2022-07-11, 00:27
Medlem
gratrunkarns avatar
jag har märkt att i public service så tar man inte upp att , putin faktiskt har gjort det , bättre för många i , ryssland , är det pga erdogan svt inte gör det? jag tror många , undrar , vi ska väl ändå ha någon form , av , demokrati tänker jag , vad döljer egenkligen nato?
Citera
2022-07-11, 00:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievregimen är en uppblåst, litet sladdrig puppet för NATO och det här är till större delen ett amerikanskt proxykrig. Framprovocerat av USA under loppet av flera år. Zelensky är i grunden en marionett, både åt USA och åt oligarkerna som sålde in honom.

Ukraina har kört slut på det mesta av sina egna resurser, 9%% av deras vapen och materiel är nu sådant som de kunnat vigga in från väst. Nej, det vinner inte kriget åt dem, även om kvantiteterna av vapen kan verka imponerande.

Nej du. Detta krig är helt och hållet Rysslands bebis. Eller menar du att de är så lättmanipulerade att USA kan förmå dem att starta ett kostsamt krig mot sin deras egen vilja?
Citera
2022-07-11, 00:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det måste dom göra.

Ja men det är ju inte miljövänligt. Minns när miljömupparna hånskrattade åt Trump i Tyska parlamentet, men han hade rätt. Personligen skiter jag i miljötramset. Vi har gjort enormt mycket sen 70-talet. Det vi gör nu är på marginalen, iofs bra men inte livsnödvändigt, speciellt inte för Ukraina! Det hade varit intressant med ett uttalande från Greta.
Citera
2022-07-11, 00:29
Avstängd
Citat:
Äh va fan - Walesa ska alltså ha krävt tidernas folkmord på typ 80-90 miljoner ryssar? Lebensraum, anyone?

Ryssland förstår tyvärr bara våldets språk. Folkmord på rysk befolkning är det väl ingen som förespråkar men världen blir en godare plats om Putler och hans apor raderas från jordens yta alternativt fängslas i ett bunkerfängelse.
Citera
2022-07-11, 00:31
Avstängd
Citat:
Kievregimen är en uppblåst, litet sladdrig puppet för NATO och det här är till större delen ett amerikanskt proxykrig. Framprovocerat av USA under loppet av flera år. Zelensky är i grunden en marionett, både åt USA och åt oligarkerna som sålde in honom.

Ukraina har kört slut på det mesta av sina egna resurser, 9%% av deras vapen och materiel är nu sådant som de kunnat vigga in från väst. Nej, det vinner inte kriget åt dem, även om kvantiteterna av vapen kan verka imponerande.

Du är sannerligen Kremls språkrör på flashback! Är det du Lavrov?
Citera
2022-07-11, 00:32
Moderator
-Info-s avatar
Enligt tidningen Defense Express så är de Ukrainska förlustsiffror som det ryska försvarsdepartementet redovisar falska. De stämmer inte med verkligheten. Här tar de upp ett exempel:

Citat:
Fakes from the Ministry of Defense of the russian federation acquire comical (and cosmic) proportions

For example, yesterday, July 9, the Ministry of Defense of the russian federation reported that two Su-25 attack aircraft of the Armed Forces of Ukraine were shot down by russia’s Su-35S and MiG-31BM in the Mykolaiv region.

At the same time, MilitaryAviationInUa decided to count how many planes of this type were shot down according to the statements of the Ministry of Defense of the russian federation since the beginning of the full-scale war. As it turned out - as many as 70.

At the same time, according to the data provided by the World Air Forces 2022 guide, as of 2021, the Armed Forces of Ukraine had only 17 (!) Su-25 attack aircraft in their assets, which is more than four times less than the the number of “downed” Ukraine’s Su-25.

However, according to the Military Balance guide data as of 2021, the Air Force of the Armed Forces of Ukraine had 31 such aircraft - which is still more than two times more than the claimed russia’s figures.

https://en.defence-ua.com/weapon_and_tech/for_the_third_time_in_a_row_russia_shoots_down_doz ens_of_ukraines_su_25_russias_ministry_of_defense- 3527.html
Citera
2022-07-11, 00:32
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Jag personligen tycker att Ryssland borde aktivera sin kärnvapenarsenal förklara vad som händer om någon lägger sig i och sen gå in i litauen, sen är det upp till nato om hela jorden ska gå under.

Men mest troligt stryper Ryssland all gas till eu och då får vi det tufft, jaja eu valde.

Din logik är härlig.

Kan man också säga så här?

"Jag tycker USA ska atombomba Moskva och döda 2 miljoner ryssar.
Sen är det upp till Ryssen på deras samvete om jorden ska gå under. Svarar de på en sådan nukleär specialoperation så är det ju inte USA:s fel om det blir kärnvapenkrig."
Citera
2022-07-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
usa har terroriserat jorden länge nog, Ryssarna har nu övertaget med ostoppbara missiler som inte usa kan tillverka. usa har bara små taktiska kärnvapen medan Ryssland har kärnvapen som ödelägger hela länder (12-15 stridsspetsar i en missil)

Min personliga uppfattning är att gå in i litauen och om något land lägger sig i så skicka kärnvapen.

Det säger den tidigare överstelöjtnanten och kärnvapenexperten Jörgen Elfving

Atombomberna som släpptes över Hiroshima och Nagasaki var “Kinapuffar” i jämförelse med de strategiska kärnvapen som Putin har till sitt förfogande

Vad skulle hända om Putin använde ett sådant taktiskt kärnvapen mot ett Natoland?
– Den frågan är jättesvår att svara på. Ska man vedergälla med kärnvapen mot Ryssland? Ska man avbryta den verksamhet man håller på med? Ska man vedergälla på annat sätt, exempelvis genom att bomba i ryska städer? Den frågan går inte att svara på, för ingen människa i världen har varit i den situationen. Sannolikt har man resonerat om sådana scenarier, men det går inte att veta hur man skulle agera.

Skulle USA verkligen backa i ett sådant läge?
Man får fråga sig vad som skulle ligga i vågskålen? Om USA svarar på samma sätt så är vi snart i ett globalt kärnvapenkrig, och det innebär slutet för civilisationen som vi känner den idag.

God natt och sov gott.

Usa har lika många kärnvapen som ryssland och man har ochså kärnvapen av mirv typ med flera stridspetsar. Tex har nato och usa över 500 tident 2 aktiva som kan avfyras på några minuter. Trident 2 har 12-14 stridspetsar. Ryssland skulle vara förintat innan putin äns funderade på och använda några kärnvapen
Citera
2022-07-11, 00:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Dessutom har stora delar av befolkningen ju flytt, de blir kvar i EU.

Många återvänder hem:

Citat:
Citing the State Border Guard Service, UN aid coordination office, OCHA, said that 30,000 people are crossing back into Ukraine every day.

https://news.un.org/en/story/2022/04/1116212
Citera
2022-07-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du är sannerligen Kremls språkrör på flashback! Är det du Lavrov?
Nej, jag är svensk och jobbar inte på någons "uppdrag". Men jag förstår att du har blivit litet hjärntvättad av dina täta utflykter till Polen - du nämnde visst det i en tidigare post.
Citera
2022-07-11, 00:44
Medlem
akademikerfyllos avatar
UNDERSTANDING UKRAINE AND RUSSIA FROM GEORGE H.W. BUSH’S CIA BRIEFER

https://www.youtube.com/watch?v=sY9KAp97z58

Citat:
You can’t ask for better than this. My old friend (and I do mean he’s really old but sharp and pithy as ever), Ray McGovern, provides an engaging and stimulating hour briefing on the current situation between Russia and Ukraine and, more importantly, gives you the critical history essential to understand what is going on today. The video lasts a little more than an hour and you will be happy you took the time to watch.

https://sonar21.com/understanding-ukraine-and-russia-from-george-h-w-bushs-cia-briefer/
Citera
2022-07-11, 00:47
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är svensk och jobbar inte på någons "uppdrag". Men jag förstår att du har blivit litet hjärntvättad av dina täta utflykter till Polen - du nämnde visst det i en tidigare post.

Du är alltså inte bara en förrädare utan också en dubbel förlorare; du är så full av skit att du beundrar Rysslands fega folkmord samtidigt som du inte ens får några judaspengar för att posta ditt sinnessjuka nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in