Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Läste du verkligen länken ?
B.O har alltså gamla J-O anmälningar på sig också, att ingen ens kollat upp detta pekar allt mer på ointresse att söka verklig orsak och istället utnyttja ett psykfall för politiska agendor.
Källa:
(FB) Stalker i Djursholm
Det som också är intressant är att polisen påstår att han var påverkad av narkotika, polisen har väldigt dålig koll på psyk-medicinering och ren narkotika, och mixar man dessa prylar kan vad fan som helt hända....
Intressant, det borde ju gå att få fram dessa JO-anmälningar......
Psykmedicin utan recept brukar bli "narkotika/knark" i polisens ögon.......
Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Känns som en offentlig person som fått bära hundhuvet för psykiatrins misslyckande.
Nu var det ju hon som var högsta hönset för psykiatrin, i typ 20 år. Är det då inte hon som misslyckats (grovt) i sitt jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av
abbagron
Ja - Wieselgren fick verkligen vara slagpåsen för psykiatrin i Sverige. Det slår mig nu att det är en mycket utsatt situation. Att vara ansiktet utåt för psykiatrin måste skapa en hotbild från alla som känner sig djupt svikna.
Men hon ledde ju psykvården, hon skulle "förändra" psykvården, sedan år 2004.....
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
BOs namn har jag aldrig tidigare hört innan denna tragiska händelse i Visby men däremot känner jag väl till hennes efternamn.
Den berömda släkten Wieselgren har varit en liten maktdynasti i Sverige. Framför allt de äldre i släkten.
Peter Wieselgren (1800-1877) var en mycket känd präst, nykterhetskämpe m. m.
Sigurd Wieselgren (1843 - 1910) var politiker, generaldirektör för Kungliga Fångvårdsstyrelsen m. m.
Hildegard Wieselgren (1876 - 1944) var översättare. De översättningar jag har sett av henne är gjorda från engelskan.
Per Wieselgren (1900 - 1989) var lärare, författare, översättare och bibliofil. Översatte åtminstone från de estniska och tyska språken.
Detta är de mest kända personerna inom släkten Wieselgren.
Dessutom har vi Wieselgrensplatsen i Göteborg.
Jag tror hon är ingift i den släkten.....