2022-07-10, 01:58
Medlem
Lantbruks avatar
Intressant blogginlägg som blottlägger propaganda och önsketänkande här i västvärlden (avseende Rysslands "misslyckanden"):

https://www.moonofalabama.org/2022/07/drinking-the-kool-aid-on-the-war-in-ukraine.html#comments
Citera
2022-07-10, 02:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Statskuppen var utförd av CIA och bevisligen så blev ju Ukraina antiryskt efter det. Skulle dom då ha gett bort sin viktiga hamn och örlogsbas i Sevastopol menar du?

Vadå gett bort? Ägde Ryssland Krim?
Citera
2022-07-10, 02:02
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nazister är vanligt förekommande i Ukrainska militären. Inget nytt.
Det fanns och finns bio labb i Ukraina. Finns tråd om labb och forskare flyttade till Sverige b.la.
Natos planerade attack?
Utplaceringar av kärnvapen av NATO och Ryssland har ökat sedan 2000.
Det har förekommit krigsbrott i Donbas sedan 2014.
Zelensky är president i ett av världens mest korrumperade länder så. Behöver inte vara sant.
Det finns filmer där Azov soldater skadeskjuter och avrättar krigsfångar.
Och som jag skrev till svar på manfreds gnäll om att det tjatas kring propaganda så är det precis det du radar upp ännu mera tjat om exakt de samma saker som tråden genomsyras av. Jag är säker på att det begås krigsbrott- den saken är svår att förneka. Att Ukraina håller sig med biokemiska vapenlab håller jag för krigspropaganda. Att NATO skulle placera kärnvapen i Ukraina likaså... hur som helst, ryska soldater skall inte finnas i Ukraina. Vad som sker i Ukraina är Ukrainas bekymmer att handskas med- precis som vad som sker inom Rysslands gränser är något för Ryssland att hantera. Om Ryssland känner sig alltför bekymrade skall dom vända sig till FN och om världssamfundet då finner anledning till aktion- likt fallet med Libyen, så må det ske. Ryssland skall bara ut ur Ukraina... all den förstörelse och all död är Rysslands fel- Ryssland skall inte vara i Ukraina.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-10 kl. 02:06.
Citera
2022-07-10, 02:06
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Och som jag skrev till svar på manfreds gnäll om att det tjatas kring propaganda så är det precis det du radar upp ännu mera tjat om exakt de samma saker som tråden genomsyras av. Jag är säker på att det begås krigsbrott- den saken är svår att förneka. Att Ukraina håller sig med biokemiska vapenlab håller jag för krigspropaganda. Att NATO skulle placera kärnvapen i Ukraina likaså... hur som helst, ryska soldater skall inte finnas i Ukraina. Vad som sker i Ukraina är Ukrainas bekymmer att handskas med- precis som vad som sker inom Rysslands gränser är något för Ryssland att hantera. Om Ryssland känner sig alltför bekymrade skall dom vända sig till FN och om världssamfundet då finner anledning till aktion- likt fallet med Libyen så må det ske. Ryssland skall bara ut ur Ukraina... all den förstörelse och all död är Rysslands fel- Ryssland skall inte vara i Ukraina.
(FB) Sverige hämtar hem ukrainas biolab - sverige nästa wuhan !?
Jag ville bara poängtera vad som var hyfsat sant.
Att Ryssen ska ut ur Ukraina vet vi redan och är bara klotter det med. Åk till Haag eller möt din undergång Putin bla bla bla
Citera
2022-07-10, 02:11
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
(FB) Sverige hämtar hem ukrainas biolab - sverige nästa wuhan !?
Jag ville bara poängtera vad som var hyfsat sant.
Att Ryssen ska ut ur Ukraina vet vi redan och är bara klotter det med. Åk till Haag eller möt din undergång Putin bla bla bla
Men... varenda nation med något att likna vid sjuk- och hälsovård håller sig med biologiska laboratorium- det är skillnad på att som propaganda påstå dem vara vapenbiologiska testanläggningar. Biolab är bra. Vapenbiologiska lab är inte bra- ser du inte skillnaden måste jag räkna in dig till en av de ytterligare obegåvade här i tråden.?
Citera
2022-07-10, 02:11
Medlem
Citat:
I krig dör människor. Barn. Total misär. Mördarna lever i total misär och rädsla, ligger i gropar med blöjor och dödsångest.

Sluta skicka vapen.
All skuld faller på Ryssland , Ryssland startade allt dödande 24/2. -22! och är ensamt ansvariga för alla dödsfall som orsakats av invasionen och dess följder.
All skuld på angriparen , ingen skuld på den angripne parten ,,,,självklart !!
Citera
2022-07-10, 02:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det fanns och finns bio labb i Ukraina. Finns tråd om labb och forskare flyttade till Sverige b.la.
Natos planerade attack?
Zelensky är president i ett av världens mest korrumperade länder så. Behöver inte vara sant.

Nazister finns i Ryssland. Ryssland har fler biolabb än Ukraina och Ryssland är mer korrupt än Ukraina.
Citera
2022-07-10, 02:14
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Vad menar du?
Dom har haft samarbete och planerat om att vilja ansöka till NATO och USA har varit supportive.

Sen har herr Z sagt att Ukraina inte kommer kunna bli en medlem och nu gett upp tanken.
Minns inte vem som var USAs delegat som skrattade åt frågan om det aldrig var meningen att Ukraina skulle med i NATO och han svarade nej, Reportern sa då att det är väl att ljuga?, delegaten skattade och sa att det är så man gör in the big leauges ungefär.
Det krävs folkomröstning om Nato medlemskap i Ukraina, även fast Ryssland hade gått in i Georgien så var 80% emot ett Natomedlemskap.
Presidenten som var i Ukraina då hade höga väljarsiffror men när han började prata om Natomedlemskap så fick han 5% av rösterna och dom fick en ny president.
Sen ju mer Ryssland har hotat sina grannländer ju mer har folket börjat vilja gå med.
När Ryssland tog Krim så har inte Ukraina kunnat gå med i Nato eftersom ett land i konflikt kan inte gå med och det vet alla även Putin, så det har ingeting med Nato och göra att Ryssland i år började sin massaker på civila i Ukraina eftersom dom inte hade fått vara med eftersom dom redan var i konflikt och varit det länge.
Citera
2022-07-10, 02:22
Medlem
Citat:
Tror du att dessa 500 miljarder har hjälpt Ukrainska folket mer än det skulle gjort för dom Amerikanska skattebetalarna?

Min fråga är således. Är det bra för freden som jag antar du vill uppnå att skicka pengar in i en krigs zon för att finansiera mer krig?
Det handlar ju om att avväpna den aggressiva parten , att förhindra mer dödande o hot från angriparen

Detta löses bäst genom att göra slut på angriparens resurser , se till att resurserna tar slut , och ej kan återskapas .
Detta sker för närvarande , och taktiken kan nog anses lyckad , angriparen har sagt sig behöva ”paus” ,,!!!,,,dvs krigsförmågan passerat kulmen , och avtar nu.
Citera
2022-07-10, 02:23
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Breaking news (nåja) för alla Ukraina-vurmare som förnekat att Ukraina inte använt människor som sköldar:

Två veckor efter att Ryssland inlett sitt anfallskrig mot Ukraina attackerades ett vårdhem i Luhanskregionen.

I en ny FN-rapport om attacken får även Ukraina hård kritik.

Många äldre och funktionshindrad blev i samband med attacken fast inomhus utan tillgång till vatten eller elektricitet. Angreppet ledde till att en brand startade i boendet. Runt 50 personer bedöms ha dött i attacken.

Ukraina anklagade Ryssland för att ha dödat de civila i ett brutalt och oprovocerat angrepp.

Men i FN-rapporten ges också Ukraina en stor skuld för händelsen. Slutsatsen motiveras med att ukrainska soldater dagarna före attacken positionerat sig inne i vårdhemmet och därmed i praktiken gjort byggnaden till ett mål för de ryska angriparna.

I rapporten pekas varken Ryssland eller Ukraina ut som krigsförbrytare när det gäller den ryska attacken. Men FN poängterade att slaget vid vårdhemmet blev en symbol för FN:s oro för användandet av ”mänskliga sköldar” i krigssituationer.

(TT-Aftonbladet)
Ok så om jag är ute efter att mörda dig och du gömmer dig på ett ålderdomshem och jag kastar handgranater mot dig, då är det ditt fel?
Hade inte Ryssland gått in i Ukraina och sen attackerat ett vårdhem så hade det aldrig hänt! Idiot!
Citera
2022-07-10, 02:33
Medlem
Citat:
Natos planerade attack?
Allt du sitter o skriver om , gör du pga att Ryssland invaderade Ukraina 24/2 -22, Ryssland är angriparen och ensamt ansvarig för alla dödsfall i kriget .

Utan erat angrepp 24/2-22, hade du inte behövt sitta här och försvara/försköna dödandet av ukrainare!!
Citera
2022-07-10, 02:34
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag läste om detta tidigare. Är det bara tomma hot eller planerar Ukraina en enorm offensiv nu - på allvar?

Varför skulle inte de flertaliga motoffensiverna som den ukrainska armén försökt sig på (avseende framförförallt Kherson oblast) varit på allvar hitills, menar du? Det har dött åtskilliga ukrainare i dessa motoffensiver och det har således varit ytterst seriösa operationer (som misslyckats och tyvärr varit tragiska sett till förlusten av människoliv).
Senast redigerad av Lantbruk 2022-07-10 kl. 02:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in