Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 10:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Hon kan ju vara där i egenskap av privatperson.

Om man nu är inne på att BO skulle förväxlats med Maud Olofsson så spelar det väl ingen roll var MO befann sig.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Ingen tvekan om att det är NMR-medlemmen och tidigare SD-sympatisören Theodor Engström på klippet. Och även hans nazistiska mamma syns. Livstid väntar bakom lås och bom för att skydda människor från hans extremism.
https://youtu.be/OeQdfpeeJIk

Sluta sprida falsarier. Det är inte alls samma person.
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality-Tankom
MGM är en ideologiskt övertygad nazist och förintelseförnekare med koppling till NMR. En högerextrem med en bisarr verklighetsuppfattning. En person som uppenbart är känd av säkerhetspolisen. Att han befinner sig beväpnad på Donners plats i Visby vid den aktuella tidpunkten och mördar en relativt känd samhällsföreträdare är med största sannolikhet på något sätt ideologiskt motiverat. Detta sagt oavsett om det är planerat eller utöst av en särskild händelse riktat mot just BO.
Han mördande ingen medan han var nazist. 2018 blev han socialdemokrat och fem år senare mördar han.
Citera
2022-07-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Man har redan börjat pumpa nazze-spåret. överallt tar man upp att han var medlem av NMR, inte att han skulle vara psyksjuk som förmodligen är det troligaste.

Som jag skrev till någon annan är det bättre med ett offer av låg profil än en partiledare för det skulle inte glömmas bort efter valet. Inte svårt få en psyksjuk att ge sig på en ansvarig inom statens psykiatriska vård.
Du är medveten om att SKR inte är en statlig myndighet?

Och inte heller var hon kopplad till Rättspsykiatrin.
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Därför hon har pratat positivt om invandring och vurmar för ensamkommande barn

Frågar igen.

Finns det något belägg för att Wieselgren är någon form av vurmare av mångkultur och därför en politisk måltavla?

Om någon har någon källa på det vore det intressant.

Allt jag sett än så länge ser det bara ut som BO är verksam inom vård och psykiatri. Inte på något sätt en obvious target för extremhögern.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Hon har varit nationell psykiatrisamordnare. Hon kan mycket väl ha deltagit i ett seminarium som har sänts på Kunskapskanalen eller andra medier som når väldigt många.
Hon verkar ju varit rikskändis i den ankdammen, är man intresserad av prykvården så vet man garanterat vem det är. Är man inte det så är det bara en annan tant som går förbi en på gatan
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Hon har varit nationell psykiatrisamordnare. Hon kan mycket väl ha deltagit i ett seminarium som har sänts på Kunskapskanalen eller andra medier som når väldigt många.
Och en NMR-ansluten sitter som klistrad vid kunskapskanalen kollar på något han hatar?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Ingen tvekan om att det är NMR-medlemmen och tidigare SD-sympatisören Theodor Engström på klippet. Och även hans nazistiska mamma syns.
Livstid väntar bakom lås och bom för att skydda människor från hans extremism.
https://youtu.be/OeQdfpeeJIk

Det är fortfarande inte TE.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Efter 2018 verkar han inte varit aktiv politiskt/aktivistiskt, man kan undra vad han pysslat med dessa 3-4 år, sjukskriven? Han blev inte "upptagen" i NMR, han har knappast gjort yrkes-karriär, studier kanske han försökt sig på... Reste han ensam till Visby kan även det vittna om något, eller så åkte han hit för att hälsa på någon gammal släkting? Kniven kommer någonstans ifrån, medhavd, köpt på plats eller tagen...
Citera
2022-07-07, 10:40
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Och en NMR-ansluten sitter som klistrad vid kunskapskanalen kollar på något han hatar?

Ja, nazister kollar väldigt ofta på saker de hatar. En stor del av sin vakna tid faktiskt.
Citera
2022-07-07, 10:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Således inget bevis för att det inte är samma person. Men jag tycker att gärningsmannen har större näsa än han i videon så det stämmer nog att det inte är han.

Nej, bevis är det väl inte men jag känner lite att bevisbördan ligger hos de som påstår att det skulle vara samma person och inte de som betvivlar det. Sedan får man väl tro att Leman ljuger om man vill men då får man nog förkasta hans trovärdighet i övrigt också.

Jag håller med om att det finns vissa likheter mellan mannen på klippet och GM men jag kan inte säga att de skulle vara så lika varandra att det handlar om samma person.
Citera
2022-07-07, 10:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Frågar igen.

Finns det något belägg för att Wieselgren är någon form av vurmare av mångkultur och därför en politisk måltavla?

Om någon har någon källa på det vore det intressant.

Allt jag sett än så länge ser det bara ut som BO är verksam inom vård och psykiatri. Inte på något sätt en obvious target för extremhögern.
Vurmare tror jag inte, men vill man behålla sitt uppdrag som samordnare inom SKR så är man nog allmänt försiktig, åt båda hållen, men det har ju varit minst sagt inne att prata gott om mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in