Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-02, 10:19
Medlem
morgans-skors avatar
150x110 cm stort fönster mitt under dush-huvudet rakt ut mot gården, i ett hus från en tid då folk sprang runt topless och det inte bodde sjuttio andra hyresgäster mittemot. Fönstret är lätt frostat, men jag kan utan problem utifrån se bladen på en växt och duschkrämer som jag ställt på fönsterbrädan.

Det finns ingen gardinstång eller något att hänga något i, så behöver vara kreativ.
Senast redigerad av morgans-skor 2022-07-02 kl. 10:23.
Citera
2022-07-02, 10:20
Avstängd
Spegelfolie
Citera
2022-07-02, 10:24
Medlem
morgans-skors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Spegelfolie

Den gillar vi! Ska kika på det.

Har du erfarenhet utav det eller var det en idé du fick?
Citera
2022-07-02, 10:31
Avstängd
Har använt detta under motorhuv på bil som skall spegla bort värme - juste som fan.
Man köper ganska stora flak o här måste du i normalfall sätta spegeln inåt om det inte finns
dubellim

Eller så gör du själv av stanniol men dom är så tunna men det finns kanske tjockare
Citera
2022-07-02, 10:33
Medlem
systems avatar
Om man har råd att köpa en bostad man inte fullt trivs med, så har man nog även råd med Smart Glass.
Citera
2022-07-02, 10:41
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Annars kan man ju hänga ett duschdraperi framför. Så kan man dra för när man duschar.

Men inte så snyggt kanske och krävs lite underhåll med tvätt och så.
Citera
2022-07-02, 10:47
Medlem
Spegelfilm fungerar utmärkt om man vill täcka helt. Men om man vill få in lite ljus så är kanske frostad fönsterfilm ett lämpligt alternativ. Rusta, Jysk, Clas Ohlson har billiga alternativ. Komplettera ditt redan frostade fönster med ytterligare frostad yta, det räcker kanske.
Citera
2022-07-02, 10:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Spegelfolie

Citat:
Ursprungligen postat av morgans-skor
Den gillar vi! Ska kika på det.

Har du erfarenhet utav det eller var det en idé du fick?

Behöver inte vara just spegelfolie. Det finns även gott om frostade varianter som är mycket vanliga att använda som insynsskydd i fönster.
Citera
2022-07-02, 11:50
Medlem
Jordgubbes avatar
I en av biografierna över Jan Stenbeck, som var en ond buskille mot chefer och andra under sig, nämndes att han i en bastu i gamla stan satte in spegelglas ... men vände glaset bakofram som en ploj (tog veckor innan de hajade att turister och andra kunnat fnissa åt tjockisarna som trodde att de speglade sig). Se det som ett tips.
Citera
2022-07-02, 12:27
Medlem
ps870s avatar
Jag har liknade problem, frostingen på fönstret är för dålig framförallt när det är mörkt ute.
Clas Ohlsson med flera har självfästande fönsterfilm. Finns i flera olika mönster eller enbart frostat. Sälj på rullar och är väldigt lätt att sätta upp. Jag har kört det på mitt badrumsfönster i 8 år utan problem.
Citera
2022-07-02, 13:08
Medlem
morgans-skors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Annars kan man ju hänga ett duschdraperi framför. Så kan man dra för när man duschar.

Men inte så snyggt kanske och krävs lite underhåll med tvätt och så.

Fönstret är bokstavligen "under" dusch-huvudet, så då står man liksom med kroppen mot drapperiet isåfall, oskönt.

Blir nog att klistra på något som man sen kan ta bort när man flyttar.
Citera
2022-07-02, 13:26
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgans-skor
Fönstret är bokstavligen "under" dusch-huvudet, så då står man liksom med kroppen mot drapperiet isåfall, oskönt.

Blir nog att klistra på något som man sen kan ta bort när man flyttar.

https://www.clasohlson.com/se/search?text=insynsskydd%20f%C3%B6nsterfilm

Sånt här har jag på ett fönster. Men du kanske får ha dubbla eller på 2 sidor av fönstret. Eller så blir det bra ihop med ditt befintliga.

Edit:
Ser nu att PS870 redan tipsat om Clas Ohlson.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2022-07-02 kl. 13:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in