2022-07-11, 16:08
Medlem
Litauen utökade under måndagen det fraktförbud som man valt att införa mot ryska Kaliningrad. Fraktförbudet har inneburit ett förbud mot transport av varor som omfattas av EU:s sanktioner mot Ryssland. Undra vad Putins motdrag blir..?
Citera
2022-07-11, 16:08
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Den pågår i Cherson, dom kanske är ute efter en kniptångsmanöver mot Donbas om dom tar tillbaka Cherson först
Inget blixtkrig direkt. Hela operationen skulle bara ta tre dagar var det tänkt.
Citera
2022-07-11, 16:09
Medlem
X3treams avatar
Ge Ukraina ännu tyngre vapen, så löser detta sig bara fint, många döda ryssar, men en död ryss är en bra ryss.
Citera
2022-07-11, 16:10
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Litauen utökade under måndagen det fraktförbud som man valt att införa mot ryska Kaliningrad. Fraktförbudet har inneburit ett förbud mot transport av varor som omfattas av EU:s sanktioner mot Ryssland. Undra vad Putins motdrag blir..?

Han kommer sitta och grina som vanligt, som de gör på dagis när det inte blir som de tänkt.
Citera
2022-07-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Allt är struntprat för ryssen. Trident är nästan lika kraftfull som Sarmat och överskrider Mach 25 (omöjlig att skjuta ner). En sådan är kapabel att jämna Moskva och områden runt den.
.
Strunpratet var mest att Ryssland skulle förvandlas till en krater..
Citera
2022-07-11, 16:14
Medlem
QuietExits avatar
Liten härlig film från Snake Island https://twitter.com/UAWeapons/status/1546481583103922179?s=20&t=l55UFGUyI5FEDgZA8ysTrw
Citera
2022-07-11, 16:24
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag var tvungen att googlekolla lite innan jag ger dig mitt svar som här följer...

Det verkar som om Ukraina endast har fyra Himars i bruk- det väntas in ytterligare fyra inom kort tillsammans med en himla massa raketer till dessa. Det har beslutats att däröver (tillkommande) fyra Himars kommer under hösten, alltså: Ukraina har just idag endast fyra i bruk, 8 inom kort och 12 senare i sommar/höst. Andra länder än USA pratar om att sända dem samma system, bl.a Polen som själva beställt 500! av dessa...
Lägg till eventuella M270 MLRS.
https://www.bbc.com/news/uk-61701055
Citera
2022-07-11, 16:24
Medlem
Jag kommer att sakna Johnson men jag tror ändå på att det är Storbrittanien som är den avgörande faktorn. Dels med den mycket stora utbildningen och dessutom är jag överraskad när jag ser flera av dom vapen, jag vägar skicka länk, som man skall leverera.

Mycket bra, HIMARS i all ära, men 8--12 HIMARS är inte tillräckligt utan här behövs Polska Krabbor.... ...tjeckiska vampyrer och engelsk tillverkad MLRS för att framgångsrikt kunna trycka tillbaka ryska bögpedofilfascister.

Tyska och Franska vapen är vapen från förrädiska nationer som är beredda att buga sig för pedofilBÖG-fascisterna.
Jag är förhoppningsfull.

2:a glaset idag.
Citera
2022-07-11, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Är ledsen att säga till dig att du helt fel uppfattning att den gemene ryssen har det så mycket sämre ställt än jänkaren. Den stora skillnaden ser du helt klart inifrån landet, får undersöka och ta "tempen" på invånarna i respektive land
Skippa gärna snacket om "demokrati" och "diktatur" i samma mening. Dessutom kan det tidigare inte igenkännas av ryssen som aldrig levt under demokratiska premisser därför är det inte särskilt realistiskt att tro att en ideologi förändring överhuvudtaget kommer någon uppstå i Ryssland, vare sig om det är, med eller utan, Putin i makten.

Ryssland kommer att sakta men säkert kunna återhämta sig så snart konflikten i UA är avslutad, så kommer Ryssland inom kort sikt fortsatt vara en viktig globalspelare, som varje europeisk land, och Nordamerika för den delen med, kommer att ha göra med den närmsta framtiden.
Än pågår kriget i UA men är säker att Ryssland kommer återhämta sig fortare än vad man tidigare bedömt. Att frysa ut Ryssland kan vi konstatera varit misslyckande, och prognoser visar att Ryssland kommer gå ännu starkare från det här. Vi har fått bevittna ett fullskaligt "propagandakrig", och är det något som kan tilldelas "västvärlden" som tröst och kan glädjas av att vi vunnit vunnit propagandakriget, som utgjordes främst mängd av rapportering som MSM "spottat ut" inte på sanningshalten angående rapporteringar generellt kring konflikten generellt och mkt "fake news". Man inser snabbt att det pågår nyhetstorka, och det publicera en artikel efter en annan, som bara är "fake news" och består bara lögner och påhitt för att backa upp förlusten i UA.

Idag har t o m vissa svårt att inse de facto att kriget är över sedan länge, men man har istället, och med bekostnad av UA, använt landet som sköld för att stå på sig mot "stora björnen", och europeiska ministrar som viskar Zelensky öra att han ska fortsätta kriga till "sista Ukrainaren...", bara detta är tragiskt. Samtidigt visar det hur Europa, efter ledning av USA, har agerat fruktansvärt och egoistiskt, att beordra UA fortsätta kriga och därmed försvaga Ryssen.
Man borde snarare fundera huruvida andra länder inom EU är beredda att sätta huvudet före?
Vissa som följt utvecklingen av kriget har även fått bevittna att de kommit fram ofantligt mycket lögner o annat skit från MSM.

Mycket text med lite substans😉

Hoppas du har det fint i paradiset i öst.
Citera
2022-07-11, 16:31
Medlem
Reimers avatar
Nu djävlar måste de som samlar på antikviteter skynda sig, unik chans att köpa en T-34 av orcherna

Citat:
In Lisyachansk, the Russians set up a T-34 at one of the roadblocks.
I consider this a confirmation of the use of the T-34 for military purposes. And demand, in case of confirmation of the destruction of this specific T-34, that it be added to Oryx list.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1546490541885497345

Eller varför inte en gammal kanon

Citat:
The same applies to this ancient cannon installed on one of the block-posts in Kherson.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1546490933105000448
Citera
2022-07-11, 16:33
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför hänger du upp dig på personer? Trump bidrog också till militarisering i Ukraina.
Hur går det med LCHF dieten?
Har du några skelett i garderoben?
Konstigt att folk plötsligt börjar skriva enbart om invasionen av Ukraina och dessutom ha ett ryssperspektiv Kan du inte förklara lite varför?
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-11 kl. 16:42.
Citera
2022-07-11, 16:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu djävlar måste de som samlar på antikviteter skynda sig, unik chans att köpa en T-34 av orcherna

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1546490541885497345
Citat:
In Lisyachansk, the Russians set up a T-34 at one of the roadblocks.
I consider this a confirmation of the use of the T-34 for military purposes. And demand, in case of confirmation of the destruction of this specific T-34, that it be added to Oryx list.

Så ryssarna har nu börja sätta in gamla T-34 i kriget?

Jag skojade om det förut, men nu har det alltså blivit allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in