2022-07-02, 17:39
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
https://www.wsj.com/articles/india-tells-oil-companies-to-load-up-on-discounted-russian-crude-11655825650

India Tells Oil Companies to Load Up on Discounted Russian Crude

Purchases by state-owned companies could limit the pain for Moscow from Western sanctions over the invasion of Ukraine

https://edition.cnn.com/2022/06/20/energy/china-russia-oil-imports-record/index.html

China's imports of Russian crude oil hit record high

Hur skriver man "Haha ägd" på Indiska och Kinesiska?

Så du fortsätter att hävda att rysslands ekonomi har blivit bättre av kriget?

Kan du inte svara istället för att skicka länkar där Indien köper rabatterad olja från ryssland.
Citera
2022-07-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vi kommer framöver att få se ett kaos i Ryssland som kommer att få Sovjetunionens kollaps att se ut som om det inte hänt.
Du brukar säga det men att ha fel verkar vara din grej..
Citera
2022-07-02, 17:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
"Förväntas falla" av samma källor som påstår att du måste hungersstrejka för att äga Putin

https://www.friatider.se/swedbank-belanade-kan-behova-skippa-semestern-helt-i-ar

Swedbank: Belånade kan behöva "skippa semestern helt" i år

EKONOMI. Ett medelklasspar i Stockholm som bor i bostadsrätt och saknar barn förlorar 4.000 kronor i månaden på inflationen och stigande räntor, rapporterar Sveriges Radio P4 Stockholm. Nu tipsar Swedbank om att man bör skippa semestern helt för att få ekonomin att gå ihop.

Tack farfar för att jag fick ärva din stuga med vedpanna och kamin med tillhörande skogsmark. Må du vila i frid!

Säg det till ett land dom inte har råd att betala, och skyller på att deras betalning sitter i mellanhänder...samt att utländska investerare ej vill investera i Ryssland längre.

Ryssland är en fallande ekonomi. När EU gör sig av med beroendet av Ryssland så kommer Ryssen få sälja sin olja till struntsummor.

Till och med clownen Reinfeldt skrattar åt Putin.
Citera
2022-07-02, 17:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Liksom flera andra har jag också observerat att Canadian Ukrainien Volunteer on twitter har försvunnit.

Det är lite synd för han hade ju en viss information som var bra. Kanske avslöjade han för mycket också till Ryssarna genom att ange offensiva intentioner.

Hans twitter var lite gåtfullt men jag tror att han var stridande och inte satt i Canada och bredde på. För han hade kunskap anser jag.

Hoppas att han lever och mår bra.
Han var ett dåligt skämt. Han avslöjade sig innan han stängde sitt konto genom att lägga ut en bild på sitt vapen. Ett airsoft!

https://twitter.com/con_punk/status/1542856829297987586

Han var ett ljugande troll. Människor som gillar ljugande troll ska dock inte misströsta, det finns många fler såna på twitter. De känns igen genom sina gulblåa flaggor vid användarnamnet.

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du brukar säga det men att ha fel verkar vara din grej..
Du är du ärligt talat inte den smartaste skribenten i den här tråden, men om du vet hur man söker i forumet får du gärna visa var jag har haft fel.

Ingen skulle vara gladare än jag eftersom man lär sig av fel och misstag.
Citera
2022-07-02, 17:44
Medlem
Citat:
Oavsett har alla talanger redan försvunnit från Ryssland p.g.a. kriget, ett brain drain De Lux utan dess like (möjligen kan Venezuela konkurera).

De smarta insåg ganska snart efter att Ryssland startade anfallskriget att det är bäst att fly.
Medelåldern för ryska ingenjörer är 55+, ingen återväxt. Lycka till Ryssland.

Ja, brain drain en masse innan Putin stängde gränsen. Det var bl.a. IT-utbildade, forskare som försvann.
Citera
2022-07-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han var ett dåligt skämt. Han avslöjade sig innan han stängde sitt konto genom att lägga ut en bild på sitt vapen. Ett airsoft!

https://twitter.com/con_punk/status/1542856829297987586

Han var ett ljugande troll. Människor som gillar ljugande troll ska dock inte misströsta, det finns många fler såna på twitter. De känns igen genom sina gulblåa flaggor vid användarnamnet.

Slava Ukraini!
Ja, det gäller att sålla bland all informationen… på Telegram känns Trollen igen med en annan flagga…
Citera
2022-07-02, 17:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det finns många angripare och offer i denna soppa om du nu orkar röra i det och lära. Allt bottnar hur man än ser det i ett expanderand av NATO mot Rysslands vilja. Man gör nu samma sak mot Kina på södra halvklotet och flyttar fram samtidigt som man själv målar röda linjer som Kina inte får överträda.

Ta en titt på Boris Johnsson och vad han säger och gör, vem är nu busen på skolgården? Putin är åtminstone vuxen och ser efter sitt folk, du vet det där Trump också försökte göra. Vad tycker du Boris och Biden gör, tar dom hand om sitt folk och ekonomi som håller på att gå åt helvete?

Tycker du verkligen att USA och EU är mindre och klenare? Du tror väl inte att det är Ukrainska folket som vill ha krig med stormakten Ryssland? Ukraina ses enbart som en spelpjäs för USA och EU som använder landet i ytterligare ett proxykrig för att försvaga någon annan part och då få sin vilja igenom.

Analogier är bra för barn som inte förstår så att dom förstår, på idioter hjälper inget.

Med de ”klena killarna” menar jag såklart Ukraina, Georgien och Moldavien vilket är länder Ryssland trakasserat mest.

Boris Johnson är ju störtskön och Putin framstår lika humorbefriad som han verkar.
Putin får dock nöja sig med att han har skräpstatus nu när han tagit av sig masken.
Och nej, han ser inte efter sitt folk utan utnyttjar dem hänsynslöst för sina egna egoistiska syften.
Jag kan faktiskt inte komma på en ledare som har lyckats rasera sitt eget land och folk så mycket som Putin har gjort.
Citera
2022-07-02, 17:47
Medlem
Citat:
Kremls megafon, Izvestijajournalisten P Lancaster tycks ha blivit alla Rysslandsanhängares idol.
Av vilken anledning är hans rysspropaganda mer trovärdig än andra källor?

För att han rapporterar från plats.
Citera
2022-07-02, 17:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Att stå på samma sida som Reinfeldt i något visar snarare att man står på fel sida i historien.

Väst är inte längre någon maktfaktor, plastskit importerat från Kina och flådiga bilar för över halvmiljonen på avbetalning med bostadslån i miljonklassen är knappast en indikator för lycka.

Att göra sig fri från satanistiska väst som värdesätter importerade araber och negrer högre än sitt eget folk är däremot ett tecken på en sund världsbild.

Fortsätt drömma om forntida dar, de kommer aldrig igen.

"aaaa men du då!"-argument.

Väst har bättre ekonomi än Ryssland och Ryssland kommer alltid vara sämre än väst. Ryssland har alltid varit dålig och hotat sitt folk till diciplin för annars drar ryssen ned sitt land av fylla och alkoholism.

Sopor är vad dom är.

P.S Ryssland ÄR ett muslimskt land.
Citera
2022-07-02, 17:59
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Vi kommer framöver att få se ett kaos i Ryssland som kommer att få Sovjetunionens kollaps att se ut som om det inte hänt.

Det finns en sån möjlighet ja. Ett problem för dem är att Ryssland är gigantiskt stort till ytan men styrs i princip bara från Kreml.
De lokala och regionala borgmästarna och guvenörerna har i princip ingen självständighet alls, allt måste okejas med Moskva.
En sån nation är väldigt sårbar eftersom den blir extremt trög och statisk, om centern inte håller så ramlar allt ihop som ett korthus.
Citera
2022-07-02, 18:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vet att Litauen står på sig men är rädd för att Tyskland har fortsatt sin Quislingverksamhet och kommit fram med ytterligare försök att få blockaden mot Kaliningrad hävd.

Tyskarna är ju helt beroende av rysk gas så jag tror att de har fortsatt med sina djävla försök att lindra plågorna för ryssarna.

Artikeln i Der Spiegel är från den 1 Juli så nog fan pressar tyskarna på.

Jag gissar på att EU, med Tyskland i spetsen, vill få Ryssland att avstå ifrån att skuva åt gaskranen ytterligare de närmaste två åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in