Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Var någonstans kvantifierar man de okända siffrorna? Du drar det ur röven.
Jag tycker de gör ett styvt arbete i artikeln i deras försök att få fram trovärdiga siffror.
Totalt 13-14.000 döda ryssar och andra som är min uppskattning är väldigt höga siffror som de är. Finns ingen grund för att de skulle vara högre.
Absolut så ger de ett styvt arbete men man måste faktiskt läsa och förstå innehållet för att kunna göra en analys av vad de skriver.
De skriver tydligt att de 4010 är rrgistrerade begravda med militära cermonier.
Sen beskriver de dessutom att de registrerat ett stort antal militära gravar som inte är rapporterade deras uppskattning är att det är ca. hälften av de militära gravarna som är registrerade. Så en uppskattning av BBC reporter är att det är ca 8000 personer ur Ryslands reguljära armé som är hemtransporterade och begravda I Rysland.( Deras uppskattning inte min) sen tillkommer saknade och stridande från andra förband.
Så till sakfrågan, de skriver själva att artikeln inte ger något svar på de Ryska förlusterna enbart en indikation hur fakta ser ut och att det är stoa förluster. Den som drar en siffra ur luften är du med dina beräkningar som inte på något sett har någon bäring på artikeln.
Så mitt råd läs igenom artikel igen.