2022-07-09, 21:41
Medlem
Jannebigplays avatar
Hej,

Ska på arbetsintervju i Huddinge och har lite funderingar om trafiken dit. Jag kommer att åka norrifrån via Norra länken och undrar hur trafiken ser ut där på morgonen. Nuvarande arbete norrut från mitt hem vilket gör att jag slipper betala vägavgifter samt sitta fast i köer. Det är runt 7-8 som jag kommer att behöva åka till jobbet.
Citera
2022-07-09, 22:00
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hej,

Ska på arbetsintervju i Huddinge och har lite funderingar om trafiken dit. Jag kommer att åka norrifrån via Norra länken och undrar hur trafiken ser ut där på morgonen. Nuvarande arbete norrut från mitt hem vilket gör att jag slipper betala vägavgifter samt sitta fast i köer. Det är runt 7-8 som jag kommer att behöva åka till jobbet.

Du kan räkna med långsamgående köer mellan Frösunda fram till avfarten mot södra länken men inget överdrivet, utan att veta exakt vart du bor men skulle det vara i typ Kista skulle jag räkna med ca: 45minuters restid för att slippa stressa och dyka upp med andan i halsen. Info om trängselskatten hittar du på transportstyrelsens hemsida.
Citera
2022-07-09, 22:05
Medlem
Robert_Goatses avatar
Det är ingen trängselskatt nu i juli.
Räkna med ca 45 minuter.
Citera
2022-07-09, 22:09
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Du kan räkna med långsamgående köer mellan Frösunda fram till avfarten mot södra länken men inget överdrivet, utan att veta exakt vart du bor men skulle det vara i typ Kista skulle jag räkna med ca: 45minuters restid för att slippa stressa och dyka upp med andan i halsen. Info om trängselskatten hittar du på transportstyrelsens hemsida.

Förlåt för en vag formulering. Jag åker från Täby och tänkte mer om det var värt att byta jobb för att få upp lönen några tusingar kontra att betala vägskatt varje månad samt sitta fast i köer. Nu kollade jag själv att jag säkert skulle få betala runt 1500:- i månaden i vägskatt. Däremot sitta och harva i köer 1h extra varje dag för någon tusing extra innan skatt vetefan.
Citera
2022-07-09, 22:16
Medlem
Citat:
Förlåt för en vag formulering. Jag åker från Täby och tänkte mer om det var värt att byta jobb för att få upp lönen några tusingar kontra att betala vägskatt varje månad samt sitta fast i köer. Nu kollade jag själv att jag säkert skulle få betala runt 1500:- i månaden i vägskatt. Däremot sitta och harva i köer 1h extra varje dag för någon tusing extra innan skatt vetefan.

Det beror väl på A) hur många tusingar och B) hur du värderar obetald transporttid.

Spontant skulle jag säga nej på den.
Bara i kostnaden för trängselskatten skulle din ökning ätas upp
Citera
2022-07-09, 22:25
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:

Har du funderat på att åka kollektivt? Det borde väl finnas nån infartsparkering vid Solna och pendeln därifrån till Huddinge lär vara smidigt men det beror väl på vart i Huddinge arbetsplatsen ligger också.
Citera
2022-07-10, 08:52
Medlem
BlackAnuss avatar
inte värt det sorry. Vid 7-8 är taxan som högst typ 45 spänn åt ett håll. Enda chansen är att åka absolut senast 6.00 (helst tidigare) från Täby VARJE morgon Då åker du före de värsta köerna och olyckorna som följer. På eftermiddagen är det kö från 15.00 så du måste åka innan det eller efter 17.00 då åker du efter köerna men kan hamna i köer pga olyckor. Kolla trafiken.nu.

Du kan ju alltid åka på intervjun och kolla hur lång vägen är. Kom dock ihåg att morgon- och eftermiddagsrusningen tar musten ur en. För några år sedan kom snön (otroligt va?) i november och skapade ett sådant kaos att folk stod still i kö ända till 5 på morgonen.

Menar inte att vara negativ det är förstås värt det om du får ordentligt med lön. Dessutom kan man plöja igenom både ljudböcker och intressanta poddar medan man kör. Lite egentid helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in