Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Är ju inte säkert, hon kan ju lika gärna haft ett sommarhus på Gotland.
Ja kanske det. Regionpampar etc tenderar att ha det.
Undrar hur ofta GM var på Gotland, vilken ”anknytning” han har? Som någon tog upp, att åka till Visby under Almedalsveckan är inte gratis, avs boende etc.
Han borde känna folk i Visby med omnejd. Eller kanske sov i nån av Gravarna runt Muren?
Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
ok. dåren är väl smålänning så det är osannolikt att hon har haft klinisk kontakt med honom.
Det är nog osannolikt. Men skall kanske inte helt uteslutas ändå. Kanske har han levt i en flackande tillvaro. Bara varit skriven på en adress på papperet?
Ang BOs sommarjobb, från Läkartidningen aug 2020:
”Även om Ing-Marie Wieselgren har varit byråkrat i femton år är det läkarrollen som ligger henne närmast hjärtat. I sommar har hon som vanligt arbetat ett par veckor inom psykiatrin i Region Uppsala.
– Jag vill hålla mig uppdaterad och känna att jag fortfarande kan och inte blir rädd för att vara vanlig doktor. Annars är det lätt att snabbt bli byråkratiserad, säger hon.
Sommarjobbet gör det lättare för henne att identifiera sig med de problem patienter och deras närstående brottas med.
– Att se hur personer med allvarliga psykiska sjukdomar sliter med sitt liv ger mig kraft och motivation att hålla på med det jag gör.”
Men hon kan ju också ha jobbat på lite olika platser också.