2022-07-02, 22:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWEmwO/abdul-haleem-30-och-toj-kamrani-28-doms-till-livstids-fangelse

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a73JxO/en-man-dod-efter-skjutning-i-farsta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kzmv34/larm-om-skottlossning-i-skarpnack

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqOy3r/en-skadad-efter-skottlossning

Några fall i det här kriget länka gärna flera om ni vet att dom är kopplade
Citera
2022-07-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
enligt aftonbladet förut så hamnade mikko i konflikt med 23st och gick till älvsjö ist men vet ej om det stämmer
Nej, 2019 splittrades Farsta i två sidor och mestadelen gick med dem äldre, Mikko gick med sina egna grabbar 23st och Aftonbladet har valt att kalla dom för älvsjönätverket då dem uppehåller sig mycket i Älvsjö antar jag,

Såg dock nu när jag bläddrade i organiserad brottslighet att det fanns en tråd om gängkriget i Farsta.
Citera
2022-07-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Nej, 2019 splittrades Farsta i två sidor och mestadelen gick med dem äldre, Mikko gick med sina egna grabbar 23st och Aftonbladet har valt att kalla dom för älvsjönätverket då dem uppehåller sig mycket i Älvsjö antar jag,

Såg dock nu när jag bläddrade i organiserad brottslighet att det fanns en tråd om gängkriget i Farsta.
länka gärna
Citera
2022-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
hur många har blivit skjutna till döds i denna konflikt?
Ska försöka lägga in några trådar nedanför.

(FB) Man skjuten till döds i Skarpnäck, Stockholm (2022-04-10)
Snickers som han kallades, skjuten till döds . Gått rykten om att einars grabbar ligger bakom mordet.

(FB) En person skjuten och avliden, Skarpnäck,Stockholm 2022-02-13.
Mariachi, som han kallades, skjöts till döds av dem äldre i Farsta efter en snabb hämnd för detta som jag klistrar in nedanför, Mariachi var skytten.

(FB) Stockholm - Skjutning i Farsta - En skadad (2022-02-13)

(FB) 43-åring ihjälskjuten, 16-åring skottskadad 2021-10-12, Brunskogsbacken Farsta, Sthlm
Två oskyldiga personer träffades, måltavlan var Chris från Farsta äldre.
Citera
2022-07-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
länka gärna
(FB) Gängkriget i Farsta
Citera
2022-07-02, 22:19
Medlem
Vilka leder i detta krig?
Citera
2022-07-02, 23:22
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Skrev detta i tråden om Hjulsta morden men tänkte det blir offtopic så klistrar in här nere

Det är så jävla komplicerat i söderort, finns olika sidor i Skarpnäck och Rågsved också.

Men dalen (Thrife ,scar) som är ”allierade” med 23st är också nära med folk i Skarpnäck (bilal, macky, benji) så 23st samt dalen har ingen beef mot Skarpnäck,

Dock är det nog möjligt att dem äldre i Farsta nu har ”beef” med Skarpnäck efter Mariachi benade en grabb från dem men fick snabbt smaka hämnd samma kväll då han skjöts till döds.

Rågsved är två olika sidor men snackar vi om dizzy, big l, frank och dem knr ju dem också folk i dalen och 23st, den andra sidan dock (abdul) är ju allierade me dem äldre i Farsta.

Sen får man ju inte glömma att Dalen delats i två, där Gambianerna står på en sida och de andra på en annan
Citera
2022-07-02, 23:26
Medlem
Jag vet att Malik framförallt har bra kontakt med många från Husbys hyenor, skulle tom säga att malik kanske är högre upp i ledarskiktet än Mikko då han känner mer folk han känner Manolo också väldigt bra och många stora spelare i stockholm
Citera
2022-07-02, 23:31
Medlem
Citat:
Jag vet att Malik framförallt har bra kontakt med många från Husbys hyenor, skulle tom säga att malik kanske är högre upp i ledarskiktet än Mikko då han känner mer folk han känner Manolo också väldigt bra och många stora spelare i stockholm
Plus när dem äldre sprängde hos Maliks familj i Farsta gjorde han hämnd för de bara dagar senare, definitivt den tyngsta på den sidan.
Citera
2022-07-02, 23:42
Medlem
23st är då alltså Farsta yngre så folk fattar
Citera
2022-07-03, 10:54
Medlem
Citat:
23st är då alltså Farsta yngre så folk fattar
Vilka från Älvsjö/solberga är inblanadade i det här?
Citera
2022-07-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
Vilka från Älvsjö/solberga är inblanadade i det här?
Dingo, shalle, O zaman eller va han heter är några från Älvsjö som e med dem yngre
Senast redigerad av OnTrackEight 2022-07-03 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in