2022-07-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
så du tror det kommer gå bra för dom när dom bara kan sälja till lokalbefolkningen som tjänar i snitt 4700kr i månaden måste vara det mest korkade någon någonsin skrivit på nätet.
De konsumenter som handlar mycket i Ryssland tjänar förstås betydligt mer än 4700, vilket de flesta utom du säkert förstår…
Citera
2022-07-11, 20:42
Avstängd
psychicsailors avatar
[quote=Melange5738|80855877[/QUOTE]

"Att det finns en risk att Ryssland fortsätter räcker, den risken behöver inte vara större än risken att de attackerade Ukraina för att motivera en respons."

Jag bad dig bara förklara vad du menar med den här meningen ovan. Jag förstod inte ditt svar (och jag har inte sagt att det var 0.1% risk att Ukraina skulle attackeras av Ryssland).
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeParage
OK. Men varför skjuta ukrainare med kanoner?

De vill ju inte vara ukrainare längre om de vill skaffa ryska pass, ryssar och ryska passinnehavare ska fördrivas ur Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Känns som om att Polen bara väntar på att ryzzen ska gå över gränsen för att få ett ok för att ge igen för gammal ost!

Då då kommer ryzzen att få grym smisk!
Tror du på det själv? Naive gosse..
Citera
2022-07-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De konsumenter som handlar mycket i Ryssland tjänar förstås betydligt mer än 4700, vilket de flesta utom du säkert förstår…
Ja den ynka procenten ja.

U landet Ryssland.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Ukraina tillämpar ny taktik i Donbas enligt Donetsks informationsminister Daniil Bezsonov.

Citat:
”Först skjuts två salvor av Uragan MLRS vid det valda målet för att desarmera luftförsvaret - och sedan skjuts en omgång med det dyrare och mer exakta HIMARS MLRS-missiler, förklarade han.”

Hur som, det tycks i vart fall fungera utmärkt.
Citera
Medlem
Citat:
Har han? Han har väl mest pratat om att han vill ha ett samrbete över hela Europa inte att Ryssland ska militärt inta hela det området….

Tyvärr är ju våld och hot om våld den enda samarbetsform som ryssarna känner till. De hade 45 år på sig att få Östeuropa vänligt inställda. Det gick inte alls, alla länderna som kunde bildade istället kö för att söka medlemskap i NATO.

Man har haft 20 år på sig att skapa vänskapsband de andra f.d. Sovjetrepublikerna. Det har inte gått något vidare, de enda man är vän är de som styrs av Moskvatrogna diktatorer. Länder som har velat pröva demokrati har man invaderat, som nu Ukraina och tidigare Georgien.

Samarbete uttrycks på detta sätt i Moskva: "ni ska samarbeta med oss (på våra villkor) annars bombar vi er!"
Citera
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Khersonuppdatering.

Ukraine rocket artillery units hit the Russian air defense system s-300's launch positions near ​​Oleshky Pisky, Kherson Oblast

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1546554370539634690

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1546545421207625730

Då kanske vi får se fler flygräder mot ryssarslena framöver. Härligt!
Citera
2022-07-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Lägg av.

3d printer löser allt?

Halvledare?

Pommes?
Jag har aldrig påstått det! Men ni fortsätter att tramsa…
Citera
2022-07-11, 20:44
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Varför än ni Ukratroll så rasistiska? Nasse?

Alla ryssar i Ukraina ska drivas ut med våld om så krävs. Det innebär också femtekolonnare som vill ansluta sig till dvärgbögens mongolrike.
Citera
2022-07-11, 20:45
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått det! Men ni fortsätter att tramsa…
Till å med lituaien äger er.
Ryssland är värre än Nordkorea.

Hur går de med flygen som skjuter laser?
Citera
2022-07-11, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag höll med dig i dina spekulationer om att Ryssland inte kommer att anfalla något annat land, och jag gav dig skälet till att jag höll med dig.

Något annat av dig ovan upprabblade påståendena har jag inte haft några synpunkter på.
Backa och läs om, och läs om rätt!
Ursäkta mig!
Jag rabblade bara upp den gängse retoriken från publiken.
När jag läser vad du skriver så är du saklig och påläst. Även om jag inte är säker på att ekonomin kommer att kollapsa. Det finns alltid utvägar visar det sig senare.
Vad gäller importen till Ryssland håller jag med om att det är den svaga länken. I synnerhet fordonsindustri och flyget, katastrof!
Exporten rullar på eftersom oljeindustrin är relativt intakt. Men vi såg ju nu vad som hände nyligen med turbinerna till Nordstream 1 ! Typexempel.
Folk tror att ryssarna stryper gas med avsikt när det faktiskt är ett resultat av sanktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in