2022-07-10, 01:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hade du tyckt att det varit lika lämpligt att skicka 500 miljarder kr till Syrien 2015 eller är det annorlunda?

Ja det är annorlunda. 1) I Syrien var det en diktatur mot en galen islamiströrelse. Ingen sida var bra. 2) Ryssland har alltid varit en fiende till Sverige (Om en svensk stödjer Ryssland så är han en landsförrädare) och redan i December började Ryssland hota Sverige. Syrien har aldrig hotat Sverige och de har aldrig haft möjlighet att kriga mot Sverige; de är för långt bort. 3) Ukraina har aldrig varit ett hot mot Sverige och kommer aldrig att bli det. Alliera dig med de som har en gemensam fiende, allierade dig inte med de som anfaller dig allt eftersom de tagit andra andra länder (Kazakstan har förstått detta nu).

Jag skulle kunna skriva fler punkter men jag är faktiskt berusad nu och min kille tycker jag borde lämna nätet, och han har rätt faktiskt!
Citera
2022-07-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Har ni inga bättre argument än att upprepa uppenbara propagandalögner.

Putin har dödat tusentals civila. Några hundra är barn. Putin dödar barn. Du tycker det är löjligt.
Citera
2022-07-10, 01:38
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin har dödat tusentals civila. Några hundra är barn. Putin dödar barn. Du tycker det är löjligt.
I krig dör människor. Barn. Total misär. Mördarna lever i total misär och rädsla, ligger i gropar med blöjor och dödsångest.

Sluta skicka vapen.
Citera
2022-07-10, 01:39
Medlem
Citat:
Statskuppen var utförd av CIA och bevisligen så blev ju Ukraina antiryskt efter det. Skulle dom då ha gett bort sin viktiga hamn och örlogsbas i Sevastopol menar du?
Ukraina, såsom hela övriga Europa är ”antiryskt”, det är det nya normala !!.

Varför skulle Ukraina ge bort sevastopol menar du ? Är väl mycket bra att ha flera hamnar i sydukraina , som kan avlasta odessa o mariopol
Citera
2022-07-10, 01:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Eskalerar han kriget för mycket dör ryssarna ut helt och hållet.
Javisst det blir säkert dåligt för oss andra men det kommer inte finnas några ryssar kvar efter det.

Vi borde ställa in oss på kärnvapenkrig. Det totala kärnvapenkriget. Skicka runt trupper och förbered befolkningen så bra det går. Skicka ut folk i städerna på landet.
Citera
2022-07-10, 01:44
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Har ni inga bättre argument än att upprepa uppenbara propagandalögner.
I denna tråd har jag till oändlig leda fått höra om; Nazister i Ukraina. Kemvapenlaboratorium, NATO's planerade attack på Ryssland. Utplaceringar av kärnvapen. Utrotande av rysk diaspora i Donbas, Zelenskys korruption och Azovregementets krigsbrott. Detta är propagandalögner vilka förekommer rikligt i denna tråd och du gärna sprider vidare. Man skulle nästan kunna tro att du- manfred, vore i rysk sold ity hela din position är förljugen.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-10 kl. 01:47.
Citera
2022-07-10, 01:45
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ukraina måste väl se sin egen del i kriget. Hade man inte behandlat den ryska befolkningen så illa så hade inte dom försökt frigöra sig och i det längre loppet så hade det aldrig blivit krig. Ukraina kanske inte skulle ha gått den väg dom gjorde då man släppte in Neocons och judar till makten.

Ukraina har inte behandlat dom rysktalande befolkningen illa, när Ryssland tog Krim så var Azov fler rysktalande än som pratade ukrainska.
Dom slogs tillsammans mot Ryssland!

Putin skulle ju få bort nazisterna i Ukraina, det var ju en av anledningarna till offensiven i år, men presidenten är ju jude och rysktalande och han har pratat stolt om hur hans farfar slogs med den röda armén mot nazisterna, hans farfars 3 bröder och deras familjer mördades av nazisterna.
Är han en judisk nazist som blev glad att hans släkt mördades av nazister? Eller vad är det du tror egentligen?
Det finns ingen logik i det du skriver, men det blir lätt så när man läser riktigt dåligt gjord propaganda som bara en idiot kan gå på.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Statskuppen var utförd av CIA och bevisligen så blev ju Ukraina antiryskt efter det. Skulle dom då ha gett bort sin viktiga hamn och örlogsbas i Sevastopol menar du?

Det struntar vi i, vi tar den ifrån dem. Vi skall utropa en ny republik i sydvästra Ryssland så att Ryssland förlorar all tillgång till Svarta Havet. Ni startade kriget, nu krossar vi er. All kust till Svarta havet skall tas ifrån Moskoviterna.
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är annorlunda. 1) I Syrien var det en diktatur mot en galen islamiströrelse. Ingen sida var bra. 2) Ryssland har alltid varit en fiende till Sverige (Om en svensk stödjer Ryssland så är han en landsförrädare) och redan i December började Ryssland hota Sverige. Syrien har aldrig hotat Sverige och de har aldrig haft möjlighet att kriga mot Sverige; de är för långt bort. 3) Ukraina har aldrig varit ett hot mot Sverige och kommer aldrig att bli det. Alliera dig med de som har en gemensam fiende, allierade dig inte med de som anfaller dig allt eftersom de tagit andra andra länder (Kazakstan har förstått detta nu).

Jag skulle kunna skriva fler punkter men jag är faktiskt berusad nu och min kille tycker jag borde lämna nätet, och han har rätt faktiskt!
Tror du att dessa 500 miljarder har hjälpt Ukrainska folket mer än det skulle gjort för dom Amerikanska skattebetalarna?

Min fråga är således. Är det bra för freden som jag antar du vill uppnå att skicka pengar in i en krigs zon för att finansiera mer krig?
Citera
2022-07-10, 01:50
Medlem
barkies avatar
Breaking news (nåja) för alla Ukraina-vurmare som förnekat att Ukraina inte använt människor som sköldar:

Två veckor efter att Ryssland inlett sitt anfallskrig mot Ukraina attackerades ett vårdhem i Luhanskregionen.

I en ny FN-rapport om attacken får även Ukraina hård kritik.

Många äldre och funktionshindrad blev i samband med attacken fast inomhus utan tillgång till vatten eller elektricitet. Angreppet ledde till att en brand startade i boendet. Runt 50 personer bedöms ha dött i attacken.

Ukraina anklagade Ryssland för att ha dödat de civila i ett brutalt och oprovocerat angrepp.

Men i FN-rapporten ges också Ukraina en stor skuld för händelsen. Slutsatsen motiveras med att ukrainska soldater dagarna före attacken positionerat sig inne i vårdhemmet och därmed i praktiken gjort byggnaden till ett mål för de ryska angriparna.

I rapporten pekas varken Ryssland eller Ukraina ut som krigsförbrytare när det gäller den ryska attacken. Men FN poängterade att slaget vid vårdhemmet blev en symbol för FN:s oro för användandet av ”mänskliga sköldar” i krigssituationer.

(TT-Aftonbladet)
Citera
2022-07-10, 01:53
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
I denna tråd har jag till oändlig leda fått höra om; Nazister i Ukraina. Kemvapenlaboratorium, NATO planerade attack på Ryssland. Utplaceringar av kärnvapen. Utrotande av rysk diaspora i Donbas, Zelenskys korruption och Azovregementets krigsbrott. Detta är propagandalögner vilka förekommer rikligt i denna tråd och du gärna sprider vidare. Man skulle nästan kunna tro att du- manfred, vore i rysk sold ity hela din position är förljugen.
Nazister är vanligt förekommande i Ukrainska militären. Inget nytt.
Det fanns och finns bio labb i Ukraina. Finns tråd om labb och forskare flyttade till Sverige b.la.
Natos planerade attack?
Utplaceringar av kärnvapen av NATO och Ryssland har ökat sedan 2000.
Det har förekommit krigsbrott i Donbas sedan 2014.
Zelensky är president i ett av världens mest korrumperade länder så. Behöver inte vara sant.
Det finns filmer där Azov soldater skadeskjuter och avrättar krigsfångar.
Citera
2022-07-10, 01:57
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote=Jagduvidom|80836846]Tror du att dessa 500 miljarder har hjälpt Ukrainska folket mer än det skulle gjort för dom Amerikanska skattebetalarna?

Min fråga är således. Är det bra för freden som jag antar du vill uppnå att skicka pengar in i en krigs zon för att finansiera mer krig?[/QUOTE]

Ja för Ryssland är KRIG. Alla pengar som används för att stoppa Rysslands mord och krig är en ren vinst humanitärt och ekonomiskt. USAs vapen tillverkades och betalades för att stoppa Sovjet, nu används de till att stoppa Ryssland. Det är det samma med de svenska vapnen. De används mot det nya Sovjet i Ukraina istället för att de används mot ryssarna i Sverige när de anfaller här.
Jag vill inte ge Gotland för fred med Ryssland och jag vill inte ge Donbas för fred med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in