2022-07-07, 13:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Släkten Wieselgren en liten maktdynasti.

BOs namn har jag aldrig tidigare hört innan denna tragiska händelse i Visby men däremot känner jag väl till hennes efternamn.

Den berömda släkten Wieselgren har varit en liten maktdynasti i Sverige. Framför allt de äldre i släkten.

Peter Wieselgren (1800-1877) var en mycket känd präst, nykterhetskämpe m. m.

Sigurd Wieselgren (1843 - 1910) var politiker, generaldirektör för Kungliga Fångvårdsstyrelsen m. m.

Hildegard Wieselgren (1876 - 1944) var översättare. De översättningar jag har sett av henne är gjorda från engelskan.

Per Wieselgren (1900 - 1989) var lärare, författare, översättare och bibliofil. Översatte åtminstone från de estniska och tyska språken.

Detta är de mest kända personerna inom släkten Wieselgren.

Dessutom har vi Wieselgrensplatsen i Göteborg.
Citera
2022-07-07, 13:29
Medlem
Åklagarens pressmeddelande

Åklagarens pressmeddelande:

En 33-årig man anhållen misstänkt för mord i Visby
Publicerad: 2022-07-06 20:09:33

På onsdagens eftermiddag blev en kvinna angripen med kniv i centrala Visby och så svårt skadad att hon avled av sina skador. Åklagaren har nu anhållit en 33-årig man på sannolika skäl misstänkt för mord.
Mannen greps på platsen misstänkt för försök till mord. Han anhölls kl. 17.35 på sannolika skäl misstänkt för mord, efter att kvinnan avlidit.

– Knivdådet inträffade utomhus på Donners plats i centrala Visby där många människor är nu under Almedalsveckan. Det finns därför gott om vittnen som polisen kommer att höra. Platsen är avspärrad för en teknisk undersökning. Polisen grep mannen direkt när de kom till brottsplatsen, säger förundersökningsledare, kammaråklagare Petra Götell.

Senast på lördag den 9 juli kl. 12 måste åklagaren fatta beslut om att begära mannen häktad eller släppa honom på fri fot.

Målnummer i Gotlands tingsrätt: B 808-22.

Åklagaren har inte möjlighet att vara tillgänglig för media i nuläget. När ny information finns kommer den att lämnas i pressmeddelande.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/juli/en-33-arig-man-anhallen-misstankt-for-mord-i-visby/
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Du glömde muslimen som dödade bögar i Norge.

Ja islamister och nazister är ju samma sak men burkar inte kopplas ihop. Men förlåt om jag klämde din tå och glömde muslimen som dödade bögarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Dom är blonda svenskar och då kan dom inte terrorklassas. Välkommen till Sverige!

Inhemsk terrorism, det är NMR och den här sympatisör mördaren har sett till att många röster kommer höjas för ett förbud mot NMR och kan Finland terrorklassa dem så kan Sverige!
Citera
2022-07-07, 13:30
Medlem
Senast på lördag den 9 juli kl. 12 måste åklagaren fatta beslut om att begära mannen häktad eller släppa honom på fri fot.

Målnummer i Gotlands tingsrätt: B 808-22.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/juli/en-33-arig-man-anhallen-misstankt-for-mord-i-visby/#:~:text=Senast%20p%C3%A5%20l%C3%B6rdag,B%20808%2D 22.
Citera
2022-07-07, 13:30
Medlem
okok1s avatar
Bra ljud SVT har...
Citera
2022-07-07, 13:31
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kan ju vara hans mamma som blivit dåligt behandlad av paykiatrin också, eller pappan.

Hur som helst lär det bli sinnesundersökning.
Han lider själv av psykisk ohälsa. Troligen schizofreni
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Varför skulle en nazist vilja ha ihjäl miljoner människor?

Ja du kanske borde lära dig analysera lite mer än "nazis are evil, they kill people". Men det kanske är för jobbigt för dig?
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2022-07-07 kl. 13:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag är inne på samma spår.

I Frankrike så skedde det flertalet false-flag attacker innan valet. Det var också ostraffade personer som på olika sätt kunde kopplas till "högerextrema"

Globalisterna har nog många sleeper cells som står redo inför viktiga val.

Helvete vad fel du hade, gubbe lilla.
Citera
Medlem
Vad vet vi om motivet?

Vänstermedian utmålar killen som nazist. Varför skulle en nazist mörda en okänd kvinna mitt på ljusa dagen som ingen har hört talas om, i en stad som kryllar av poliser och säpopoliser.
Varför vill man lägga 20 år i sitt liv på detta.

Ska man investera 20 år i fängelset så ska det vara värt det, något som alla tjänar på. Nazister är politiska och då borde målet vara kända politiker eller andra Sverigefientliga människor i tron att man kan stoppa en farlig utveckling.

Det känns rätt säkert i vad vi vet nu att det inte är personens roll som nazist som han gjorde attacken.
Kvinnan är hög chef för psykvården i Sverige så det känns som det borde vara rimligare, han kanske beskyller henne för att han eller någon han känner inte fått den hjälp dom behöver.
När han såg henne så tappade han fattningen helt, det här kan ju knappast varit planerat mord.
Citera
2022-07-07, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja islamister och nazister är ju samma sak men burkar inte kopplas ihop. Men förlåt om jag klämde din tå och glömde muslimen som dödade bögarna

Du missade ett par tusen muslimska dåd. Drivna av en religiös politisk ideologi.
Citera
2022-07-07, 13:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Varifrån kommer den uppgiften egentligen?

Tror det var någon i familjen som angav att han var född i Spanien eller nåt sånt, men minns inte så noga. Kan varit någon annan släkting, eller så minns jag helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in