2022-07-05, 10:41
Medlem
Finns en hel del trådar om original från olika städer. Finns det några speciella original ifrån Härnösand?
Citera
2022-07-06, 19:37
Medlem
Hur är de med Turbo Hasse i dagsläget?
Citera
2022-07-07, 08:04
Medlem
Han cyklar på som vanligt och pratar med träden.
Citera
2022-11-10, 12:49
Medlem
En relativ nykomling i stan är Traskens, som varje dag går med samma jacka, även i somras när det var 25 grader varmt, och alltid bärande en plastpåse i näven, alltid 5-6 varv runt stan
Citera
2023-03-07, 18:28
Medlem
Vem är han som alltid går med trasiga jeans vid knän och skriker på folk eller går fram till dem och ger taskiga kommentarer?
Citera
2023-03-19, 08:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Vem är han som alltid går med trasiga jeans vid knän och skriker på folk eller går fram till dem och ger taskiga kommentarer?

Stefan Löfven?

Skämt åsido. Du får vara lite mer specifik.
Citera
2023-03-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Stefan Löfven?

Skämt åsido. Du får vara lite mer specifik.

Ok, person mellan 50-60 år ska jag tro, alltid klädd i jeans som är trasiga vid knän och brunaktig jacka. Går alltid mot centrum runt 9:30 varje morgon, en långsmal person som kan gå fram till kvinnor och säga "du ser fan ut som en hora" och liknande saker men även ge taskiga kommentarer till gubbar. Har hört en del som byter trottoar när de ser han på håll.
Citera
2023-04-10, 20:29
Medlem
Förresten är hela Härnösand fullt av lite udda snubbar.
Citera
2023-04-13, 23:37
Medlem
Kottkompotts avatar
Fastän jag traskat runt så mycket där så har jag inte sett något annat original än Turbohasse.
Var för all del rätt många månader sedan jag såg Turbohasse också.

Citat:
Ok, person mellan 50-60 år ska jag tro, alltid klädd i jeans som är trasiga vid knän och brunaktig jacka. Går alltid mot centrum runt 9:30 varje morgon, en långsmal person som kan gå fram till kvinnor och säga "du ser fan ut som en hora" och liknande saker men även ge taskiga kommentarer till gubbar. Har hört en del som byter trottoar när de ser han på håll.
Vilket håll går han från?
Känns som om jag behöver ta mig en titt för att se något spännande i brist på annat.
För Härnösand är ett typexempel på ett ställe där inte mycket annat finns att göra än att supa och knarka om man inte har en familj att hänge sig åt. Så gick iallafall jargongen bland alla 18+are för ett tag sedan.
Skulle frun ta avstånd av mig skulle det vara rätt givet att jag återgår till att sitta vid datorn och röka braj.

Miljön är dock rätt trevlig om man är rask i benen eller har en cykel, på sommaren.

Hårfärg?
Senast redigerad av Kottkompott 2023-04-13 kl. 23:40.
Citera
2023-04-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Fastän jag traskat runt så mycket där så har jag inte sett något annat original än Turbohasse.
Var för all del rätt många månader sedan jag såg Turbohasse också.

Vilket håll går han från?
Känns som om jag behöver ta mig en titt för att se något spännande i brist på annat.
För Härnösand är ett typexempel på ett ställe där inte mycket annat finns att göra än att supa och knarka om man inte har en familj att hänge sig åt. Så gick iallafall jargongen bland alla 18+are för ett tag sedan.
Skulle frun ta avstånd av mig skulle det vara rätt givet att jag återgår till att sitta vid datorn och röka braj.

Miljön är dock rätt trevlig om man är rask i benen eller har en cykel, på sommaren.

Hårfärg?

TurboHasse går förbi centralen varje dag och hejar på trädet som finns där bussarna åker ut på vägen. När det gäller han med trasiga jeansknän har jag inte sett han på en månad snart, men när jag har sett honom gå mot stan har han gått Storgatan förbi matverkstan/teatern/big boy. Hårfärg vet jag inte eftersom han haft mössa. Några personer säger att han troligen bor vid vårsta.
Citera
2023-04-15, 00:27
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
TurboHasse går förbi centralen varje dag och hejar på trädet som finns där bussarna åker ut på vägen. När det gäller han med trasiga jeansknän har jag inte sett han på en månad snart, men när jag har sett honom gå mot stan har han gått Storgatan förbi matverkstan/teatern/big boy. Hårfärg vet jag inte eftersom han haft mössa. Några personer säger att han troligen bor vid vårsta.
Hmm, man kanske skulle sätta sig med ett par hörlurar, lyssna på techno och nörda sociala medier vid techincus när vädret blir så varmt att man kan sitta i tisha utan att frysa.
Kanske man har tur att se tjommen, för någon gång lär han väl gå ut.

Alternativet är väl att sätta sig med några enstaka gula Sofiero i sin stilla väntan, men jag tror folk kommer kolla snett på mig då.
Kanske lite punch i en trocaderoflaska kan vara en idé för att få tiden att gå på ett diskret sätt.

Nä fy, det är någon sorts härnösandsanda jag uppvisar med det där...
Senast redigerad av Kottkompott 2023-04-15 kl. 00:35.
Citera
2023-04-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Hmm, man kanske skulle sätta sig med ett par hörlurar, lyssna på techno och nörda sociala medier vid techincus när vädret blir så varmt att man kan sitta i tisha utan att frysa.
Kanske man har tur att se tjommen, för någon gång lär han väl gå ut.

Alternativet är väl att sätta sig med några enstaka gula Sofiero i sin stilla väntan, men jag tror folk kommer kolla snett på mig då.
Kanske lite punch i en trocaderoflaska kan vara en idé för att få tiden att gå på ett diskret sätt.

Nä fy, det är någon sorts härnösandsanda jag uppvisar med det där...

Härnösand är ganska speciell ja. Den uppfyller alla nidbilder som finns om en liten landsbygdsstad. Cinderella-båten kommer hit ibland och då får man skämmas lite grann när det kommer turister från storstan. De möts av epa-raggare som spelar musik jättehögt och epa-bilar som smäller i avgasrören utanför Mc Donalds. Exakt den nidbild som kan bekräftas av hur Härnösand är. Annars är det en fin stad med mycket natur, Härnösand på sommaren är fint. Men många affärer läggs ner här. Den affär som går bäst i stan är nog systembolaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in