2022-07-10, 18:04
Medlem
Det är stora pengar för framgångsrika damspelare - men hur är publikunderlaget.

Går folk verkligen o tittar på damfotbollen, dvs var tar man pengarna ifrån?

Är det bidrag via riksidrottsförbundet/skattepengar?
Citera
2022-07-10, 18:08
Medlem
Tycker damfotbollen har blivit alltför politisk och sen är alltför tråkig och kolla på. Kollar hellre på korpfotboll än dessa stelbenta, feldribblande och felpassande damer.
Citera
2022-07-10, 18:11
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Jävligt tröttsamt hat då damfotboll knappast är ett samhällsproblem eller nåt man tvingas titta på - alltså är det lätt att ignorera sporten/fenomenet om man bara vill.. Själv tittar jag då och då och gillar det..
Citera
2022-07-10, 18:11
Medlem
Från början avstod man damfotbollen pga den usla spelkvaliteten. Med åren blev den dock bättre och bättre. Det som dock fick mig att avsky damfotbollen totalt var när Nilla Fisher gjorde sig till taleskvinna för hela kollektivet på fotbollsgalan och började ställa krav som om dom var "riktiga" fotbollsspelare.
Citera
2022-07-10, 18:16
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Sverige har nog det mest intressanta lag på fam sidan som jag vart med och sett. Och i brist på underhållning av herrarna kommer jag sitta bänkad detta mästerskap. Tycker dom var duktiga igår. Asslani blixtrar till. Seger är bra kapten och Eriksson och Björn där back var väldigt stabila. Rolfö har saker på gång. Flera som kan bättre men det var tufft motstånd igår både på pappret och på planen.
Citera
2022-07-10, 18:17
Medlem
De har fått extremt och oförtjänt mycket mediatid de senaste >10 åren, på bekostnad av all annan sport.
Det har också varit pinsamt uppenbart att det funnits en agenda i svensk media kring detta, där det ska hyllas, kritiska röster ska tystas och bisarra, återkommande artiklar kring lönerna i damfotbollen där de konstant jämförts med herrarna. När det gäller själva spelet har det dock gång på gång poängterats att man inte ska jämföra de båda.

Att en överväldigande majoritet är homosexuella (och gärna exponerar detta, kräver kaptensbindel i pride-färgerna osv) är faktiskt både väldigt märkligt men också humoristiskt.
Att man inte sällan är tillsammans med lagkamrater eller motståndare, hämmar säkert även sportens utveckling där heterotjejer lär känna sig väldigt obekväma i de situationer som uppstår.
Jag minns vittnesmål från #metoo som lät som rena sexnoveller från fantasin, där man hade sex med motståndare efter matchen i omklädningsrummen.

Jag hoppas att damfotbollen fortsätter att utvecklas både spelmässigt och i professionellt agerande utanför planen.
Citera
2022-07-10, 18:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är stora pengar för framgångsrika damspelare - men hur är publikunderlaget.

Går folk verkligen o tittar på damfotbollen, dvs var tar man pengarna ifrån?

Är det bidrag via riksidrottsförbundet/skattepengar?

Det tidigare laget Kopparberg som till slut vann Allsvenskan innan ägaren gav upp plöjde ner 100 miljoner över de åren han var verksam. Så utan sockerpappor eller bidrag kommer man ingenstans.

Men lika lön ska man minsann ha!!
Citera
2022-07-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det tidigare lager Kopparberg som till slut vann Allsvenskan innan ägaren gav upp plöjde ner 100 miljoner över de åren han var verksam. Så utan sockerpappor eller bidrag kommer man ingenstans.

Men lika lön ska man minsann ha!!
Vilken svensk damfotbollsspelare har någonsin sagt att de vill ha lika lön som herrfotbollspelarna? Källa på det också. Har bara hört att de vill ha samma landslagsersättning som herrspelarna har, vilket herrlandslaget instämde på. Landslagsersättning är inte samma som lön btw.
Citera
2022-07-10, 18:31
Medlem
Neroxxs avatar
Det är som det är, man kommer alltid att ha negativa kommentarer om allt det är så det måste få fungera i en demokrati där man värnar on yttrandefrihet. Ta vilket ämne som helst så kommer du se negativa kommentarer.
Citera
2022-07-10, 18:33
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Själv började jag hata damfotbollen när dom startade med knäböjande marxist BLM prylen.
Samma här !
Citera
2022-07-10, 18:47
Medlem
Att titta på damsport på proffsnivå är som att titta på amatörmatcher mellan män. Därför kollar få.
Citera
2022-07-10, 18:49
Medlem
Tycker själv att det är lika roligt att titta på damlandslaget som herrlandslaget, men det är lite småsaker man stör sig på. Lika ersättning för landslagsuppdrag både för herrarna och damerna är ju rimligt trots att herrarna drar in mycket mer pengar just nu.

Däremot det där knäböjandet tycker jag de kan sluta med nu, det har spelat ut sin roll och kan tolkas som ett politiskt utspel.

Sedan tycker jag att alla damidrotter skall ha en testosterongräns på 2.5 mmol/L, dvs hälften av det som nu finns på friidrottens medeldistans. Vet inte hur många av dagens spelare som skulle sållas bort av det, men det skulle kännas tryggt och rättvist att veta att ingen har osportsliga fördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in