2022-07-06, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du har din uppfattning rätt eller fel vet jag inte, men dina antaganden har inget stöd i din länkade artikeln.
Däremot har du ifrågasatt de uppskattningar som reportern gjort i artikeln, inte mina utan de uppskattningar som finns nämda i artikeln. Vilket ger mig slutsatsen att antingen har du inte läst artikeln i sin helhet alternativt har du inte möjligheten att ta till dig innehållet.
Jag har mina slutsatser och jag har redovisat var de kommer ifrån, men de har igentligen ingen bäring på artikeln mer än att reportern medger att artikeln inte ger en bild av Rysslands samlade förluster.

Att du inte kan ta till dig fakta säger en hel del om dig som person och därav ger det mig slutledningen att det mesta av det du skriver här beror på att du missförstått den fakta som finns på bordet.
Alla får ha sina uppfattningar, men om man uppenbart sprider missledande slutsater ur publicerat matrial känner jag mig tvingad att påpeka detta.
Fortfarande förstår du inte ett smack. Deras undersökning ger inget som helst stöd för de excesser och överdrifter som förekommer i tråden över Rysslands förluster.

Däremot anser jag att den ger ett visst stöd för mina antagande även om de själva uppskattar den okända biten högre.

Det är liksom det vi diskuterar. Om du inte håller med får du väl resonera över varför deras undersökning stöder dina 20.000-40.000 döda ryska soldater.

Enl. dig är deras uppskattning 6.000-12.000 döda bekräftade vilket skulle ge ungefär 12-20.000 döda totalt om man tittar på andra rapporterade siffror och förhållanden. Ligger inte långt från vad jag tror men ganska långt från 40.000 döda.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-07-06 kl. 08:00.
Citera
2022-07-06, 07:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men förråden håller inte på att ta slut.

Å vänta! Fel av mig! Ryssarna fick slut på missiler redan i april var det. Att jag glömde det! My bad.
Du får väl vänta och se vilken effekten de nya explosiva ryska anmodepåerna får
Citera
2022-07-06, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det här enl. obekräftade rykten:
Women will be banned from traveling outside the borders of their region without the permission of the military registration and enlistment office. - People's Deputy of Ukraine Roksolana Pidlasa
Citera
2022-07-06, 08:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Effekten blir att ryssarna gör fler mindre lager, skulle jag tro. Vilket minskar effektiviteten något, men det är ingen gamechanger.

Edit: här är en länk till en som är mycket mer Ukraina-optimistisk: https://twitter.com/noclador/status/1544495879884886017

Jag är skeptisk.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-07-06 kl. 08:54.
Citera
2022-07-06, 08:07
Medlem
Citat:

Det råder ingen tvekan om att ryssarna har brist på moderna missiler. Om det beror på att man spar för man är rädd för ett utvidgat krig eller om det en total brist vet jag inte.

Du kan se det på hur många missiler ryssarna skjuter nu och vilka typer av missiler. De använder mer äldre missiler, dvs sämre missiler. Samt det skjuter inte lika ofta nu jmf med tidigare. Det senare skulle teoretiskt kunna bero på att det finns få mål att träffa. Men det tror jag inte på.

Sen uppstår frågan kan ryssarna producera nya missiler? Väst hävdar att ryssarna får svårt att göra det och Ryssarna säger att det kan. Framtiden får visa vem som har rätt. Jag gissar att ryssarna kan producera äldre sämre prylar.

Vi kommer nog få se mer döda civila då ryssarna använder fler och fler äldre missiler. Ryssarnas degradering i militär kraft leder sorgerligt nog till fler döda civila.
Citera
2022-07-06, 08:12
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Hundratals nya artilleripjäser. Räcker det? Ukraina behöver väl också ammunition, diesel och en fungerande logistik förutom utbildade soldater. Helst en tidsmaskin också, eller? (video):

Tony
@Cyberspec1
🇷🇺🇺🇦
Part of a Channel-4 (UK) show with a Ukr gov rep....he is not modest....100's of Himars needed 😎
https://twitter.com/Cyberspec1/status/1544534290582478848?s=20&t=6vk2F-YbqwICsZ4u0ZBXBQ

100 HIMARS med tillräckliga leveranser ammunition kan göra det ordentligt surt för ryZZen. Tänk på att det är precisionsvapen med lång räckvidd som gör det möjligt att slå ut mål i princip hela de ockuperade delarna.

Så går inte jämföra med unguided mlrs som ryZZen har för att jämna bostadsområden med marken. För det krävs det sjukt mycket fler mlrs o ammunition.
Citera
2022-07-06, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
100 HIMARS med tillräckliga leveranser ammunition kan göra det ordentligt surt för ryZZen. Tänk på att det är precisionsvapen med lång räckvidd som gör det möjligt att slå ut mål i princip hela de ockuperade delarna.

Så går inte jämföra med unguided mlrs som ryZZen har för att jämna bostadsområden med marken. För det krävs det sjukt mycket fler mlrs o ammunition.
Jag fattar inte grejen med att stava ryss med Z. Vad betyder det?
Citera
2022-07-06, 08:25
Medlem
Citat:
Fortfarande förstår du inte ett smack. Deras undersökning ger inget som helst stöd för de excesser och överdrifter som förekommer i tråden över Rysslands förluster.

Däremot anser jag att den ger ett visst stöd för mina antagande även om de själva uppskattar den okända biten högre.

Det är liksom det vi diskuterar. Om du inte håller med får du väl resonera över varför deras undersökning stöder dina 20.000-40.000 döda ryska soldater.

Det jag påpekat att det inte finns något stöd för dina antaganden i den artikeln du länkat till.
Läs en gång till, du rycker loss en siffra från artikeln utan att ta hänsyn eller utvärdera hela artikeln.
T.ex förstod du inte och förstår nog forfarande inte den uppskattningen som reportern hade gällande totalen av de miltitära begravningarna som genomförts i rysland.
Finns ingenting i artikeln som ger stöd åt dina beräkningar snarare tvärt om.
1: Att en betydande majoritet av de avlidna i Ukraina har tagits hem för att begravas(Finns mycket objektiva iaktagelser om att avlidna ryssar finns begravde på Ukrains

Du får tycka vad du vill och ha vilka uppfattningar som helst, men då du visat att du helt missuppfattat innehållet i en artikel så säger det en hel del om dig som person.
Antingen helt inkompetent eller bara fakta resistiv. Välj själv.
Citera
2022-07-06, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Ryssarna har ändrat stavningen.

Det är därför de åker omkring i stridsvagnar och andra fordon märkta med ett stort Z.

Som i NaZist-RyZZland.
Citera
2022-07-06, 08:30
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Det är för att markera att man menar fasciststaten ryZZland och inte Ryssland generellt.

"Ruzzia
The largest terrorists organization. It is responsible for genocide of Ukrainians."
Citera
2022-07-06, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Och en teleporteringsmaskin lägger jag till.

Du kan börja räkna på logistiken för ammunitionen bara. Finns de som gjort därute på nätet.
Citera
2022-07-06, 08:34
Medlem
Citat:
There's no chance for Ukraina to put themselves in a winning position:

Lt. Col. Daniel Davis med en SITREP on FOX News (video):

Ukraine war causalities 'piling up on both sides': Military expert
Jul. 02, 2022 - 4:28 - Retired U.S. Army Lt. Col. Daniel Davis reacts to a Russian barrage on Odesa killing at least 21 people on Saturday.

https://video.foxnews.com/v/6308986728112

Du glömde den lilla detaljen att de pratade om chansen att vinna lagom till frihetsdagen som är i Augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in