2022-07-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad menar du med tekniskt sett? Om någon förbereder sig för att mörda någon, men någonstans på vägen bestämmer sig för att strunta i det, då är det inget brott. Till exempel om någon tar med sitt vapen hem till det tilltänkta offret, men ändrar sig när han står utanför dörren och istället väljer att återvända hem.

Vilka gäddor har ångrat sig och åkt hem menar du? Svaret är ingen så dina liknelser betyder ingenting. Dyker inte gäddorna upp på platsen så ja, då hade det blivit svårt att döma någon för förberedelse av våldtäkt.

Citat:
Har du funderat på varför det är på det sättet? Vilka konsekvenserna skulle kunna bli om det var så som du och många i tråden fantiserar om? Fundera lite på det.

Har du funderat på att det redan finns mängder med förberedelse-brott trots att du försöker låtsas som att så inte är fallet bara så att du in absurdum ska kunna rättfärdiga att det ska vara lagligt att dyka upp på en bestämd plats i syfte att möta ett barn och våldta det?

Citat:
Om vi nu skall applicera detta resonemang på en träff med en ungdom så kanske personen nöjer sig med att prata lite då de träffas. Hur ska vi kunna veta det i förväg? Svaret är att vi inte kan det.

Återigen så fortsätter du att skämma ut dig. Det är inte ett brott att träffa en ungdom eller barn, däremot bör det vara det om det finns ett syfte att ha sex med barnet. Förstår du? Du kan alltså inte dömd för förberedelse av våldtäkt av barn om ditt syfte var att köra barnet till fotbollsträningen!

Citat:
Varför inte gå ännu längre, och bara anta att personen som skall träffa ungdomen hade tänkt mörda densamma?

Om det hade funnits bevis i form av chatloggar eller annat som visar att syftet var att mörda barnet, ja, då är det givetvis förberedelse till mord.

Är du såhär korkad eller gör du dig till?

Citat:
Hur ska någon kunna bevisa att det inte förhåller sig på det sättet?

Du behöver inte bevisa din oskuld. Det är upp till åklagaren att bevisa din skuld och uppsåt, precis som vid all annan brottslighet.
Citera
2022-07-04, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lobotomi är det enda som med någon sannolikhet kan ta bort personlighetsstörningar , problemet är bara att det är ett så trubbigt instrument

Borde man inte med dagens moderna teknik och forskning kunna uppfinna något som väldigt simpelt tar bort dessa begär?
Citera
2022-07-04, 21:14
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Antalet ”Pedofiler”som avslöjats av dumpen:117

Antalet ”Barn” som blivit räddade av dumpen:Är de ens någon?

Vill man verkligen göra någonting åt problemet ifrån grunden så är det fel sätt att gå. Varför inte lägga ner mer tid på forskning och försöka bota pedofileri ifrån början.

Ge de som lider av denna störning ett program, en behandling som tar bort denna dragningen helt och hållet. Hade inte det varit bättre?

Genom och hänga ut olika personer så gör man egentligen ingenting emot grundproblemet. Tvärtom, nu har dessa personer som hängt sig ut ingenting och förlora all tid i världen på att ägna sig åt att få till en riktig träff på ett eller annat sätt. Då de inte längre har någonting och förlora, så skiter om när vi vilket. Allt om bussig och med att jag har varandra kan för att få det de vill.

Sara och Patrik och liknande organisationer skapar ju större monster än att rädda barn ifrån övergrepp. Tycker ärligt talat att forskning borde ha med och göra i det här ämnet, och det här problemet som vi har.

Du är medveten om att nästan ingen som Dumpen hängt ut är pedofil va?
Citera
2022-07-04, 21:15
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Vad menar du med tekniskt sett? Om någon förbereder sig för att mörda någon, men någonstans på vägen bestämmer sig för att strunta i det, då är det inget brott. Till exempel om någon tar med sitt vapen hem till det tilltänkta offret, men ändrar sig när han står utanför dörren och istället väljer att återvända hem. Har du funderat på varför det är på det sättet? Vilka konsekvenserna skulle kunna bli om det var så som du och många i tråden fantiserar om? Fundera lite på det.

Om vi nu skall applicera detta resonemang på en träff med en ungdom så kanske personen nöjer sig med att prata lite då de träffas. Hur ska vi kunna veta det i förväg? Svaret är att vi inte kan det.

Varför inte gå ännu längre, och bara anta att personen som skall träffa ungdomen hade tänkt mörda densamma? Hur ska någon kunna bevisa att det inte förhåller sig på det sättet?

Nu tar du ut svängarna lite väl långt tycker jag. Du gör jämförelser som inte är logiska över huvud taget. Ingen har påstått något om antaganden vad gäller pedofili och dumpen utan det rör sig ju om män som har dykt upp på platsen. Sen kan jag tycka att det är en skillnad mellan sexualbrott och mord. Det är ju som att jämföra penningtvätt med organiserat graffitimålning. Det är en väldigt skillnad.
Citera
2022-07-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Han blev avstängd från sitt arbete. Hurra!! 😃

Kan inte ni bara hålla käften?
Att plåga och ha sex med barn är inte okej.
Det går inte att dalta med såna människor.
Ni får sympatisera med pedofiler men ni kan glömma att ni ska framstå detta som om det vore normalt för det är det inte.

De krävs att personen haft sex med underårig person. Självklart går de inte dalta med folk som begått brott men att ge sig på en som inte begått brott är helt fel
Citera
2022-07-04, 21:23
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Klurigt. Men förutsatt att han bor i Järfälla, som han uppger, borde det inte finnas alltför många svarta bilar av den modellen kvar.

En intressant sak är att han anger restiden till 50 min. Från Jakan till Brandbergen tar det bara 38 min. Med en restid på 50 min kan man ta sig från Upplands Bro till Brandbergen. Så om han nu ljuger om det mesta men slarvade när han skrev 50 min restid är det alltså möjligt att han bor i Upplands Bro.

Samtidigt är det också möjligt att han talade sanning när han skrev 30 min och i så fall kan tänkas bo så nära som i Sundbyberg.

Det känns konstigt att han skulle ljuga om bostadsort vid första kontakt men jag har varit inne på samma spår.

Han nämner Sundbyberg i chattarna men vi får inte kontexten. Vi vet även han har en parkeringskiva från "Storel" som ligger i Sundbyberg.
Citera
2022-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Jaha? Det är fortfarande inget brott att fantisera. Att säga något är inte samma sak som att göra något, och personen som skriver kan ångra sig hela vägen fram till att den är inne.
Om du tittar på To Catch a Predator eller Hansen vs. Predator så kan du se att många länder
kriminaliserar avsikten att lura barn till någon form av skada. Och de får 7-10 års fängelse med
50K till 1M i borgen.
Alla grips av polisen och fängslas omgående och måste registreras som sexualbrottsförbrytare som är allmän information.
Så jo, fantisera och åkabil för att besöka barnen är ett GROVT brott som sammhället måste skyddas från.
Pedofilerna tycker annorlunda.
Citera
2022-07-04, 21:27
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Håller med, när man går från chattande till att faktiskt åka till ett fysiskt möte är det på riktigt.

Egentligen är Dumpen fantastiskt. Gäddan får en varning men utan att åka fast och kan faktiskt skärpa till sig, och detta utan att ett riktigt barn riskerar att skadas. En win-win.

Att träffa en 14-15 åring som dessutom inleder chatten med att skicka nakenbilder och hetsar till att träffas är inte tillräckligt för att man ska hängas ut för hela svenska folket i min värld, så som Dumpen arbetar.
Men när det rör sig om pedofiler som vill träffa icke pubertala barn, då pratar vi om något helt annat.

Dock rör det sig inte om några riktiga offer. Patrik och Sara hänger ut folk till höger och vänster, allt för att få sina Swishdonationer.
Det spelar ingen roll om personen ens har pratat om sex, han ska ändå hängas ut bara för att han dök upp på platsen (Se t ex "Det går åt helvete med frugan"). Så arbetar Dumpen.
Citera
2022-07-04, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du är medveten om att nästan ingen som Dumpen hängt ut är pedofil va?

Självklart är jag det, jag syftade på riktiga pedofiler. Fast som de flesta vet vi det här laget så är det bara två av tio som hängts ut på dumpen som faktiskt är pedofiler.Fast det är fortfarande ett faktum att pedofileri borde botas. Dock är de flesta hjärntvättade och tro att man är de om man tycker någon som är en dag under 15 eller 18 i vissa fall är Pedofil.

Vilket självklart är helt felaktigt. Omoraliskt och fel enligt vissa med tanke på att vi lever i ett modernt samhälle. Ja kanske, fast rent biologiskt sätt så är det inget konstigt alls. Att ha en attraktion till tonåringar är ingenting som behövs botas möjligtvis att vissa kanske behöver anpassa sig lite se över sin moral. Fast inte mer än så. Personligen är jag för att alla ska få ha sex med vem de vill oavsett ålder, så länge båda har något könsmognad så ska inte åldern på den man har sex med spela roll. Kort och gott, är man redo att ha sex överhuvudtaget så är man redo och hade med vem man vill. Och de som säger emot detta kanske behöver fråga sätta sig själva om personen ifråga ens redo för sex överhuvudtaget i såna fall.
Citera
2022-07-04, 21:31
Medlem
Citat:
Att träffa en 14-15 åring som dessutom inleder chatten med att skicka nakenbilder och hetsar till att träffas är inte tillräckligt för att man ska hängas ut för hela svenska folket i min värld, så som Dumpen arbetar.
Men när det rör sig om pedofiler som vill träffa icke pubertala barn, då pratar vi om något helt annat.

Dock rör det sig inte om några riktiga offer. Patrik och Sara hänger ut folk till höger och vänster, allt för att få sina Swishdonationer.
Det spelar ingen roll om personen ens har pratat om sex, han ska ändå hängas ut bara för att han dök upp på platsen (Se t ex "Det går åt helvete med frugan"). Så arbetar Dumpen.
Jo. Det är också olagligt. Bryt inte mot lagar så slipper du bli uthängd.
Ingenstans har Dumpen-chattar inletts med att en "14-åring" skickat nakenbilder. Åsna.
Citera
2022-07-04, 21:33
Medlem
Citat:

Ja jag håller med dig. Klart dålig stil att luras när man tror att man chattar med ett barn så är det dumpen man suttit och skickat kukbilder till helt i onödan.

Vem kan man lita på liksom eller hur?
Citera
2022-07-04, 21:34
Bannlyst
Citat:

Precis allting handlar bara om pengar och uppmärksamhet ifrån deras sida. De skiter fullständigt i att rädda några ”barn”

Tyvärr så lever vi ett sådant hjärntvättat samhälle att folk inte ser skillnad på en 10 åring och en 14 åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in