2022-07-07, 01:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Yes, så är det. På andra sidan mynten så är också frågan om man ens idkat starta denna mördare- och pedofil-operation om kärnvapen ens funnits. Det är det enda denna kliniska pissnation har att komma med militärt på den globala scenen. Särskilt i dessa dagar då myten om "världens näst mest potenta armé" visat sig vara en tattar-cirkus.

Jag är en av dem som svalde Kremls propaganda före denna invasion fullt ut på denna punkt. Varit den som på frågan kunde argumentera (väl) om <input all dekadent med Ryssland utifrån en global kontext> men samtidigt betonade hur krut och stål i slutet av dagen är det som talar, en aspekt som jag utifrån min uppfattning om en övermilitariserad nation som Ryssland betraktade som världsledande inom. Tji fick jag. Helvete vilka sopor.

Men Ryssland slösar också enorma summor på kärnvapen, strategiskt bombflyg, rymdprogram, atomubåtar etc. Utan dessa ambitioner så hade de kanske haft mat och vinterkläder till sina soldater.
Citera
2022-07-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina spränger ryssarnas ammunitionsdepåer en efter en, med hjälp av HIMARS:

Även om avstånden är långa, så träffar HIMARS precis där den ska:

Ytterligare 4 amerikanska HIMARS-system är på gång:
Vilken tur att dom får fyra nya då två av de föregående nyligen blivit förstörda.
Citera
2022-07-07, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja ryssarna är teknologiskt efterblivna. Jag tror de egentligen är kvar på Sovjet-tiden teknologiskt.

Ryssarna har iofs hyper-sonic missiler.
Det har NATO ännu inte lyckats utveckla av någon anledning.
Citera
2022-07-07, 02:12
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ja ryssarna är teknologiskt efterblivna. Jag tror de egentligen är kvar på Sovjet-tiden teknologiskt.

Ofc they are. Det går inte bra för Ryssland. Långt ifrån seger. Sen har Putin mage att hota Finland och Sverige.

Finnarna skulle kn*** alla ryssar i röven.
Citera
2022-07-07, 02:25
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vilken tur att dom får fyra nya då två av de föregående nyligen blivit förstörda.
Redan avslöjat som fake news.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-07-06-22/h_505da8392840cf605ce5ffe5ed54d3a5
https://ukranews.com/en/news/867238-russian-propaganda-launches-fakes-about-destruction-of-himars-in-ukraine
Citera
2022-07-07, 03:01
Medlem
Citat:
Ja det finns mycket synism från USAs sida men det är ändå för ett långsiktigt gott syfte, ett svagt Ryssland spar många liv i alla deras grannländer. Men det finns också en annan orsak och det är att de inte löst frågan hur de skall hantera Rysslands kärnvapen. Vore det inte för dem så skulle de kunnat krossa ryska armén snabbt och hårt.
Ryssland (eller Sovjet, som det hette då) sparkade ner Finland på knä två gånger om, 1940 och 1944 - jag tillåter mig låna ditt eget sätt att uttrycka dig - båda gångerna i ärlig kamp, men undvek sedan ändå att genomföra en fullskalig invasion, eftersom det man ville uppnå var fredliga relationer med grannlandet Finland och en bra gräns, inte ständigt upprepade nya krig.

Kiev befinner sig mentalt ungefär där Finland var i början av 1930-talet, med utbredd revanschism och en massa uppumpat förakt för ryssar.
Citera
2022-07-07, 04:35
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ironiskt nog så är hennes hemland inte ryssfientligt.
Tills Bolzanaro för covid 19 för femtielfte gången och dör.
Citera
2022-07-07, 04:38
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har inte ens läst mitt inlägg. Jag skrev att tilbakadragandet var strategiskt till sin natur, och ett sätt att faktiskt underlätta för Ukrainas spannmålstransporter så att världen slipper svälta.
Det är era och kinesernas klientländer som är beroende av ukrainskt och ryskt spannmål.
Citera
2022-07-07, 05:53
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Men Ryssland slösar också enorma summor på kärnvapen, strategiskt bombflyg, rymdprogram, atomubåtar etc. Utan dessa ambitioner så hade de kanske haft mat och vinterkläder till sina soldater.

Nja... Det mesta av kapitalet hamnar väl i kleptokraternas fickor. ryZZland är ju en kleptokratisk fasciststat o därför tillverkas inte lika mycket vapen som under Sovjetunionen.

Att stjäla allt som går att stjäla är ryZZens kultur idag. Från orcherna som mördar i Ukraina till högsta hönsen i Kreml.
Citera
2022-07-07, 06:05
Medlem
Daniel501s avatar
Ångmaskinen fortsätter framåt;

https://t.me/DonbassDevushka/13662

Russian forces liberate 20% of Kharkov province in eastern Ukraine.

Vitaly Ganchev, head of the Civil Military Administration of the Kharkov region in northeastern Ukraine, announced the liberation of Russian forces about 20% of the territory of the province, from Kyiv forces and mercenaries.

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7054

◾Ukrainian citizens, who were never needed and will never be needed by their government, are simply used as cannon fodder; their blood loss is valued less than water spill. Andrey Nokolayevitch Gontcharenko , conscripted on 4th of April, laid down his arms and surrendered.

◾They threatened us with prison. At first we were sent to the village named Zasulye to monitor the transport movement. We were given Kalashnikov and RPG-7. We also had access to Browning machine guns. Most of us were a part of the building battalion, they were sending us to the frontline like cannon fodder: March forward, get on the ground. We ended up in Uda village situated in Kharkov region. We hid in an underground pantry. Then a grenade was thrown in. We surrendered without a fight.
Citera
2022-07-07, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är era och kinesernas klientländer som är beroende av ukrainskt och ryskt spannmål.

Jag vet inte om jag håller med ditt påstående.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61583492

https://oec.world/en/profile/bilateral-product/wheat/reporter/rus?redirect=true

Några kan anses vara klienter men inte många.

PS Fyllot du svarade har fel
Citera
2022-07-07, 06:16
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nja... Det mesta av kapitalet hamnar väl i kleptokraternas fickor. ryZZland är ju en kleptokratisk fasciststat o därför tillverkas inte lika mycket vapen som under Sovjetunionen.

Att stjäla allt som går att stjäla är ryZZens kultur idag. Från orcherna som mördar i Ukraina till högsta hönsen i Kreml.

Jag kan bekräfta detta från säker källa. På NK i stockholm har de haft stora problem med ryssar som snattar och gör sig skyldiga till grov stöld. Om ryssar handlar för 50 euro så är det mycket vanligt att de har snattat för det tredubbla i fickor och väskor. Putinregimen har orsakat detta och vi ser tydligt hur de agerar i ukraina där det stjäls hej vilt i privatbostäder allt från smink till tvättmaskiner som skickas hem till ryssland från belarus.

På NK har svinnet sjunkit med nära nog 50 % sedan ryssarna upphört att komma som "kunder"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in