2022-07-02, 09:30
Medlem
Reimers avatar
Tyskarna med Scholtz i spetsen är en skam för Europa, vilka djävla kräk de är, de har stenhårt lobbat för detta och tyvärr fått tillräckligt många av Quislingarna i de andra länderna i EU att stödja skiten.

Citat:
EU VILL STOPPA LITAUENS BLOCKAD AV KALININGRAD

EU-kommissionen planerar att förtydliga sanktionerna mot Ryssland för att tillåta landet att återuppta varutransporterna till exklaven Kaliningrad via Litauen, rapporterar Der Spiegel.

Litauen beslutade i samband med EU:s sanktionspaket att stoppa ryska varor från att fraktas genom landet till Kaliningrad, vilket retade upp Moskva.

Nu hoppas EU att Litauen, med hjälp av det nya förtydligandet, ska kunna avbryta sin nuvarande blockad utan att det ses som ett nederlag för landets regering.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-07-02, 09:38
Medlem
Reimers avatar
Djävlar så bråttom orcherna fick när det började regna granater vid lastbilen

Citat:
#Ukraine: Russian vehicles in Sulyhivka village, #Kharkiv Oblast, were hit by UA drone dropped munitions (Adapted 40x46 HEDP grenades) & artillery fire.

3x T-72B series tanks, 2x transport trucks and a BMP-2 IFV were targeted/damaged.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1542986188100886529
Citera
2022-07-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Tjoho!

Det påstås att det är bonus. Vem har skickat såna?
Citera
2022-07-02, 09:51
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tyskarna med Scholtz i spetsen är en skam för Europa, vilka djävla kräk de är, de har stenhårt lobbat för detta och tyvärr fått tillräckligt många av Quislingarna i de andra länderna i EU att stödja skiten.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Det där är några dagar gammalt.

Litauen står på sig. De häver inte blockaden och har dessutom utökat den till att omfatta fler varor.
Citera
2022-07-02, 09:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det där är några dagar gammalt.

Litauen står på sig. De häver inte blockaden och har dessutom utökat den till att omfatta fler varor.

Jag vet att Litauen står på sig men är rädd för att Tyskland har fortsatt sin Quislingverksamhet och kommit fram med ytterligare försök att få blockaden mot Kaliningrad hävd.

Tyskarna är ju helt beroende av rysk gas så jag tror att de har fortsatt med sina djävla försök att lindra plågorna för ryssarna.

Artikeln i Der Spiegel är från den 1 Juli så nog fan pressar tyskarna på.
Senast redigerad av Reimer 2022-07-02 kl. 10:00.
Citera
2022-07-02, 10:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vilka fentekolonnare!

Tyskar är inte ukrainare. De kan därför inte vara femtekolonnare, ej heller quislingar. Man kan alliera sig med ukrainare, sluta alliera sig med dem, stödja dem, ge dem villkorerat stöd, etc. Men femtekolonnare finns inte i denna fråga.
Citera
2022-07-02, 10:22
Medlem
Tyskland med Angela Merkel i spetsen tillhörde dom godtrogna som trodde Ryssland kunde bli en vanlig nation med vanliga mänskliga humanitära värderingar.
Naiviteten var stor och beroendet av Ryssland förstärktes av de Gröna där man kan ana att många indirekt var köpta av Putinisterna.

Ödets ironi är att Norge fick sin Quisling men nu tillhör Norge dom länder som ger mest stöd till Ukraina medan Tyskland som tillsatte Quisling i Norge nu har sin egen fega Quisling, nämligen Scholtz.

Heder åt Litauen som står emot påtryckningar.

Det är off topic, naturligtvis måste Tyskland helt lägga om sin politik, den inneboende kraften finns ju för man är fortfarande Europas ekonomiska motor.
Citera
2022-07-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men inte du inte.
Precis jag går inte på uppenbara propagandalögner…
Citera
2022-07-02, 10:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är helt klart en BONUS-granat.

Jag tror att det pågår en hel del saker "under bordet" som väldigt få har koll på.

NATO vidarebefordrar med all säkerhet löpande information till Ukraina angående ryska posteringar etc, annars hade Ukrainska militären aldrig ha lyckats så bra som de gör.

Att det kommer BONUS-granater till Ukraina utan att media fått nys om det kan vi nu vara säkra på. BONUS är ju framtagen i Sverige så det kanske är vi som är skyldiga i våra hemliga försvarspaket. varje BONUS-granat innebär nog nästan ett förstört ryskt fordon så bara 50st kan göra en stor skillnad.
Senast redigerad av Conception 2022-07-02 kl. 10:33.
Citera
2022-07-02, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tyskar är inte ukrainare. De kan därför inte vara femtekolonnare, ej heller quislingar. Man kan alliera sig med ukrainare, sluta alliera sig med dem, stödja dem, ge dem villkorerat stöd, etc. Men femtekolonnare finns inte i denna fråga.

Klart man kan vara!

Om hela EU bestämt sig för att stödja Ukraina mot en rysk invasionsarmé och en tysk tar Rysslands parti och argumenterar mot detta så är dom naturligtvis femtekolonnare, förrädare, subversiva element som borde hänga i närmaste lyktstolpe.
Citera
2022-07-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Ryssland har inte gått i konkurs och det finns ingen "brist på pengar" i Ryssland. Så fungerar inte ekonomier. Om Ryssland behöver låna pengar kan de låna av Kina. Ryssland har handelsavtal med en lång rad länder där bland Kina. Detta samarbete har fördjupats. Detta är wikipedia kunskaper jag kan tycka att även du skall ha koll på.

https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93Russia_relations

Jag bär inte vatten åt Ryssland och jag behöver inte göra det eftersom du gör bort då till en sådan grad att den pro-ryska sidan skrattar sig harmynta åt dina inlägg. Jag har skrivit det tidigare. Ska ni undergräva Ryssland så gör det ordentligt. Du och så många andra i tråden är egentligen dem som borde beskyllas för att vara ryssvänner givet era inlägg. Om du hade följt min post-historik har du förstått att jag inte är det minsta "pro-Ryssland" eller "pro-Kina" men jag är en vän av ordning och kritik skall vara adekvat och kunna ledas i någorlunda plausibla bevis eller i alla fall ge upphov till trovärdiga indicier och hypoteser.
Den 27/6 -22 gick Ryssland bankrutt !!, Den 26/6 var satt som sista betaldatum , och Ryssland kunde ej betala sitt lån ( hade bara rubel , som ej är acceptabel valuta),,,
Många ryssar skyller nu ifrån sig —DET ÄR NÅN ANNANS FEL, INTE RYSSLANDS,,,detta undflyende av skuld är genomgående för ryska retoriken .

Du skriver även att ryssar är harmynta ???, vet du vad det är , det är medfött !!,, du tycks tro de fått det av att skratta??, du är uppenbart okunnig om mycket !!

Din idé om att Kina skulle låna ut pengar till Ryssland har ju visat sig vara lögn .

Kina har efter bankrutten dragit öronen åt sig , vill ej låna ut pga stor risk för kreditförluster efter bankrutten

O varför tror du jag skulle kolla din posthostorik ,,=helt ointressant
Citera
2022-07-02, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Hrrm...inte för att jag vill slå mig på bröstet på något sätt men jag och några polare skramlade ihop lite från veckopengen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in