Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men hon representerade en institution som MGM ogillade. Politiskt våld behöver ju inte riktas mot politiskt aktiva.
Precis. Men det är många här som inte vill se se det. Märkligt!
Citera
Medlem
boqpods avatar
🌹💐🌺🌷🌸
Kammaråklagare Petra Götell:
– ”Han har lämnat en förklaring till sitt handlande. Han har berättat varför han har gjort som han har gjort. Det är riktat mot psykiatrin.– Han har vidgått att det är på grund av hennes yrkesroll, fortsätter hon”.

—————————————
Tänka sig, jag hade rätt från allra första början. 👍🏻

Motivet var en lågoddsare,
men jag ombads dra åt helvete och krypa tillbaka under min sten av någon rabiat kvinna efter att ha uttryckt min teori kring vad som hade hänt. Det fanns absolut ingenting i min text som kunde uppröra. (Trodde jag). Nåväl, jag var rätt på det tillsammans med ett par andra.

Tråkig händelse naturligtvis, men han gjorde inte detta i sin ”roll som nazist”, utan som psykiskt sjuk och/eller i någon form av depression.
Senast redigerad av boqpod 2022-07-07 kl. 16:32.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
– Anledningen till att vi uttalar oss om NMR är att det framkommit spekulationer och uppgifter om det i media. Det är inget vi sett, vi har sett den psykiska ohälsan som motiv, Åklagare.
Jaha? Personen jag citerade skrev att GM inte har några kopplingar till NMR vilket inte stämmer. Finns tydliga kopplingar mellan GM och organisationen. Sen om själva gärningen inte är sanktionerad av Nordiska motståndsrörelsen är en annan sak.
Citera
2022-07-07, 16:30
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Däremot har åklagaren sagt att det var riktat mot psykiatrin. Kan det vara politiskt? Det vill jag mena, särskilt som att han har uttryckt sig mycket kritiskt till psykiatrin i Sverige, på en politisk sajt.

Ja, jag skulle nog hålla med. Mördar man en ledande företrädare för psykiatrin i Sverige därför att man missnöjd med den (vilket han mycket riktigt har gett uttryck för på politiska sajter), så får man nog ändå säga att det finns ett politiskt inslag i motivbilden. Däremot så är det väl mer tveksamt om man kan kalla dådet högerextremt bara därför att gärningsmannen har hängt i såna kretsar. Hade man tex kallat dådet vänsterextremt om en gärningsmannen hade hört hemma i det andra lägret? Jag tvivlar.

Dock så belyser väl händelsen att personer med radikala och extrema åsikter oavsett om det nu handlar om höger eller vänsterextremism eller för den delen extrema religiösa uppfattningar kan vara farliga och ta till våld av fler orsaker än de rent politiska.
Senast redigerad av fernebo 2022-07-07 kl. 16:41.
Citera
2022-07-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona
Jaha? Personen jag citerade skrev att GM inte har några kopplingar till NMR vilket inte stämmer. Finns tydliga kopplingar mellan GM och organisationen. Sen om själva gärningen inte är sanktionerad av Nordiska motståndsrörelsen är en annan sak.

Han har kopplingar till AFS också, precis som Peter Mangs var vänsterpartist, som att Federley var centerpartist, Jennie Olsson var socialdemokrat osv. Om det inte finns något politiskt motiv så är det helt ovidkommande vilket parti som han känner sympati för.
Citera
2022-07-07, 16:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Läste du verkligen länken ?
B.O har alltså gamla J-O anmälningar på sig också, att ingen ens kollat upp detta pekar allt mer på ointresse att söka verklig orsak och istället utnyttja ett psykfall för politiska agendor.
Källa: (FB) Stalker i Djursholm

Det som också är intressant är att polisen påstår att han var påverkad av narkotika, polisen har väldigt dålig koll på psyk-medicinering och ren narkotika, och mixar man dessa prylar kan vad fan som helt hända....

Intressant, det borde ju gå att få fram dessa JO-anmälningar......

Psykmedicin utan recept brukar bli "narkotika/knark" i polisens ögon.......

Citat:
Känns som en offentlig person som fått bära hundhuvet för psykiatrins misslyckande.

Nu var det ju hon som var högsta hönset för psykiatrin, i typ 20 år. Är det då inte hon som misslyckats (grovt) i sitt jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Ja - Wieselgren fick verkligen vara slagpåsen för psykiatrin i Sverige. Det slår mig nu att det är en mycket utsatt situation. Att vara ansiktet utåt för psykiatrin måste skapa en hotbild från alla som känner sig djupt svikna.

Men hon ledde ju psykvården, hon skulle "förändra" psykvården, sedan år 2004.....

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
BOs namn har jag aldrig tidigare hört innan denna tragiska händelse i Visby men däremot känner jag väl till hennes efternamn.

Den berömda släkten Wieselgren har varit en liten maktdynasti i Sverige. Framför allt de äldre i släkten.

Peter Wieselgren (1800-1877) var en mycket känd präst, nykterhetskämpe m. m.

Sigurd Wieselgren (1843 - 1910) var politiker, generaldirektör för Kungliga Fångvårdsstyrelsen m. m.

Hildegard Wieselgren (1876 - 1944) var översättare. De översättningar jag har sett av henne är gjorda från engelskan.

Per Wieselgren (1900 - 1989) var lärare, författare, översättare och bibliofil. Översatte åtminstone från de estniska och tyska språken.

Detta är de mest kända personerna inom släkten Wieselgren.

Dessutom har vi Wieselgrensplatsen i Göteborg.

Jag tror hon är ingift i den släkten.....
Citera
2022-07-07, 16:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite bilder.

Kolla själv och dra egna slutsatser.

Mord i Visby.
https://imgur.com/a/8fV2jju
Citera
2022-07-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Han var ingen ideologisk nazist, bara trött på massinvandringen.
Vem vet vad han råkat ut för i sitt liv, och lik Breivik tröttnade han till slut, eftersom Sverige bara blir värre.
Han beslöt sig för att hämnas på eliten som förstört Sverige och dom fanns i Almedalen.
Så går det när man tvingar på ett folk massinvandring, till slut kokar det över.
vilket shitsnack.varför attackera henne som gjort så mycket för psykiatrin?hon var ingen elit.eliten var i närheten.är man trött på invandringen så får man agera rätt och rösta på de partier som vill göra något åt problemet.Genom att mörda en person som har kämpat så hårt för att hjälpa psykiskt sjuka så skadar man sitt eget folk.
Citera
2022-07-07, 16:34
Medlem
Citat:
Han har kopplingar till AFS också, precis som Peter Mangs var vänsterpartist, som att Federley var centerpartist, Jennie Olsson var socialdemokrat osv. Om det inte finns något politiskt motiv så är det helt ovidkommande vilket parti som han känner sympati för.
Publicerade Vänsterpartiet Peter Mangs konspirationsteorier på deras hemsida också?
Citera
2022-07-07, 16:35
Medlem
Om hon är ansvarig för den dåliga psykiatrin som vi har i Sverige har jag ingen åsikt om hennes död. Hon har flera tusen liv ”på sina händer” med en så misslyckad psykiatri som vi har i Sverige.
Den som behöver hjälp hamnar mellan stolar eller blir schackpjäser.. sorgligt hur många liv som tagits ifrån oss som skulle kunna räddats med rätt insatser.
Svårt att tro att hon står för hela kaoset på egen hand dock. Att mörda henne hjälper ingen. Dumma idiot nmr terrorister
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingift i släkten Wieselgren

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressant, det borde ju gå att få fram dessa JO-anmälningar......

Psykmedicin utan recept brukar bli "narkotika/knark" i polisens ögon.......

Nu var det ju hon som var högsta hönset för psykiatrin, i typ 20 år. Är det då inte hon som misslyckats (grovt) i sitt jobb?

Men hon ledde ju psykvården, hon skulle "förändra" psykvården, sedan år 2004.....

Jag tror hon är ingift i den släkten.....

Javisst lär hon vara hon i släkten Wieselgren.

Ville bara visa att den här släkten är en historiskt mycket känd släkt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-07-07 kl. 16:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona

GM har skrivit insändarartiklar i Nordfront, deltagit som utomstående deltagare vid NMR demonstrationer vilka enligt de själva var öppna för andra samt att NMR förnekar BÅDE aktivt medlemskap såväl som stödmedlemskap. Nu kan man ju inte lita på att NMR talar sanning, MEN å andra sidan kan jag inte lita heller på att Expo talar sanning om att han är/har varit medlem.

Således hans koppling till NMR ligger flera år bakåt i tiden, och av en begränsad karaktär. Hans egna intresse för partier har skiftat till Afs 2018 och för tillfället vet vi inte vad eller vilka han stödjer även om hans åsikter säkert ligger i samma riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in