2022-07-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellejoens
Dom hade han i jackfickan och han slängde sedan i dem från Varvsbron.

I en av hans versioner så berättar han om att han helt plötsligt hade ett par flicktrosor i jackfickan, men att han som sagt kastade dem från den där bron. Men detta tog han ju tillbaka senare. Jag tror dock skarpt att just detta faktiskt var sant…
Citera
2022-07-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Åklagaren tog upp hårband var i ett helt annat sammanhang. Det åsyftade Olofs vittnesuppgifter.

Dockorna finns inte kvar enligt tilläggsprotokollet, har svårt att se vad för nya spår kan finnas i samband med detta. Ej heller finns något hårband med bland nya bevisningen.

Om de inte upptäckt ny bevisning nu sedan rättegångens start så tror jag inte någon bomb om okänd bevisning plötsligt dyker upp i slutpläderingen som inte finns i FUP. Olof har ju vittnat klart och redan frågats ut om bevisningen och inget dylikt togs upp när man hade chansen.

Nu ska jag sätta iväg mot rättegången. Meddelar mig senare.

Vi väntar med spänning!
Citera
2022-07-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Fundering, kanske lyfts tidigare i tråden.

Kan runkhistoren göra att han blir fälld för mord? Alltså att rätten tycker att den förklaringen är så osannolik att dom är säker på att han ljuger och därför, tillsammans med alla andra indicier, dömer honom för mordet.

Att lämna en osannolik historia har han gjort tidigare och har såväl dömts som friats i två olika rättegångar. Man fälls inte på en osannolik historia. Men bedömer rätten den som osannolik bortses den ifrån i domslutet. Därmed kan inget förklara DNAt. Det hjälper ju honom inte att lämna en historia som anses icke trovärdig, men det gör ju egentligen hans historia till ett icke-bevis. Rätten kan ju såklart anse att han troligtvis ljuger för att komma undan, men oskyldiga kan också ljuga för att framstå som mindre misstänkta. Det är i princip övrig bevisning ensamt som fäller honom.
Citera
2022-07-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det stämmer, jag följer ÖA:s rapportering, där får reportern med mycket av vad som sägs i realtid

Så var det ja! Följer också Hasses rapportering via ÖA
Citera
2022-07-04, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Så var det ja! Följer också Hasses rapportering via ÖA
Det börjar nu, men ÖA meddelar att de inte kommer rapportera löpande, utan sammanfatta under dagen. Morgondagen kommer live-rapporteras, då den bedöms som rafflande med slutpläderingar. Hoppas han skriver så fingrarna glöder, jag villhöver höra/läsa allt. Helst hade jag önskat att sakframställan och slutpläderingar togs med bland de ljudfiler som kan beställas ut. Ibland finns det med, oftast inte, det är sällsynt
Citera
2022-07-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Allt hade varit bättre än att hitta på en sjuk runkhistoria med lika sjuka killar som äcklet!
Han gör sig nog bäst som fängelsekund, ute i det fria är han totalt körd! Tur att han är så puckad att han förstörde än mer för sig själv!
Men han fick säkert stånd över att sitta och berätta om detta sjuka påhittade historien om han och hans runkkompisar! Mår illa!

Han uppfann ju andra personer redan från början, som att det varit tre personer på vägen istället för två när han observerats inte långt från Malin, då hittade han ju på att han själv gått efter och iakttagit en man och en flicka. Men sedan erkände han väl att det var han själv som gått bredvid Malin.
Citera
2022-07-04, 11:15
Medlem
Mer.info.007s avatar
Har inte läst hela tråden men vart jobbade han och vad jobbade han som innan Olof blev häktad?
Citera
2022-07-04, 11:35
Medlem
Lunchpaus.

Kan säga att det finns inte jättemycket att säga. 😁

Vittnesförhör med människor som vittnat i ursprungliga rättegångarna. Det blir lite dumt allting, de berättar som de minns det idag och det stämmer ju sällan riktigt med vad de sagt då. Fullt förståeligt. Man får ju utgå ifrån att de uppgifter de lämnade i närtid efter händelsen är de uppgifter som stämmer bäst. Det blir ju små fel hela tiden som inte stämmer överens.

Jag kommer sammanfatta det som väl finns att säga senare.

Nu får media rapportera kring resten, jag drar till jobbet.
Citera
2022-07-04, 11:40
Medlem
Jag var där nu innan lunch men jag kastar in handduken direkt, det var det mest jävliga stolar och placering för åhörare jag har varit med om..

Vi vet ju redan att han drog en lögn så att det skulle dyka upp något nytt nu håller jag för osannolikt.
Citera
2022-07-04, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
Jag var där nu innan lunch men jag kastar in handduken direkt, det var det mest jävliga stolar och placering för åhörare jag har varit med om..

Vi vet ju redan att han drog en lögn så att det skulle dyka upp något nytt nu håller jag för osannolikt.

Citat:
Lunchpaus.

Kan säga att det finns inte jättemycket att säga. 😁

Vittnesförhör med människor som vittnat i ursprungliga rättegångarna. Det blir lite dumt allting, de berättar som de minns det idag och det stämmer ju sällan riktigt med vad de sagt då. Fullt förståeligt. Man får ju utgå ifrån att de uppgifter de lämnade i närtid efter händelsen är de uppgifter som stämmer bäst. Det blir ju små fel hela tiden som inte stämmer överens.

Jag kommer sammanfatta det som väl finns att säga senare.

Nu får media rapportera kring resten, jag drar till jobbet.
Tack för er insats.💫💫

Morgondagen blir nog ganska psykiskt påfrestande, varvat med serietidningsonanisnack🙄
Citera
2022-07-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso

Då förstår du hur svårt det var för mig att besvara hur Olof ser ut baserat på den bild på den mörka lilla jäkla tvn vi har 🤣

Det är sannerligen rättegångens minst intressanta dag.
Citera
2022-07-04, 12:08
Medlem
Citat:
Då förstår du hur svårt det var för mig att besvara hur Olof ser ut baserat på den bild på den mörka lilla jäkla tvn vi har 🤣

Det är sannerligen rättegångens minst intressanta dag.

O ja! sedan dog ju bilden helt plötsligt och uppkopplingsproblem...

Har inte varit på en rättegång sedan 98 själv och fy fan vad det har förändrats, känns verkligen att rättsväsendet jobbar för att massmedia skall vara dom enda som förmedlar vad allmänheten skall tro på.
Sedan att bli filmad vid metalldetektorn när man står och försöker få på sig bältet igen var ju ingen höjdare heller

Jag får ångest av att behöva sitta tyst som en kyrkråtta och bara glo/lyssna någon längre tid så nu vet jag att rättegångar är inte för mig!
Senast redigerad av Merimetso 2022-07-04 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in