Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Här är en som länkar den.
https://twitter.com/Peakie/status/1544592654796718080/photo/1
Tyder väl på lite dåligt omdöme att lägga ut en SMS-konversation med dottern på Twitter. Men där har vi alltså förklaringen. Mamma Annika var tvungen att avbryta Almedalen och flyga hem igen för att se om sin dotter.
Kan ju kanske lätt bli så att man tappar lite omdöme och känner sig pressad att bevisa att man ställer in av andra skäl än bakfylla om man blivit falskt anklagad för att ha försökt ta sig in på en nattklubb med ett lådvin i näven och bara en sko på foten.
Sen att hon flyger är väl inte så jätte problematiskt, det blir lite löjligt om toppskiktet i samhället inte ska kunna utnyttja samma möjlighet att transportera sig som alla andra fortfarande kan.
Däremot undrar jag vad byggarna, som skulle komma under morgonen, som det smsades om, skulle göra och om det handlar om någon okynnesrenovering av ett redan fint och fungerande badrum/kök tex.
Jag har för mig att hon tidigare var inblandad i någon skandal där hon anlitat något företag för att fylla upp något jätte badkar med färskvatten.
Sånt där belastar ju miljön oerhört mycket mer än att använda en flygstol i ett flygplan som ändå trafikerar sträckan och den typen av onödig lyxkonsumtion är enklare att avstå från och ger bättre signalvärden kan jag tycka.