Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Varför skriver vi inte att det är mansvåld när gängen skjuter varandra i så fall? Tänk på den frågan, antagligen kommer det att brinna i skallen på dig eftersom det är inkonsekvent tänkande från dig. Bara för att offret är en kvinna är det inte kvinnovåld. För den delen säger jag inte att det är ett avskyvärt dåd, men kalla det för vad det är.

Vidrig kvinnosyn du har!! Kvinnor kan också vara med i gängskjutningarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tycker att kammaråklagaren var lite svävande på presskonferensen. Hon fick just frågan om han misstänks gjort på grund av missnöje med vården, och hon svarade ungefär ”Nja kanske inte riktigt så, men psykisk ohälsa och missnöje med psykiatrin”. Jag tolkar det som att det inte primärt var hans egen vård (har han ens vårdats inom psykiatrin?) han var missnöjd med, utan psykiatrin i stort.

I Aktuellt fokus pekas AFS-anhängare ut som knivmördare.
Citera
Medlem
Haha på direkten när det konstaterades att var psykisk ohälsa och inte NMR så tog de bort artikeln som huvudnyhet och kastade ner den långt ner på sidan. Typiskt aftonbladet.
Citera
2022-07-07, 14:03
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Skulle inte förvåna mig om idén om att mörda denna försvarslösa kvinna grott i nazistkollektivet i Ljungbyholm tillsammans med både morsan, morsans kille och mormorn. Visar hur störda vardagsnazister är som faktiskt agerar på sina lågkapabla impulser. Undrar om GM manipulerats/uppmuntrats till dådet, som en syndabock, för ingen kan uppriktigt ha räknat med att han skulle komma undan. Att resten av familjen har öppna profiler på sociala medier får åtminstone mig att tro att GM agerade i ensam galenskap, för så puckade kan de väl inte vara att inte sopa igen spår för allmänheten att söka upp dem.
Citera
2022-07-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Är ju inte säkert, hon kan ju lika gärna haft ett sommarhus på Gotland.

Ja kanske det. Regionpampar etc tenderar att ha det.

Undrar hur ofta GM var på Gotland, vilken ”anknytning” han har? Som någon tog upp, att åka till Visby under Almedalsveckan är inte gratis, avs boende etc.
Han borde känna folk i Visby med omnejd. Eller kanske sov i nån av Gravarna runt Muren?

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ok. dåren är väl smålänning så det är osannolikt att hon har haft klinisk kontakt med honom.

Det är nog osannolikt. Men skall kanske inte helt uteslutas ändå. Kanske har han levt i en flackande tillvaro. Bara varit skriven på en adress på papperet?

Ang BOs sommarjobb, från Läkartidningen aug 2020:

”Även om Ing-Marie Wieselgren har varit byråkrat i femton år är det läkarrollen som ligger henne närmast hjärtat. I sommar har hon som vanligt arbetat ett par veckor inom psykiatrin i Region Uppsala.

– Jag vill hålla mig uppdaterad och känna att jag fortfarande kan och inte blir rädd för att vara vanlig doktor. Annars är det lätt att snabbt bli byråkratiserad, säger hon.

Sommarjobbet gör det lättare för henne att identifiera sig med de problem patienter och deras närstående brottas med.

– Att se hur personer med allvarliga psykiska sjukdomar sliter med sitt liv ger mig kraft och motivation att hålla på med det jag gör.”

Men hon kan ju också ha jobbat på lite olika platser också.
Citera
2022-07-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Men snälla du, ställ undan din bag in box och nyktra till innan du skriver nästa inlägg. Han har erkänt att det handlar om hennes yrkesroll. Tror knappast att Ryssland utbildar yrkesmördare för att mörda en som utreder psykiatrin i landet

Ok, om du bemödar dig med ett tanke skutt utanför din gråa box, så befinner vi oss i det svåraste säkerhets läget sen WWII.
Hyser inga tvivel om att Ryssland utbildar yrkes mördare, det kan anses som bevisat i England bla.
Och mördarens ord är dagens sanning menar du?
Citera
2022-07-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Skulle inte förvåna mig om idén om att mörda denna försvarslösa kvinna grott i nazistkollektivet i Ljungbyholm tillsammans med både morsan, morsans kille och mormorn. Visar hur störda vardagsnazister är som faktiskt agerar på sina lågkapabla impulser. Undrar om GM manipulerats/uppmuntrats till dådet, som en syndabock, för ingen kan uppriktigt ha räknat med att han skulle komma undan. Att resten av familjen har öppna profiler på sociala medier får åtminstone mig att tro att GM agerade i ensam galenskap, för så puckade kan de väl inte vara att inte sopa igen spår för allmänheten att söka upp dem.

Ja jävlar här flödar konspirationsteorierna. Du har en sjuk hjärna, "citysilverpsykopat"
Citera
2022-07-07, 14:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast är väl helt omöjligt? åklagaren sa ju precis att inte finns någon koppling mellan mordet och NMR. Fakta är knappast på vänsterns sida i det här fallet.

Det är väl helt klart att dådet inte utfördes på uppdrag av NMR. Särskilt som det inte finns några spår av koppling till NMR sedan 2018 - tvärtom skrev han ju att han skulle rösta på AfS.

Presskonferensen bjöd inte på något nytt vad gäller motivet.
Citera
2022-07-07, 14:07
Medlem
Han passade ju in i NMR i alla fall. Psykiskt sjuk, pundare och narkotikapåverkad, våldsam och som dessutom ger sig på oskyldiga offer som är snudd på försvarslösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Helt korrekt. Det är många svenskar som i allmänhet inte får den vård de ska ha på grund av massinvandringen vilket leder till stora kostnader och överbelastning av all vård i Sverige. Att politikerna genomfört kvotsystem där vissa etniska grupper är mer privilegierade och får bättre och snabbare vård än svenskar gör inte saken bättre.

Ja. jag har känt folk som har dött av det. De har nekats insläpp på psykakuten och sedan gick de raka vägen hem och tog livet av sig.
Någons son, någons dotter.
Citera
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Så medierna gör en nazistisk terrorist till en Stackars man som blivit offer för psykiatrin.

Nej, det är åklagare och polis som inte ser någon koppling mellan hans nazistiska sympatier och dådet.
Citera
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
I Aktuellt fokus pekas AFS-anhängare ut som knivmördare.

NMR säger JUS:
https://twitter.com/JudiskaUngdom

Judiska Ungdomsförbundet i Sverige (JUS)
@JudiskaUngdom
·
14h
Den otäcka utvecklingen..det är dags att terrorstämpla NMR och förbjuda dom från att närvara på Almedalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in