2022-07-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Har hört att det är män som är hypokondriker som blir gynekologer pga dom sjukdomarna slipper dom oroas av drabbas av själva. Men det kanske är en myt.
Det sa en manlig gynekolog till mig, när han stod inför något riktigt maffigt kliniskt fynd…
Under tiden på gynonkologen förvånades jag över att läkarna där kunde ha fungerande relationer med kvinnor efter alla deformerade underliv de fick se. ”Aja, de är stora älskare” sa en kollega. Tror en del var sadister, i sexuell bemärkelse.
Citera
2022-07-09, 19:15
Medlem
BavarianBeetles avatar
Vad fan gör en gynekolog när de gräver i fittan. Och hur kan kvinnor gå med på att ligga uppfläkta så där inför en annan människa. Äckligt och pinsamt.
Senast redigerad av BavarianBeetle 2022-07-09 kl. 19:17.
Citera
2022-07-09, 19:36
Medlem
Nu har jag säkert fel men gynekologen kanske kände sig giftasmogen såg en fin kussimurra och tänkte att resten är nog bra det också. Han vill nog helst fria redan under undersökningar men hann hejda sig och tänkte nog nej jag väntar nog några timmar sedan slänger jag iväg ett hej på Instagram istället.
Citera
2022-07-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Innan han "tryckt på "följ" på instagram" så har han ju naturligtvis sökt på sin patients namn för att hitta henne på Insta.

Du försöker få det att låta som något man "råkar" göra av misstag. Är du lika äcklig som gynekologen eller?

Det låter på dig som att han borde sitta inspärrad för sitt äckliga sjuka beteende?

För mig så låter det mer som att tjejen vill ha sina 15minutes of fame och går till både tidningen och hans jobb.
Jag har sällan hört en värre dramaqueen.
För övrigt så har väl ingen hört hans sida av storyn ens, hon kanske flörtade med honom (eller så misstolkade han det, jag var inte där så vad vet jag).

Men du vet att det händer otäcka saker varje dag i landet, som ingen jävel bryr sig om, inte ens du.

Men det här var både intressant och viktigt tydligen.

Och jag försöker inte heller försvara någon här, men vafan har hänt med det gamla uttrycket Nej tack, inte intresserad.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2022-07-09 kl. 20:18.
Citera
2022-07-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Vad fan gör en gynekolog när de gräver i fittan. Och hur kan kvinnor gå med på att ligga uppfläkta så där inför en annan människa. Äckligt och pinsamt.

Det är ett jobb och ett ganska viktigt jobb oxå, precis som när nån börjar gräva i ballen på dig om du får problem.

Eller ska läkarkonsten hoppa över alla kroppsdelar som du tycker är äckliga?
Citera
2022-07-09, 20:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
De kan gräva i din röv också om det behövs?
Eller sticka in en slang i ditt urinrör... 🤒
Måste man så måste man!
Mupp!
Citera
2022-07-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
manliga gynekologer ska inte existera

Så du menar att kvinnor inte ska få möjlighet att träffa en kompetent läkare? Det låter sexistiskt i mina öron.
Citera
2022-07-09, 20:13
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Kanske enda chansen att få titta på fitta efter sin födsel, skulle aldrig besöka en proktolog överhuvudtaget. Många bögare i denna stad.
Men kanske inte så roligt att rota runt bland herpes, svampinfektioner, flytningar och illaluktande på grund av infektioner.

Yrket kanske förstör mer än det ger nöje för män
Citera
2022-07-09, 20:18
Medlem
Nog för att yrket kan behövas.. Men hur man kommer in i den branschen är ändå lite skumt.. Nog fan måste man vara pervers på något sätt..
Citera
2022-07-09, 20:23
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det finns kvinnliga pedofiler som jobbar på dagis, dessutom en och annan kvinnlig gynekolog som tänder på kvinnor. Har du tänkt så långt?

Givetvis, men eftersom att bara ca 10% av kvinnor tänder på kvinnor, och 90% av män tänder på kvinnor så är det ju uppenbart att risken till problem och/eller en obekväm situation eskalerar.

Om du tittar rikstäckande så är ca 5% av dagisfröknar män men ca 90% av sexuellaövergrepp på förskolan begås av män. Har du tänkt så långt?
Citera
2022-07-09, 20:30
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:

Hehe! Är du 15 år?
Kvinnors fittor är rättså viktiga organ bla för fortplantning som behöver omsorg, mest i förebyggande syfte så som cellprovstagning och installation av spiral som är ett preventivmedel.

Vänta tills att du blir 60+ och behöver få din prostata undersökt stup i kvarten pga att den är förstorad eller har fått cellförändringar. Då får du ett finger i röven bla, pinsamt och äckligt va! :*
Citera
2022-07-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Har du nån källa för ditt påstående?

Se ex Bradley (2012), en doktorsavhandling på ämnet. Den har flera reffar du kan gräva vidare i som har lite högre kvalitet än avhandlingen själv, men avhandlingen är betydligt mer lättläst.

Överlag är män mindre konjunkturkänsliga än kvinnor, och män läser oftare vad de är intresserade av än vad som passar konjunkturen (dvs, i någon mån är kvinnor överlag mer rationella i sitt val av karriär). Exempelvis så läser (högpresterande) kvinnor i större utsträckning läkare i lågkonjunktur och ingenjör eller ekonom i högkonjunktur, motsvarande mönster är inte lika tydligt för män.

- Bradley, E. S. (2012). The Effect of the Business Cycle on Enrollment, Major, and Time-to-Degree Decisions of College Students. Diss. U of Georgia, 2012.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in