Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 18:17
Medlem
vittne-xs avatar
Fick höra av folk i Visby att Annie Lööf kom ner till mordplatsen, varvid SÄPO/civilpoliser schasade bort folk från platsen för att hon och 2 fotografer skulle få en "stämningsfull bild", vilket är den bild som nu Annie lagt ut på Twitter, ni kan skymta fotograf 2 vid hennes huvud.

https://imgur.com/a/3hBFFvP

Så en partiledare låter jaga bort folk, för att "hylla" ett offer, ger väl snarare samma bild av henne som hur våra medier har agerat. En bild av Annie med andra människor hade nog sålt in fan så mycket mer, istället solo och inte ens en blomma i näven.....
Citera
2022-07-07, 18:18
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hur kan man fortfarande i tråden få dådet till ett högerextremt dåd? Ni är ju helt otroliga. Är ni så röda?

Det är knappt ingen (om ens någon) i tråden som påstår att dådet är högerextremt, det är några av er till höger som tycks ha svårt med läsförståelsen.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok så det var inget politiskt motiverat våld bakom attacken. Tråkigt för vänstern när dom inte kunde skylla på NMR och på något verklighetsfrånvänt sätt försöka blanda in SD också. Nu visar det sig istället att detta precis som allt annat är ett dåd som sittande regering är ansvariga för.
Så det är regeringens fel att detta hände. Du bevisar ju med de orden att det är politiskt. HUR FAN KLAN DET VARA RIGERINMGENS fel att en nazze springer runt och knivar folk? Du pratar precis som en sektmedlem. Klart man ska skylla sitt eget misslyckade pundar liv på någon annan. Har inte savenskar något eget ansvar?
Citera
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Expressen sänder direkt från Almedalen. Kvinna knivhuggen. Man gripen.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-knivhuggen-under-almedalen/

Vem är det som är knivhuggen? Är det någon känd person inblandad?

Kompis med Lars Stjerjqvist, uppvuxen i Motala.
Citera
2022-07-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad som ses som mästerverk är ju en klart subjektiv fråga. Men om han hade droger i sig lär nog vetenskapen kunna utröna.

Ja, men ett mästerverk kan även vara objektivt dvs om du är duktig på vad du gör och oavsett vad. Och i hans fall var han enastående i sitt. Sen vad som händer honom från och med nu är helt irrelevant eftersom hans mästerverk är fullbordat. MVG med andra ord!
Citera
2022-07-07, 18:20
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Så kan det vara. Eller så har han bokat något sedan länge eller har kompisar som äger boende eller hyr tillsammans med.

Jag menar - Politikerveckan torde vara den sämsta tidpunkten att ta någon av daga om man har för avsikt att komma undan med det. Eller ens kunna genomföra det innan man har tre poliser i en hög ovanpå sig.
Därför menar jag att det är gjort i affekt och inte var planerat.
Tror nog vi kan utesluta polare, åker man på demonstrationer med mamma så har man nog inte mycket polare
Citera
2022-07-07, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Så det är regeringens fel att detta hände. Du bevisar ju med de orden att det är politiskt. HUR FAN KLAN DET VARA RIGERINMGENS fel att en nazze springer runt och knivar folk? Du pratar precis som en sektmedlem. Klart man ska skylla sitt eget misslyckade pundar liv på någon annan. Har inte savenskar något eget ansvar?

Det faktum att vi har pundare som springer runt på stan och knivhugger folk till höger och vänster är ett kapitalt misslyckande för dagens och tidigare regeringar (ja det stavas så). Du förstår att det inte alltid varit så va lilla vännen?
Citera
2022-07-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Åklagaren berättade nyss att mordet utfördes under drogpåverkan.

Åklagaren vill yrka på livstid, varför han säger att mästerverket gjordes under påverkan av droger. Men om försvaret är skickligt kan han dömas till ett fängelsestraff mellan 12-14 år och är ute efter 8-10år.
Senast redigerad av nepodsladen 2022-07-07 kl. 18:30.
Citera
2022-07-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Reporter i Rapport kl. 18:00 tycker att Polisen skulle haft koll på att han hade kniv på sig.

Oj! En kritisk kommentar mot polisen minsann.

Reportrar vet att Sverige har en misslyckad polismyndighet.
Citera
2022-07-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
En snabb okulär besiktning. Transor i hennes ålder är också förtjusta i retro dubbelnamn.
Min fråga är bara tänkt att eventuellt avfärda ett av många tänkbara motiv för GM.
Otroligt dumt. Hon är född tjej
Citera
2022-07-07, 18:30
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tråden handlar om kvinno mordet under Etablissemangets meningslösa A-vecka. Att något skulle hända var som skrivet i sten och ett mord till blev det. Och att det kan drabba nästan vem som helst borde bli en väckarklocka för Etablissemanget eller tänker ni nu bura in er med fler livvakter ute i skogen som andra gjort?

Nu drabbade detta mord tilltänkt offer som det verkar så det blir skevt att säga att det kunde drabbat "nästan vem som helst". Att det skedde under Almedalsveckan och drabbade en högt uppsatt företrädare för samhället kommer läggas till de försvårande omständigheterna, då det är att se som ett angrepp mot demokratin. Svenska folket är definitivt inte för att politiker och andra företrädare ska fjärma sig mer från folket. Vet inte riktigt vad du ville ha sagt med ditt inlägg men jag tycker du beskrev tydligt varför detta mord högst troligtvis kommer leda till ett minst 18årigt fängelsestraff om inte rättspsykiatrisk vård anses lämpligare. Det kommer oavsett dröja många, många år innan Theodor kan röra sig fritt ute på gatorna igen.
Citera
2022-07-07, 18:34
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
kanske var jag otydlig-eller du läste för snabbt-
jag skrev ..utifrån NMR uppfattning om att vissa mänskor är folketsfiende
så kan mördaren ha tolkat att den nu mördade kvinnan kunde ses som en folketsfiende..

Jag vet NMR värdegrund, och jag skrev klart o tydligt att mordet inte varit ett beställningsmord av NMR.

Men att hjärntvättad förvirrad hjärna kan tro, tänka och mörda
utifrån en ideologi och människosyn som beröättigar mördandet
om offret uppfattas som en folkets fiende.
Jag tror att det är mördarens förklaring, han såg henne som en fiende.

Hoppas folk förstår det du skriver då du har en bra poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in