2022-07-04, 11:46
Avslutad
Dags att stänga den här tråden nu. De rödgröna kommer att vinna med god marginal p g a att MP får stödröster vilket kommer leda till januariavtalet 2.0. Det är bara att titta på den senaste Demoskopmätningen. Och är det inte extremväder i Sverige, så är det det någon annanstans som avgör. Därför förtjänar de som stödröstar på MP varken demokrati eller välfärd och borde aldrig mer få rösta i ett svenskt riksdagsval.

Samma sak kommer sannolikt att inträffa både 2026 och 2030. För vad ska man annars tro? Det är som att tvingas se en dålig film där alla vet slutet. Det har därför ingen som helst betydelse om så invandringen visar sig vara den viktigaste frågan.

Vi som frenetiskt följer opinionsundersökningarna och hoppas på ett regeringsskifte har gjort det helt förgäves. Så länge som SD sitter i riksdagen, så kommer det aldrig att bli en borgerlig regering. Men det har förstås inte Jimme och hans förbannade lakejer på Riks förstått. Det bästa vore därför om partiet gav upp självmant och försvann helt och hållet. Riksdagen är numera en lekstuga och det passar inte dom.

Jag tar hellre livet av mig än att rösta i riksdagsvalet om jag ska vara helt ärlig. Flashbackarna har som vanligt rätt om MP och deras förbannade stödröster. Själv undrar jag varför jag kommenterar här överhuvudtaget.
Vi har en alldeles för stor tilltro till våra politiker i det här landet.
Senast redigerad av Grus-Olle 2022-07-04 kl. 11:54.
Citera
2022-07-04, 11:47
Avslutad
Väldigt skiftande mätningar. Men 19% hos Ipsos och 21% hos Sentio är bra mätningar för Sverigedemokraterna. Demoskop exempelvis känns patetiska, man har en agenda och en agendadriven sossetidning som beställare som sätter värde i sina vinklade mätningar. Man kan tydligt se både tidigare och nu hur beställaren verkar spela stor roll, man vill göra denna nöjd från vissa instituts sida.
Citera
2022-07-04, 11:52
Avslutad
För mig spelar det i praktiken inte någon större roll, bara något av partierna C eller MP lämnar riksdagen eftersom dessa har orsakat mest skada under åren.
Citera
2022-07-04, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Det får vi verkligen hoppas. Undrar vad JÅ tänker när han läser dessa artiklar och frågan är: bryr han sig ens?

SD borde framföra som motkrav att då blir inte Kristersson statsminister heller, då kan man hellre släppa fram Busch som motkrav. Kristersson är för jävla usel och vidrig, falsk och hycklande. Han vill stänga SD med 18-19% i opinionen ute, men samtidigt välkomna in L med 3,5% i opinionen. Med L tycker han tydligt helt lika, väldigt märkligt och hycklande falskt när han samtidigt säger att han har helt andra åsikter angående massinvandringen och den påföljande masskriminaliteten än L.

Men Kristersson har ju hela sitt politiska liv haft fri invandring och öppna gränser som sina viktigaste frågor och var en urusel minister i Reinfeldt-regeringen, så vem kan vara förvånad att han är en lögnare och hycklare? Det kan omöjligt finnas någon som gillar Kristersson Det märkte man under hans tal i Almedalen också, väldigt lite folk och ytterst få som applåderade, majoriteten drog sig för det och stod med armarna i kors och vet vilken usel lögnare och hycklare den där människan är.
Citera
2022-07-04, 12:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det kaaaaan ju vara så att högersidan inte erbjuder något speciellt? Varför försöker ni på högerkanten alltid hitta oväsentliga orsaker?

Jag menar, se på UK eller EB. UK framstår som en otroligt svag partiledare och att KD ens får röster är uteslutande en massa överkåta män som tror de får ligga med EB ifall de röstar på skiten. Vilken roll fyller KD idag? Inte ett skit. JÅ ska vi inte ens prata om. Byt ut honom. Trött och oinspirerad. Kanske Vinge eller någon annan men JÅ har gjort sitt. Dags för SD att inse det.

Visst, man kan hata MA men faktum kvarstår att hon inger mer förtroende än någon annan i riksdagen just nu och speciellt när det kommer till statsministerposten.
Men som alla läst på sista tiden så har ett flertal kurder lämnat S & uppmanat andra att göra detsamma. Så jag antar att dom antagligen gått till något annat parti.

Ditt efterblivna dillande om SD har inte med saken att göra, det får du ta med din psykiatriker.
Citera
2022-07-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bra att Sverigedemokraterna är nere på 16 procent nu och fortsätter sjunka. Jag tror vi svenska folket inser att de här partiet inte är ansvarstagande och är rent av farliga att ha i ett regeringsunderlag.

De rödgröna får egen majoritet vilket vi är glada över också. En S, C och MP regering med V som samarbetspartner vill vi se!

Nej, en S, V, Mp-regering med C som passivt stöd. Men troligtvis kommer C inte ens att behövas. Åtminstone ett av L och Kd, troligen båda, åker ur riksdagen. Sedan kan vi ta steget fullt ut och kriminalisera SD.
Citera
2022-07-04, 12:17
Medlem
Jo det blir väll så att alla 8 Partier klarar 4 %spärren. Inte ofta ett Parti åker ur Riksdagen. 1991 åkte MP tillfälligt ( en mandatperiod) ur Riksdagen. Sen imploterade Ny Demokratia 91=94 fick valet 94 1.4%.
Annars får man gå tilbaka mer än 100 år eller ännu längre för att hitta ett Parti som åkt ur Riksdagen. Ett exempel jag kom på nu är partiet APĶ som bildades vid en partsprängning på 1970 talet.
Citera
2022-07-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men som alla läst på sista tiden så har ett flertal kurder lämnat S & uppmanat andra att göra detsamma. Så jag antar att dom antagligen gått till något annat parti.

Ditt efterblivna dillande om SD har inte med saken att göra, det får du ta med din psykiatriker.

Bara för att Kakaduvan sitter och flamsar betyder inte det att kurderna får masspsykos. Vidare har du glömt att S alltid underskattas i ou. Inte omöjligt att vi ser ett S på minst 35% vid kommande val.

Jobbigt när högersidan är mer oense än V och C?
Citera
2022-07-04, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Bara för att Kakaduvan sitter och flamsar betyder inte det att kurderna får masspsykos. Vidare har du glömt att S alltid underskattas i ou. Inte omöjligt att vi ser ett S på minst 35% vid kommande val.

Jobbigt när högersidan är mer oense än V och C?
Det finns ingen höger- eller vänstersida i riksdagen. Det finns bara olika grader av globohomo-liberaler.
Det här röstar vi oss inte ur.
Citera
2022-07-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SD borde framföra som motkrav att då blir inte Kristersson statsminister heller, då kan man hellre släppa fram Busch som motkrav.

Så varför sätter man inte hårt mot hårt? Så mycket har man ju inte att förlora precis.

Citat:
Kristersson är för jävla usel och vidrig, falsk och hycklande. Han vill stänga SD med 18-19% i opinionen ute, men samtidigt välkomna in L med 3,5% i opinionen. Med L tycker han tydligt helt lika, väldigt märkligt och hycklande falskt när han samtidigt säger att han har helt andra åsikter angående massinvandringen och den påföljande masskriminaliteten än L.

Detta är tyvärr inget nytt. UK drömmer om forna Alliansen. Skulle M/KD/C/L skrapa ihop 50% så skulle JÅ var den första UK ringer för att be denne att dra åt helvete.

Citat:
Men Kristersson har ju hela sitt politiska liv haft fri invandring och öppna gränser som sina viktigaste frågor och var en urusel minister i Reinfeldt-regeringen, så vem kan vara förvånad att han är en lögnare och hycklare?

Instämmer.

Citat:
Det kan omöjligt finnas någon som gillar Kristersson Det märkte man under hans tal i Almedalen också, väldigt lite folk och ytterst få som applåderade, majoriteten drog sig för det och stod med armarna i kors och vet vilken usel lögnare och hycklare den där människan är.

Såg inte talet men litar på att det stämmer. UK överlag är en otroligt svag partiledare.
Citera
2022-07-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns ingen höger- eller vänstersida i riksdagen. Det finns bara olika grader av globohomo-liberaler.
Det här röstar vi oss inte ur.

För sig
Citera
2022-07-04, 16:46
Medlem
Magdalena Andersson vill göra vinster i friskolor till den stora valfrågan. Det är smart. Det finns mycket sossarna inte vill prata om i valet men just den här frågan är en kvarnsten runt halsen på högerblocket.

Moderaterna kommer inte att säga någonting så det är upp till SD att desarmera den här valfrågan i god tid före valet. Jag förstår att Åkesson inte vill komma med stenhårda krav innan regeringsförhandlingarna satt igång, men i alla fall kräva en blocköverskridande förhandling om vinsterna i skolan som ska ha som syfte att på sikt avveckla vinsterna helt och hållet. SD var åtminstone tidigare motståndare till detta ofog och bör återta den positionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in