2022-07-11, 20:20
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
KMR är en politisk organisation ja. Inom sakfrågan psykiatri.

Men jag tror inte att GM har någon koppling dit. Vet inte riktigt varför du tar upp KMR? Har det tidigare varit uppe?

Jag tycker inte jag för något vidare ”resonemang”. Snarare spretiga tankar… Ett terrordåd skulle jag nog säga är per definition politiskt, religiöst eller ideologiskt.

För att KMR är en organisation med en närmast militant antipsykiatrisk agenda som förföljer enskilda psykiatriker vilket jag inte känner till är NMRs agenda.
Scientologin är ju på pappret en religiös organisation fast det mest är ett pyramidspel.
Om du har en antipsykiatrisk övertygelse lär du ha träffat på KMR någon gång.
Jag skulle tro att NMR hellre skulle slå till emot något mål associerat med vaccinationer.
Citera
2022-07-11, 20:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
För att KMR är en organisation med en närmast militant antipsykiatrisk agenda som förföljer enskilda psykiatriker vilket jag inte känner till är NMRs agenda.
Scientologin är ju på pappret en religiös organisation fast det mest är ett pyramidspel.
Om du har en antipsykiatrisk övertygelse lär du ha träffat på KMR någon gång.
Jag skulle tro att NMR hellre skulle slå till emot något mål associerat med vaccinationer.

Ok. Jag tror inte dådet är utfört vare sig på uppdrag av NMR eller KMR.
Citera
2022-07-11, 20:24
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Vem var den andre mannen? 🐰🥕
Jag, vet inte, men mina bekanta var definitivt inte pårökta och såg dubbelt.

Vet inte om de tog något foto på dem, eftersom de var så avvikande, skumma, uppehöll sig några 100 meter från nybyggda hyres- och bostadsrätter, åt andra sidan välordnat villaområde.

Jo, men det är nog klart att då tar man bilder år 2022. Annat var det förr, svårt att, dåtida kameror, dölja för dem som skulle dokumenteras, såvida de inte var helt borta i av rökeriet.

Men polisen vet nog vem den andra var, har nog redan förhört, avfört honom, eftersom polisen inte nämnt honom, för att det skulle bryta mot PUL, GDPR och allt vad det nu heter
Citera
2022-07-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Mijailo Mijailović dödade fd utrikesministern Anna Lindh. Han hade både politiska motiv och tidigare kontakter med psykatrin men han kallades aldrig för terrorist.
Vilka politiska motiv hade han?
Citera
2022-07-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ge sig på? man får helt enkelt läsa på lite innan man röstar i landstingsvalet / regionvalet, och försöka förändra den vägen. skulle tro att ytterst få gör det. men landstinget är en sekundärkommun där politiker sitter och fattar beslut. tillsammans har landstingen (jag kommer använda det ordet) en övergripande organisation, SKR, där alla landstingens politiska beslut ska samordnas.

alternativ två är att försöka påverka opinionsmässigt genom insändare, sociala medier, etc. ett alternativ som definitivt hade varit aktuellt i det här fallet där den missnöjde medborgaren hade ordets gåva.

men om man ska tänka sig in i en mördares hjärna, som redan bestämt sig för att agera på det här tokiga viset, ja, då var hon förstås ett lämpligt mål. tyvärr lyckades det inte eftersom det inte lett till en debatt om psykiatrins eventuella misslyckanden, utan om att mördaren gick i NMR:s demonstration för flera år sedan.

Hur många insändare förändrar något? Hur många tror du inte är missnöjda med psykiatrin, och vad leder det till? Ingen bryr sig.

Men du har rätt i att tidningar, inkl SVT, tyvärr passar på koppla ihop detta med högerextremism. Trots att GM själv förnekar det.
Själv tycker jag att högerextrema dåd kräver högerextrema motiv. Att mörda en person för att hon ses som folkförrädare t ex .

Tyvärr vet vi inte GM motiv. Han borde kanske skrivit ett manifest. Men han visste kanske inte om han skulle lyckas. Krävs lite tur för att mörda en specifik individ i ett folkhav med en morakniv.

Själv tror jag att hade fler varit beredda begå liknande dåd för det de tror på hade vi inte haft de problem vi har i samhället. Ibland är våld det enda man har kvar när man sparkats ner tillräckligt långt. Vi svenskar blir pissade på varje dag och säger vi nåt tillbaka är vi rasister som blir åtalade för HMF. Men trycker man ner en person tillräckligt långt vippar han till sist upp som en fjäder.

De kan ta sin inavlade Almedal och stoppa upp det jippot nånstans. Enligt min mening fick de vad de förtjänade.
Citera
2022-07-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Åklagare Petra Götell har inget med Gotland att göra, anledningen till att man vill lyfta mordet från psykiskt till terrorism, det handlar enbart om praktiska saker, som att Gotland inte är hippt vintertid!

Man vill helt enkelt flytta rättegången närmre, och där passar Attunda Tingsrätt, med goda förbindelser och laddstolpar in i bilden!

Du har fel. Petra Götell jobbar i "Åklagarområde Stockholm" där Visby/Gotland ingår.
För övrigt så kommer Petra Götell antingen hoppa av detta målet eller få en ytterligare åklagarkollega, eftersom Riksenheten för säkerhetsmål kommer att ta över denna utredningen i och med terroristbrotts-rubriceringen.
Citera
2022-07-11, 20:30
Medlem
Citat:
Invadrare kan också ha psykiska problem.
Med samhällets problem menar jag att det svenska samhället skapar 22 självmord i veckan.

skyll inte allt på samhället, i första hand så bör dessa självmordskandidater lära sig kämpa, när det är som värst så kan det inte bli värre

alla mänskor tänker väl på självmord nån gång, men de flesta vill inte skada sina närmaste o då får man spotta upp sig
självmord drabbar alltid de anhöriga .
Citera
2022-07-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Hur kommer du fram till det? Beskjutningen av Jugoslaviens ambassad 1971, ockupationen av Jugoslaviens konsulat i Göteborg 1971, och flygkapningen på Bulltofta utfördes av kroatiska nationalister (är kroater ''vita''?). PKK mördade två avhoppare under 80-talet, och PKK-sympatisörer ockuperade det grekiska konsulatet i Stockholm 1999. Terroristen Abu Talb dömdes till livstidsfängelse 1989 för en serie bombdåd. Låt oss inte glömma Taimour Abdulwahab och Rakhmat Akilov.

Hahaha du serverar mig öppet mål. Bulltofta kapningen genomfördes av HÖGEREXTREMISTER. Men det kunde väl din vita lilla hjärna inte läsa dig till. Det är blir så när man har svaga gener. Det är inte ditt fel.

Vad säger dig lasermannen, Peter Mangs, Anders Breivik, Theodore Engström? Finns fler.

Vi kanske ska räkna offer också? Eller just det. Matematik är inte den vita mannens starkaste sida.

PS. Jag blockade dig och nu kan du inte släppa mig i trådarna. Har du någon förkärlek för mig? Tyvärr är dina känslor inte besvarade. Jag tänder inte på vita, arga, män med liten kuk. Finns säkerligen andra efterblivna vita män i tråden som tänder på dig - fortsätt leta.
Citera
2022-07-11, 20:31
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Jag tror inte dådet är utfört vare sig på uppdrag av NMR eller KMR.

Jag har lite svårt att se att det finn någon solklar politisk anknytning eller organisation bakom och Theodores föreställningsvärld lär snarare vara ett hopkok av alla möjliga stolligheter från internet.
Citera
2022-07-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
+1

SÄPO sorterar direkt under regeringen. De VILL så klart ha ökning av högerextremister så vänsterextremister och islamisters statistik "förbättras". Sannolikt order från fylle-Magda. Ingenting förvånar längre.

Exakt. Gång på gång på gång på gång.

Det är nog exakt vad det handlar om. Det och "snygga till" statistiken.

Är du tappad bakom en vagn eller har du inte hängt med i att SÄPO sorterar direkt under regeringen? Det finns garanterat bra SÄPO-agenter men att SÄPO kulle vara förskonade från politiskt tillsatta chefer är osannolikt.

Då är man väl främst en seriemördare. Är inte terrorist något helt annat? Försöker du döda så många oskyldiga civila svenskar som möjligt genom att självmordsbomba dig själv på Drottninggatan under julhandeln är du en terrorist. Stjäl du en lastbil och försöker köra över så många vita människor som möjligt en vardag på Drottninggatan så är du en terrorist. Försöker du knivhugga så många svenskar som möjligt runt omkring dig så är du en terrorist. Om du går in på IKEA och fullständigt oprovocerat slumpmässigt knivhugger en äldre kvinna och hennes son bara för att få stanna i Sverige är du en terrorist. En psykpatient som känner igen och dödar en psykiatriker är inte terrorist.
Det är ju löjligt av dig att slå fast allt detta. Polis och åklagare har givetvis mer information än vad du har.

Det är mest bara paranoiker som slår fast saker så pass säkert med enbart bristfällig information som beslutsunderlag.

Det som framkommit har ju istället stärkt misstanken att detta rör sig om ett terrordåd.
Citera
2022-07-11, 20:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Mijailo Mijailović dödade fd utrikesministern Anna Lindh. Han hade både politiska motiv och tidigare kontakter med psykatrin men han kallades aldrig för terrorist.

Jo förvisso, fast hans dåd var ju mer av karaktären att tillfälle gavs, han råkade vara där när AL gav sig ut för att shoppa med en väninna. Det är ju mer av en som går med allmänt politikerförakt om än starkt och plötsligt råkar på någon av den politiker hen av någon anledning hatar. Fanns inget som konkret påvisade terrorism koppling så kan det ju heller inte åberopas i ett åtal.

Fast även om man skulle gjort en slarvig utredning då och missat omständigheter som visar pp ett sammanhängande planerat dåd så måste man väl för den delen inte slarva idag?
Glöm inte heller att lagstiftning i flera länder har förändrats just beträffande hur terrorism definieras. Polis kanske tipsas från andra länder (exempelvis vad folk skriver på hemsidor, i mejl etc där servrarna finns i annat land och övervakas där) i högre utsträckning idag. Men med det sagt så kanske misstanken ser ut pp ettvisst sätt i dag men ändå släpps den dag åtal ska väckas om man inte får ihop en konkret orsakskedja med uppgivna motivet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-11 kl. 20:49.
Citera
2022-07-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Hahaha du serverar mig öppet mål. Bulltofta kapningen genomfördes av HÖGEREXTREMISTER. Men det kunde väl din vita lilla hjärna inte läsa dig till. Det är blir så när man har svaga gener. Det är inte ditt fel.

Vad säger dig lasermannen, Peter Mangs, Anders Breivik, Theodore Engström? Finns fler.

Vi kanske ska räkna offer också? Eller just det. Matematik är inte den vita mannens starkaste sida.

PS. Jag blockade dig och nu kan du inte släppa mig i trådarna. Har du någon förkärlek för mig? Tyvärr är dina känslor inte besvarade. Jag tänder inte på vita, arga, män med liten kuk. Finns säkerligen andra efterblivna vita män i tråden som tänder på dig - fortsätt leta.

ps. lasermannen är österikisk invandrare. peter mangs finska invandrandeb föräldrar
theidore- hans bakgrund är inte riktigt klarlagd.
Men de andra tillhörde andra generationens invandrare. Bittra o hatiska.
Breivik en tokog äkta norrbagge.
Finns många mordiska svenskar men inte direkt nån helsvensk terrorist förrän nu då..
ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in