2022-07-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad vet vi om motivet?

Vänstermedian utmålar killen som nazist. Varför skulle en nazist mörda en okänd kvinna mitt på ljusa dagen som ingen har hört talas om, i en stad som kryllar av poliser och säpopoliser.
Varför vill man lägga 20 år i sitt liv på detta.

Ska man investera 20 år i fängelset så ska det vara värt det, något som alla tjänar på. Nazister är politiska och då borde målet vara kända politiker eller andra Sverigefientliga människor i tron att man kan stoppa en farlig utveckling.

Det känns rätt säkert i vad vi vet nu att det inte är personens roll som nazist som han gjorde attacken.
Kvinnan är hög chef för psykvården i Sverige så det känns som det borde vara rimligare, han kanske beskyller henne för att han eller någon han känner inte fått den hjälp dom behöver.
När han såg henne så tappade han fattningen helt, det här kan ju knappast varit planerat mord.
Passar dock dåligt i propagandasyfte. Varför ställa ansvariga politiker till svars för nedmonteringen av svensk psykvård när man kan basunera ut krigsrubriker mot "högerextremism"?
Citera
2022-07-07, 13:39
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Hon var nog ytterst ansvarig för att driva den vidare i kommuner och landsting, hon har ju sysslat med den sedan typ år 2004......
Reformen drevs igenom 1995
Citera
2022-07-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Polisens presskonferens, GM led av psykisk ohälsa, var narkotikapåverkad och kvinnan var målet för attacken.
Han hade kopplingar till NMR, men det är inget fokus för utredningen.

NMR är alltså inget fokus för utredningen. Då fick man rätt då.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag vet i ärlighetens namn inte vad du vimsar om. Du ställde frågan om varför just Almedalen och jag påpekade att han varit där tidigare, varför det knappast var så förvånande att han var där igen. Tror inte riktigt att jag kommer att få några "ryggdunkar" för det.
Det bevisar ju att han var intresserad av politik. Hade varit lättare att hitta henne på annat ställe. Fram för allt åkte han dit med kniv. Du var tvungen att påpeka att ANDRA tycker/tror som du som du. Klarar du inte av att ha en egen åsikt utan att andra tycker som du. Ha ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han var drogad vid dådet. För att klara av det?

Drogade han för att kunna mörda eller mördade han för att han drogade?
Citera
2022-07-07, 13:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Uppenbarligen så jobbade Ing-Marie Wieselgren på sommaren med patienter för att "få känna sig som en riktig doktor". Så hon kan mycket väl ha haft kontakt med GM under denna tid.

i vilken region?
Citera
2022-07-07, 13:41
Medlem
okok1s avatar
Lät inte så övertygande...
Citat:
"Det kan bero på hennes offentliga profil och långvariga engagemang i frågor om psykiatrin i Sverige."

Kanske har svårt att förklara sig?
Citera
2022-07-07, 13:42
Bannlyst
Han var missnöjd med psykiatrin i Sverige och därför mördade han den ansvarige för psykiatrin säger åklagaren.
Citera
2022-07-07, 13:43
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du kan inte mena allvar? Typ 95% av forumet hade helt åt helvete fel om sina teorier.

Jag erkänner gärna min felaktiga teori. Trodde mer på kaosbabbe som gått bananas på feminist eller extremhögerperson.

Frågon nu är om massmedia kommer erkänna att de hade fel om att det är ett "nazistdåd". Presskonferensen nu är tydliga, de ser ingen koppling för dådet till NMR.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Ja, det kan det men här finns en skiljelinje.

Om motivet för mordet var en aktion mot hela samhällsinstitutionen psykisk vård, i den mening att hela vården är värdelös och ansvariga ska straffas och felaktigheterna komma upp till ytan är den politisk.

Är det snarare en ansvarig som ska straffas för att GM eller en nära anhörig inte fått den vård GM anser de ha rätt till skulle jag inte anse den vara politisk.

Ja vi är eniga. Och i det här fallet lutar jag åt det förstnämnda alternativet.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det bevisar ju att han var intresserad av politik. Hade varit lättare att hitta henne på annat ställe. Fram för allt åkte han dit med kniv. Du var tvungen att påpeka att ANDRA tycker/tror som du som du. Klarar du inte av att ha en egen åsikt utan att andra tycker som du. Ha ha.

Ja, att han var intresserad av politik är det väl ingen som bestridit så jag förstår fortfarande inte vad du vimsar om. Att han var intresserad av politik betyder fortfarande inte att motivet var politiskt.

Att andra delar min åsikt handlade för övrigt om ett helt annat inlägg som jag citerade.
Citera
2022-07-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Han var missnöjd med psykiatrin i Sverige och därför mördade han den ansvarige för psykiatrin säger åklagaren.

Det kunde vilken idiot som helst räkna ut att det skulle vara motivet. Var bara vänsterslöddrena härinne som inte förstod bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in