2022-07-03, 06:43
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stage Race Championship
Jag påminner om att du och jag har en seg och stenhård fajt i ytterst prestigefyllda Stage Race Championship? Om du missat det.
Nu efter åtta deltävlingar ligger jag något före, du har tidigare haft ledningen länge. Båda har slagläge på platser högt upp i slutsammanräkningen.

Resten av Flashbackarna kan vi glömma, distanserade för tillfället.
Vermeersch och Rutsch är tjockisar som kommer OTL:a direkt i bergen. van Aert kommer vara flaskbärare åt Roglic. Ben O'Connor är överskattad efter att han fick gå med i en utbrytning i fjol; kommer som bäst bli åtta i totalen i år.
Citera
2022-07-03, 10:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Stage Race Championship
Jag påminner om att du och jag har en seg och stenhård fajt i ytterst prestigefyllda Stage Race Championship? Om du missat det.
Nu efter åtta deltävlingar ligger jag något före, du har tidigare haft ledningen länge. Båda har slagläge på platser högt upp i slutsammanräkningen.

Resten av Flashbackarna kan vi glömma, distanserade för tillfället.

Ja, bra där, 86:e plats i totalen för dig.
Sex av mina nio cyklister gemensamma med dina och Johanhaas lag alltså, och då även de tyngsta poängsamlarna. TeamHank har Guerreiro, Woods och Vlasov, förutom Pogacar, Vingegaard, Pedersen, Cort, Küng och Benjamin Thomas; men ingen Van Aert. Har onekligen sett ut som briljant form för Guerreiro, Woods och Vlasov - om de två förstnämnda får fria händer skulle man kunna tänka sig ett par etappsegrar vardera om de får till det. Men det skulle förvåna om de två förmår hävda sig högt i totalen.
Citera
2022-07-03, 12:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vermeersch och Rutsch är tjockisar som kommer OTL:a direkt i bergen. van Aert kommer vara flaskbärare åt Roglic. Ben O'Connor är överskattad efter att han fick gå med i en utbrytning i fjol; kommer som bäst bli åtta i totalen i år.

Nja, jag ser det mer positivt. Varken Rutsch eller Vermeersch har någonsin brutit ett grand tour (av alla de kört). Van Aert blir säkert hjälpreda, men hinner samla ihop 2000 poäng innan dess. O’Connor, på efterkälken nu men kommer upp i minst tusen poäng vad det lider. Sen var ju faktiskt Vermeersch jättebra på kullerstenarna under en dag ganska nyligen.
Citera
2022-07-03, 15:30
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Nja, jag ser det mer positivt. Varken Rutsch eller Vermeersch har någonsin brutit ett grand tour (av alla de kört). Van Aert blir säkert hjälpreda, men hinner samla ihop 2000 poäng innan dess. O’Connor, på efterkälken nu men kommer upp i minst tusen poäng vad det lider. Sen var ju faktiskt Vermeersch jättebra på kullerstenarna under en dag ganska nyligen.
Äsch, ville dra igång lite trash-talk bara.
Citera
2022-07-03, 15:53
Medlem
Citat:

blir å lira Vermeersch topp 3 eller vinnare på den etappen så har jag något att trösta mig åt om han gör det bra
Citera
2022-07-06, 20:00
Medlem
rainbowias avatar
Underbar etapp idag!

Med tillförsikt så går det ganska bra ändå. Antagligen kunde det gått än bättre om WvA ej bogserat fram Vingelgård och co då såväl JP, Kung, Cattaneo och Caruso låg i klungan före. Dock så är det bra att Rogge tappade och ffa att Ben O´Connor är borta ur resonemanget. Ben kanske tar assistpoäng på Bob vart det lider?
Citera
2022-07-06, 20:11
Medlem
rainbowias avatar
Får Simmons KOM-poäng?
Citera
2022-07-06, 23:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Får Simmons KOM-poäng?

Nä, han har fått 10 poäng hittills. Samtliga ASS-poäng.
Etapp 2-5 = 2 poäng varje dag för att Trek legat 3:a i lagtävlingen
Etapp 2 = 2 poäng för att lagkamraten Mads P kom trea i spurten
Citera
2022-07-07, 09:06
Medlem
Citat:
Underbar etapp idag!

Med tillförsikt så går det ganska bra ändå. Antagligen kunde det gått än bättre om WvA ej bogserat fram Vingelgård och co då såväl JP, Kung, Cattaneo och Caruso låg i klungan före. Dock så är det bra att Rogge tappade och ffa att Ben O´Connor är borta ur resonemanget. Ben kanske tar assistpoäng på Bob vart det lider?

Ben O´Connor kanske gör som förra året då var han också en bit efter men fick sedan gå i en utbrytning.
Citera
2022-07-07, 09:12
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ben O´Connor kanske gör som förra året då var han också en bit efter men fick sedan gå i en utbrytning.

Möjligt. Tror dock iom att han har mer favoritstämpel på sig motståndarna har ögonen på honom.
Citera
2022-07-07, 09:17
Medlem
Citat:
Möjligt. Tror dock iom att han har mer favoritstämpel på sig motståndarna har ögonen på honom.

ja är nog så ändå. behövs nog ännu mera tapp i år
Citera
2022-07-08, 17:34
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
ja är nog så ändå. behövs nog ännu mera tapp i år

Har Ben tappat tillräckligt?

Vinge går lite väl bra, annars nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera