varför lägga sig i folks privatliv? De muslimska högtiderna är det ju inte mer fel på än de kristna eller hinduiska eller vilka som helst.
Citera
2022-07-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Om du var ett barn uppväxt i en muslimsk familj skulle du säkert tröttna på att alla kristna ungar alltid fick vara lediga på sina dagar och du alltid tvingades fira deras högtider i skolan trots att de inte behövde fira dina. Visst är det möjligt att konvertera men då säger man upp en del av sin identitet och allt man tror på. Vad är det som är så fel med islam? Visst finns det dåliga saker med religionen men i kristendomen finns det också en jävla massa skit så om man tänker så kan den också dra åt helvete och då spelar det ingen roll vilka dagar vi firar. Religionen behöver hänga med sin tid men varför lägga sig i folks privatliv? De muslimska högtiderna är det ju inte mer fel på än de kristna eller hinduiska eller vilka som helst.

Om jag var muslim I ett kristet land så skulle jag påminna mig själv om varför jag var tvungen att sticka från mitt eget land och hållit käften eller flyttat tillbaka.
Om jag flyttar till saudi så kommer jag inte kräva att de slutar spela upp bön i sina minareter, hur trött jag än är på det.

Felet med islam är att det är en förtryckande, nazistisk ideologi.
Citera
2022-07-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Om jag var muslim I ett kristet land så skulle jag påminna mig själv om varför jag var tvungen att sticka från mitt eget land och hållit käften eller flyttat tillbaka.
Om jag flyttar till saudi så kommer jag inte kräva att de slutar spela upp bön i sina minareter, hur trött jag än är på det.

Felet med islam är att det är en förtryckande, nazistisk ideologi.
Det samma kan sägas om kristendomen också beroende på hur man tolkar den.

Om du var en muslim som hade flyttat till Sverige (vilket inte alla muslimer har, många är födda här) hade du antagligen haft en jävligt bra anledning att flytta hit för det är som du säger: en kristen eller ateist i Saudiarabien hade blivit oerhört trött på minareterna och lika så blir säkert många muslimer trötta på att det inte finns några. De flesta flyttar hit för att de tror sig kunna få ett bättre liv och med tanke på hur dåligt anpassat Sverige är för muslimer var nog det förra livet inget vidare. Att införa en och annan röd dag är väl det minsta som kan begäras med tanke på hur många muslimer (och andra minoriteter) som finns i Sverige?

Och framför allt: Hur kan du förvänta dig att muslimerna ska tänka på dig när du uppenbarligen inte ägnar en tanke åt deras håll??
Citera
2022-07-11, 20:38
Medlem
Det låter bra,.. Vi kan ju också låta dom arbeta lika hårt och med samma villkor som i hemlandet också. Villkoren har vi byggt upp här i landet på kristna blandat med hedniska grunder. Det kan ju inte en muslim leva efter.
Citera
2022-07-11, 20:40
Medlem
De kan ju skita på sig istället?.Eller klippa sig och fixa ett jobb? Istället för att ha ledigt hela tiden?
Citera
2022-07-11, 20:45
Medlem
Citat:

Om du var en muslim som hade flyttat till Sverige (vilket inte alla muslimer har, många är födda här) hade du antagligen haft en jävligt bra anledning att flytta hit för det är som du säger: en kristen eller ateist i Saudiarabien hade blivit oerhört trött på minareterna och lika så blir säkert många muslimer trötta på att det inte finns några. De flesta flyttar hit för att de tror sig kunna få ett bättre liv och med tanke på hur dåligt anpassat Sverige är för muslimer var nog det förra livet inget vidare. Att införa en och annan röd dag är väl det minsta som kan begäras med tanke på hur många muslimer (och andra minoriteter) som finns i Sverige?

Och framför allt: Hur kan du förvänta dig att muslimerna ska tänka på dig när du uppenbarligen inte ägnar en tanke åt deras håll??
Och sen då? När dom har en moské i varje stad, arabiskspråkade vägskyltar, badhallar med separata tider för män och kvinnor, laglig prostitution för muslimer som även innefattar barn trafficking och barngiftemål. Vart ska vi säga stopp det räcker tycker du?
Citera
2022-07-11, 20:53
Medlem
Citat:

Nej, för kristendomen är inte en ideologi. Den är separerad från staten.
Då borde de flytta tillbaka med sina föräldrar. Samtliga av dem i princip hör inte hemma här. Det är därför som de inte integreras.

Om man vill vara ledig på ramadan så kan man flytta till ett muslimskt land. Jag ber dem inte att tänka på mig, jag säger att de ska anpassa sig eller sticka, precis som alla andra fått göra sedan urminnes tider. När min morfars pappa migrerade hit så behövde han anpassa sig helt och hållet. Om han hade legat det allmänna till last så hade han åkt ut med huvudet före. Precis detta borde gälla alla muslimer. Då skulle vi ha minst en halv miljon färre invandrare.
Citera
2022-07-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Och sen då? När dom har en moské i varje stad, arabiskspråkade vägskyltar, badhallar med separata tider för män och kvinnor, laglig prostitution för muslimer som även innefattar barn trafficking och barngiftemål. Vart ska vi säga stopp det räcker tycker du?
Det var inte mycket du svarade på i det inlägget men har man inga svar är det ju svårt. Moskéer i varje stad ser jag inget problem med. Det finns ju kyrkor i de flesta städer. Vägskyltar på arabiska gör mig heller inget om det finns användning för dem, så länge de inte blir ett substitut för de svenskspråkiga. Vad gäller de andra punkterna håller jag med om att de till varje pris bör undvikas men nu var det ju inte det det här handlade om. RÖDA DAGAR är inte det samma som BARNTRAFFICKING och att införa dessa skulle kanske kunna leda till att muslimer och kristna/ateister förstod varandra bättre och inte längre levde i helt skilda världar. Även om inte så skulle det betyda mycket för många människor och det är det viktigaste.
Citera
2022-07-11, 21:02
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Det finns exempel på länder som erbjuder anställda att antingen vara lediga på muslimska eller kristna helgdagar. Dvs alla har lika många dagar ledighet men man får välja om man vill ta ut dem på de kristna högtiderna eller de muslimska.
Funkar ofta så här också, att man kan välja ta pass på jul för att göra någon annan lyckligare. Men de flesta jobb är dock totalstängda på jul så det gäller att man jobbar på stora fabriker eller inom sjukvården.
Citera
2022-07-11, 21:03
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Oavsett vad man tycker i frågan så har han rätt. Om man inte på förhand bestämt i grundlagen så måste man självklart ändra och anpassa sig efter vad som är rimligt. Mest rimligt är att stryka nästan alla röda dagar då nästan ingen längre bryr sig om att fira gudar och helger.

Kan tycka att den bästa lösningen vore statliga helgdagar, och vi tar bort religiösa helt... alla inkluderade, ingen glömd, och ingen någon specialbehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in